Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hells Angels-klær til barna? (VG)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-07, 20:53   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Tommel ned

Hells Angels-klær til barna? (VG)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172499

Hells Angels medlemmer har oppsøkt en Kappahl butikk og bedt dem fjerne barneklær med trykk som var veldig likt logoen til Hells angels.

Jeg synes det er forferdelig at det lages barneklær med motiv som etterlikner Hells Angels logo.

Hva synes dere om dette? Ville du kjøpt sånne klær til dine barn?

Det er mye dødningehoder på barneklær nå. Men det er vel inspirert av sjørøvere og Pirates of the Caribbean?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:05   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.568
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Jeg kunne godt ha kjøpt flammer og dødningehoder. Eller camoklær.
Fordi jeg syns det er tøft på gutter.

(Jeg forherliger på ingen måte krig og barnesoldater, og jeg ville ikke kjøpt klær med hels angelslogo, eller kledd poden i militærklær fra topp til tå.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:13   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Mellomste her i huset har fått to kamuflasje bukser i bursdags- og julegave.
De er i tillegg fra Armyshop. Men de har også en utrolig bra kvalitet for en gutt som er å finne OVER ALT. Samme gjelder for jakken han også har fått i gave som er fra samme butikk, den er da bare i militærgrøn.

Mine gutter har både flammer og dødningehoder på klærne sine, uten at jeg forbinder det med krig og elendighet av den grunn.
Ungene trenger hverken det på klærne, kamuflasje klær eller lekevåpen for å være opptatt av krig. Og de leker det også.

Men Hells Angel lignende symbol vil jeg IKKE ha på klærne til ungene mine.
Det er en motorsykkelklubb som fremstår med et MEGET dårlig rykte (for å si det pent).

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:19   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Flammer og hodeskaller elsker jeg og bruker mye selv også. Det er både inspirert av pirater og klassiske rockesymboler egentlig.
Kamoklær liker jeg ikke på grunn av krigsaspektet.
Logoen til Hells Angels syns jeg er harry og ville nok ikke tatt på Lille B klær som kunne likne. I tillegg er jeg faktisk en smule sjokkert over hvor lett folk blir sjarmert av Helles Angels uten å tenke på hva de egentlig driver med. Ingenting jeg vil min lille sønn skal assosieres med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:39   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)



Minsten på 4 elsker tøffe klær. Er ikke så begeistret for det selv da men.

Hells Angels er bare for drøyt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:51   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Jeg syns flammer, skaller osv er utrolig stygt og harry. Både HA og annet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:52   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Flammer og hodeskaller elsker jeg og bruker mye selv også. Det er både inspirert av pirater og klassiske rockesymboler egentlig.
Kamoklær liker jeg ikke på grunn av krigsaspektet.
Logoen til Hells Angels syns jeg er harry og ville nok ikke tatt på Lille B klær som kunne likne. I tillegg er jeg faktisk en smule sjokkert over hvor lett folk blir sjarmert av Helles Angels uten å tenke på hva de egentlig driver med. Ingenting jeg vil min lille sønn skal assosieres med.

Nettopp. Bortsett fra at jeg kanskje er noe mer moderat med hodeskallene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 22:59   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kunne godt ha kjøpt flammer og dødningehoder. Eller camoklær.
Fordi jeg syns det er tøft på gutter.

(Jeg forherliger på ingen måte krig og barnesoldater, og jeg ville ikke kjøpt klær med hels angelslogo, eller kledd poden i militærklær fra topp til tå.)

Amen!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 11:36   #9
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

***

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:20.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:43   #10
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Sitat:

Motorsykkelklubben Hells Angels tvang kleskjeden Kapp Ahl til å fjerne en barnegenser og en skyggelue fra sortimentet. Nå vil svensk politi granske episoden.

Her slo jeg til igjen og leste at de ville fjerne en barnegenser og en stygg lue fra sortimentet...

HA har jeg ingen tilknytning til og ville nok ikke kledd på barnet mitt noe som assosieres med dem.
Hodeskaller og flammer kan jeg styre meg for, men det er mest fordi jeg ikke synes de klærne er spesielt fine.
Camo utgår.

Ellers er jeg glad i en litt rocka stil, lillegutt har allerede hatt en Mötorhead-skjorte og en Led Zeppelin-skjorte...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:12   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.163
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg ville aldri kledd noe sånt på mine barn. Torden har noen klær med hodeskaller på. De ba han så pent om å få fordi det er Kaptein Sabeltann og piratdilla i barnehagen nå, og det var forsåvidt greit. Flammer synes jeg er litt harry og militærklær synes jeg er ekkelt at man kler på barn.


Bare at det ikke finnes klær med hodeskaller på i det Ruiske hjem.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:14   #12
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hells Angels klær til barna? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns flammer, skaller osv er utrolig stygt og harry. Både HA og annet.


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 13:20   #13
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hells Angels-klær til barna? (VG)

Selv om jeg synes flammer og dødningehoder er harry, ser jeg ikke noe galt i at barn går i sånne klær. Hadde frøkna mi villet hatt det, skulle hun fått det.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no