|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg har lovet fireåringen ny sykkel når han slutter med bleie, slik storesøster fikk. Foreløpig er visst bleia viktigere enn sykkel ...
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Vi har aldri hatt trehjulsykkel. Eldste fikk tohjulsykkel med støttehjul før han var 2,5 år, og han fikk også en balansesykkel. Minsten får 10" balansesykkel til 2-årsdagen, og jeg tror han må vente litt lenger før han får arve eldste sin tohjulsykkel, for jeg tror det vil ta litt tid før han passer den (12"). Han er lavere enn eldste var på samme alder.
|
|
|
|
#3 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Vår treåring fikk tohjuling med støttehjul i fjor, men det var først i år hun klarte å trå skikkelig på den. Nå er hun veldig ivrig på å sykle. Hun har også en sparkesykkel som brukes jevnt.
|
|
|
#4 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Her har han trehjulssykkel som han har vokst ut av, sparkesykkel med tre hjul som brukes masse og en liten tohjuling med støttehjul som brukes en god del. Jeg hadde satset på sparkesykkel eller balansesykkel hvis jeg skulle kjøpt.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?4 åringen vår fikk sykkel med støttehjul til 3 års dagen sin i fjor. Han elsker å sykle så vi kunne nok gitt han sykkel før det også.
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Treåringen her har både trehjulsykkel, tohjulsykkel med støttehjul og sparkesykkel.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Knerten er 3,5 oghar bare trehjuls så langt. Han er ikke spesielt god på å sykle på den heller, i barnhagen har svare trehjuls uten trøer, så han vil bruke beina i bakken. Inntil han lærer tanken om å tråkke rundt for å komme fremover ser jeg ikke hastverk i å gi ham tohjuls, men vi akn vurdere balansesykkel eller sparkesykkel til sommeren, tenker jeg.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?07-modellen fikk sykkel i fjor vår, da var han 3 år. Balansesykkel er sikkert kjekt, men for gutten min er pedalene selve stasen med sykkelen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Sparkesykkel funker fint det også. |
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Storesøster fikk da hun var 4,5 og hadde på støttehjul det første året. Før det hadde hun trehjulssykkel. Lillesøster blir 3 i oktober og hun får arve tohjulssykkelen når hun får lange nok ben.
|
|
|
#12 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Lille Ville har trehjulsykkel, og sparkesykkel som hun fikk/kjøpte i vår. Jeg har i grunnen tenkt at tohjulsykkel passer når man er 5-6 år, så jeg ble litt overrasket over at så mange 3- og 4-åringer har det - både her og i barnehagen.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Begge mine har hatt sykkel fra de var 2 år. Snuppa fikk av farmor, og det ble en vanlig trehjulssykkel. Knerten nekter å prøve naboungenes balansesykkel, så han har bare hatt vanlig sykkel. Han har fremdeles støttehjulene på, og vil ikke da dem av.
|
|
|
|
#14 |
|
Drømmer
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Poden fikk 2hjulssykkel da han va 2,5 år, han fikk også løpesykkel , den ble brukt til han var litt ove 3 år. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Mine har fått når de har vært ca fire år. Balansesykkel har vi også hatt, men ingen av de har villet bruke den. Når sant skal sies var de ikke videre interessert i trehjulssykkel heller. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Så at Lekmer har tilbud på sparkesykler og løpesykler nå.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Mine har hatt sykkel fra 2 år, og begge har droppet støttehjul da de har vært 4 år.
|
|
|
#19 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Balansesykkel fra de var 2 år her, har hatt 2 ulike størrelser, begge Puky-sykler kjøpt på nett fra Sprell - superfornøyde med kvaliteten. Nå skal 5-åringen få vanlig DBS-sykkel uten støttehjul, mens Lillebror på 3 1/2 får nøye seg med å overta storesøsterens balansesykkel, han får tohjulsykkel neste vår. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg har vært kjipt tilbakeholden med tohjulssykler. Jeg synes ikke unger har noe på en tohjuling å gjøre før de har litt vett i hodet. Unger som ikke mestrer å bremse, som ikke evner å svinge unna hindringer. Jeg har sett en del 2 og 3-åringer i nabolaget her, og de er like ville i sykkeloppførselen sin alle sammen.
|
![]() |
|
|