|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har alltid hatt persienner i alle rom (og rullegardiner i soverommene) så jeg er helt blank på gardiner. Jeg har ikke villet ha noe annet, og tunge gardiner takler jeg ikke. Men nå pusser vi opp stue og kjøkken, og på kjøkkenet har jeg bestemt meg for liftgardiner. Men i stua da? Jeg aner virkelig ikke. Vi skal male veggene lys grå og har veldig lys parkett. Liftgardiner der og, kanskje? Jeg vil ikke ha lange gardiner, da sofaen vil stå foran to av vinduene (det er 3 store vinduer i stua, i tillegg til en terrassedør som består av 80 % vindu.
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?I stua vår har vi to store vinduer på den ene veggen, en vegg med dobbel balkongdør og en vegg med et vindu i vanlig størrelse. Gardinfordelinger er: På alle vinduene har vi (eller skal vi ha) kun plissegardiner i en lysgrå tone, på balkongdøren har jeg gardiner med masse farger og mønster som jeg bytter ut når jeg er lei. Vi har mye farger hos oss da, så det passer fint å ikke ha så mye ekstra tekstiler som hengende gardiner ville utgjort.
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har 2 smårutede vinduer og en verandsglassdør.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har en del vinduer i stua (må ha ti lengder), og kan derfor ikke ha for "tunge" gardiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
--
|
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har disse i stua. De ser ikke så fine ut på bildet, men liker de veldig godt. Skal pusse opp stua nå, og vurderer enten disse eller ingen gardiner i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Mirmell: men de gir vel ganske mye innsyn? Jeg bryr meg ikke om det, men mannen har angst for innsyn på kveldene.
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Mine eksisterer ikke, så luft er vel den beste beskrivelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Lette hvit i tynn lin. Er mulig å se inn, men gir likevel skjerming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har noen duse blå gardiner med hvit blomstertrykk-ish i halvpanama. Ganske tykt stoff, med andre ord.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?
Jo, de blender jo ikke helt, men samtidig skjermer de ganske mye ettersom de er ganske brede og dermed blir liggende i "folder" på gardinstanga (om man trekker de heeelt ut, er det jo mer innsyn, men da skal man ha rimelig brede vinduer). Det er jo verdt er forsøk, for 29 kroner paret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Tynne, gjennomskinnelige gardiner med blomstermønster. Den ene har jeg sydd om til en liftgardin, og så har vi hengende gardiner på det store vinduet. Tilsvarende liftgardin på kjøkkenet. Det som er en gåte for meg er hva jeg gjør med verandadøra på kjøkkenet, jeg tror det blir en liten persienne der med tid og stunder.
![]() |
#12 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Jeg har bare panelgardiner, både på kjøkkenet og i stua. På kjøkkenet har vi 2 vanlige husmorvindu, ene mellom 2 skap og et som er på en vegg uten skap.
![]() |
#13 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har liftgardiner på stua og kjøkkenet (åpen løsning). Det fungerer veldig bra og har ikke angret et sekund
![]() |
#14 |
can-jur
|
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Som notorisk nysjerrig og helt uten folkeskikk kan jeg vel si at tynne hvite gardiner ikke hindrer innsyn
![]() |
![]() |
#15 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har mye innsyn til stua, og har valgt lameller foran 3 vinduer og 2 dører. Vi har i tillegg 3 vinduer i en karnapp som vi har hvite persienner i. Det er kun solskjerming. Vi har ikke gardiner i denne etasjen, og får dermed inn mye lys og luft selv om lamellene er delvis lukket.
![]() |
#16 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vis meg eller beskriv dine stuegardiner?Vi har sofaen foran vinduene, men har lange gardiner allikevel, de synes litt på hver side av sofaen og subber litt i gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|