|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Jeg driver (?) og encoder nå. Tror jeg ja. Aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Har noen programmer for brenning og sånt, blant annet NTI - kanskje jeg kan bruke det? Tror ikke jeg har Nero på denne maskinen.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Vi gjorde vår spiller enkelt om til sonefri vha. endeløse trykkinger på fjernkontrollen basert på en oppskrift vi fant på nettet.
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Enda et spørsmål til superGeek Ben: De små bærbare spillerne (feks Nextbase) til bil/båt etc er sonefrie - merket sådanne - og det reklameres med dette - hvordan klarer de det?
|
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?
Jeg sjekket akkurat en ganske ny Nextbase spiller. Den er naturlgivis sonefri, men det er ikke indikert hverken på esken eller i manualen. Tvert i mot står det i manualen at man må ha DVD-plater med riktig sone for at det skal virke. Og spilleren er merket med sone 2. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Ben: Aha! Det er nemlig 2-3 år siden jeg registerte dette, gamledager med andre ord. Så da er det sikkert grunnen. Og det var bare salgsplakater og avisannonser som anførte det hvis ikke jeg husker feil - husker også at jeg ikke fant noe slik dokumentasjon utenpå esken eller selve spilleren og et øyeblikk var redd jeg hadde fått en sonet en (altså katta i sekken).
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Jeg formulerte meg muligens litt dårlig. Det står ikke sonefri på selve spilleren, men på skiltet der finnessene står, ved hylla i butikken. Altså på skiltet med prisen og dette. Vi har kjøpt 2 dvd-spillere, og begge har allerede vært sonefrie, siden vi tok med oss selve eska til kassen. Det stod også at de var sonefrie på pris-skiltet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Jeg må bare oppdatere denne tråden. Vi har endelig klart å knote oss til gjøre dvd-spilleren sonefri. Jeg ler meg ihjel, vi som ikke kan noe datateknisk i hele verden. Nå kan jeg bruke tre stk treningsdvd som ligger klare til bruk.
|
|
|
#8 |
|
Ny
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Gratulerer med sonefri dvd-spiller.
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Husker du hvor dere har handlet når dette har blitt gjort? Jeg har nemlig egen tv på treningsrommet, vi trenger derfor to dvd-spillere og må kjøpe en til.
|
|
|
#10 |
|
Ny
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Ja, ihvertfall den siste vi kjøpte. Det gjorde vi på Lefdal på Alnabru. Litt usikker på hvor vi gjorde det på den andre.
|
![]() |
|
|