|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Grunnlovsendring?
Nei. Er dette en påstand, eller din mening?
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Hva er påstanden? At Støre grilles, at VG skriver at han grilles, at saken ikke bør belyses mer, eller at du har full tillit til at Støre ikke har handlet i egeninteresse?
Nei, slett ikke. Har dette sammenheng med grunnlovsendringer, eller er det en ny sak?
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Grunnlovsendring?Våken, jeg synes det er vanskelig å diskutere med deg fordi du slenger ut litt påstander sånn og slik - kan du ikke heller si hva DU mener, og diskutere ut fra det? Og så er det litt forvirrende at du diskuterer rettsikkerhet og økonomisk støtte til trossamfunn i annenhvert innlegg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2012
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Noen: Påstandene på nettsiden er underbygget hvis du klikker på enkeltsakene i den høyre fanen der det står Terje Strandsaken osv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Pøbelsara: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Polyanna, det er alltid rettsmessig å stille spørsmål ved makten. Og det er vanlig ta for seg det overfladiske på en nettside og bryte de fra hverandre. Men har du lagt vekt på dokumentene på siden også? Eller tilbakeviser du påstandene på generell virkelighetsoppfatning? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?Skilpadda: Jeg tror Våken prøver å si at "jeg vil snakke om noe jeg mener er et alvorlig lovbrudd, men folk sier bare pytt-pytt, mens andre lovbrudd, som Støre-saken, det lager de masse baluba om. Hvorfor ikke dommersaken?"
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Skilpadda: Se bort fra "Støre grilles NÅ skriver VG." |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Så påstanden din er at du har tillit til Støre og mener at Støre-saken ikke skal belyses mer? Det vil jeg heller kalle en meningsytring enn en påstand. Jeg ser heller ikke at det å si at denne saken ikke bør belyses mer enn den har blitt er å mane til mediedekning?
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Jeg angrep spørsmålet fra et filosofisk ståsted. Altså min mening er irelevant i akkurat det eksempelet. Det var for å belyse et poeng. Jeg har uttrykt min mening angående saken og et par saken rundt dete som jeg har belyst i mitt innlegg #47 |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Nei, jeg er full klar over min rett til å ytre meg fritt og den benytter jeg hele tiden |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Jeg skjønner fremdeles ikke hva du mente med Støre-innlegget ditt, altså #138 - det eneste jeg lurte på der, var hva du mente med å legge inn en "påstand". Rettere sagt: Jeg lurte på hva påstanden din egentlig gikk ut på, og hva koblingen var til resten av tråden.
|
|
|
#14 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Poenget er, at uansett hvor lovbruddene befinner seg i maktfordelingsprinsippet, så er det viktig. Og vi vil ha en debatt rundt grunnloven fordi det er flere ting som har beviselig sviktet og har feil og mangler i tiden rundt disse endringene. Da vil vi som folk være litt vaktbikkjer å se at ting går ordentlig og ryddig for seg, noe det ikke har gjort til nå. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Grunnlovsendring?Eg datt ut for lenge sidan. Omtrent der Støre kom inn, trur eg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Noen: At du tror riksmediene hadde dekket saken om den hadde vært viktig nok, og det er argumentet du legger til grunn for at alt er svada, er det mye du ikke får vite om. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ser lyst på livet
|
Hvilke fakta er det som ligger til grunn da? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?Menneskene bak denne nettsiden påstår at ALLE advokater de har kontaktet er korrupte og ikke "tør risikiere nettverket sitt" ved å ta i denne saken. Ærlig talt, SÅ integrert er ikke advokatstanden altså. De slåss mot hverandre støtt og stadig.
|
|
|
#19 |
|
|
Fint. Kan vi få se dokumentasjonen, da? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?Men seriøst, Våken, er det DENNE saken ditt engasjement koker ned til??
|
![]() |
|
|