Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-12, 18:54   #1
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Vi skal kjøpe ny vaskemaskin i morgen. Den vi har er 10 år gammel og jeg renger med det har skjedd litt på vaskemaskinfronten siden da.

Hvilke funksjoner bruker dere på deres?
Hvilke bruker dere ikke?
Rett og slett, hva "må" vi ha og hva er bortkastet?

__________________

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 18:57   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Må ha et godt skånsomt ullvaskeprogram
Må ha minst 1400 omdreininger - helst 1600
Bør ha kortprogram
Bør ha utsatt start

Det er de tingene jeg kommer på i farta.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:05   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.975
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Jeg bruker faktisk de fleste funksjoner - og jeg har mange

Vi har en Siemens maskin som er 4 år gammel. Den var toppmodell den gang. Tar 8 kg (minimum synes jeg) og har 1600 omdr. Den har et voldsomt flekkfjerningsprogram som jeg bruker flittig (tomat, banan, smør/fett, skitne sokker, gress, kaffe/te, sjokolade etc). Den har innebygget vekt - genialt - både ift å ikke overfylle, men også ift dosering av vaskemiddel. Den har hurtigprogram for 5 kg tøy, samt superhurtig på 15 min. den har også eget impregneringsprogram til teknisk tøy, noe jeg liker godt da mye av barnas tøy må etterimpregneres med jevne mellomrom. Så er det jo disse standardprogrammene som ull- og håndvask, finvask, ekstra skyllinger, utsatt start etc. De fleste program kan også vaskes mer eller mindre etter hvor skittent tøyet er; litt, normalt og svært skittent. Eneste jeg ikke bruker, men tenker jeg skal bruke, er minneprogrammene. Man kan legge inn to program man bruker ofte i minnet til maskinen, så slipper man å trykke en masse ved hver vask.

Mange sier at man knapt bruker de mange funksjoner en vaskemaskin har, men personlig så bruker jeg de fleste funksjoner på alt vi har av hvite- og brunevarer faktisk. Så når vi kjøper det så ser vi etter masse kule programmer og funksjoner Så hva jeg "MÅ" ha kan være noe helt annet enn hva du "MÅ" ha

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:36   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Det jeg elsker med min maskin er:
Den tar 9 kilo - svusj, skittentøyskurven er tom på et jafs (jeg har flere altså, slik at tøyet er sortert. Jeg vasker ikke hvitt, sort og rødt sammen )
Ullprogram
Skåneprogram/håndvask
Kortprogram
Sentrifuge med variabel hastighet fra 600 - 1600 omdreininger

Dessuten bråker den lite, og er svært enkel å bruke i forhold til menyer, knappet etc.
Jeg har Hoover, som ikke er så godt kjent i Norge, men som brukes mye nedover i Europa. Den har flere funskjoner enn de jeg har nevnt, men det er disse jeg bruker mest.
Ikke veldig dyr heller, tror jeg betalte ca. 6500,- for 3 år siden.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:57   #5
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Jeg er veldig glad i ullprogrammet som kan ha 40 grader. Da fjernes det meste av flekker uten at det slites på tøyet.
At maskinen tar mye tøy er også viktig, OG så synes jeg det er ypperlig at den viser hvor mye tid som gjenstår av programmet!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 20:04   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.903
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Display.
Det irriterer meg veldig at vår ikke har. Og jeg har fortsatt ikke peil på hvor lang tid den bruker på alle programmene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 20:08   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Hva jeg ikke hadde klart meg uten:
Kortprogram. Til alskens skjørt og bukser som ikke er møkkete.
Ullprogram.
Babyprogram (for alt som er hinsides møkkete, rett og slett)

Også er det en fordel at den er/har:
1600 omdreininger
Børsteløs
Display som viser gjenstående tid

Utsatt start har vår også, men jeg bruker et aldri. Jeg har hatt branntilløp på vaskerommet en gang, og selv om det var gammel tørketrommel så tar jeg ingen sjanser.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 20:25   #8
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke funksjoner "må" vi ha på vaskemaskinen?

Ullprogram som har 40 g
Display
1600 omdreininger
Håndvaskprogram
Hurtigprogram
Utsatt start
Minimum 6 kg vask

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no