Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilspørsmål

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-12, 21:57   #1
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Bilspørsmål

Blir mye bilsnakk fra meg her nå

Vi vingler så mye frem og tilbake nå på bil. Vi har jo sett på sharan men så er vi litt usikker. Har sett på en touran også men så liker ikke jeg helt disse setene helt bak.

Noen som vet hvordan setene bak der med tresetene er, er det tre seter eller er det 2.5 sete på touran?

Er det noen biler hvor det er god plass bak, slik at vi kan få plass til 2 beltestoler og en ungdom?

Har en toyota avensis stv nå men har ikke plass til hun som sitter uten sete så trenger en større bil. Vil også ha grei plass i bagasjerommet.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:59   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilspørsmål

Jeg vil si det er 2,8 seter bak i touran. Du får fint plass til to beltestoler og en ungdom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:03   #3
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Bilspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vil si det er 2,8 seter bak i touran. Du får fint plass til to beltestoler og en ungdom.

Sånn at det er behagelig for denne ungdommen å sitte der i 8 timer ca?

Hun er ikke store jenten men har såvidt plass til rompen sin i toyotaen, så den må være større enn den

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:20   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilspørsmål

Vi hadde Toyota Avensis før og 2 barnestoler, og nå har vi Touran og fortsatt 2 barnestoler. Vil si at det er stor forskjell, og jeg med min brede bak har sittet der på turer i 5-6 timer. Superbehagelig er det ikke, men det går helt greit.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:23   #5
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Bilspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Vi hadde Toyota Avensis før og 2 barnestoler, og nå har vi Touran og fortsatt 2 barnestoler. Vil si at det er stor forskjell, og jeg med min brede bak har sittet der på turer i 5-6 timer. Superbehagelig er det ikke, men det går helt greit.

Høres bra ut er du fornøyd med bilen? Er det mye tull med de?

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:28   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilspørsmål

Ja, vi er passe fornøyd, selvom det neppe blir Touran neste gang. Kjører mye Touran på jobb også, så blir litt lei.

Har ikke hatt så veldig mye tull med den, men litt har det jo vært. Et par rare feil. At radioen plutselig skrudde seg på, og problemer med vindusheisen. Vi selger den nok før garantien utløper, jeg orker ikke tanken på alle rare ting som skal skje og jeg må betale for feilsøkingen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:46   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilspørsmål

Jeg kan i hvertfall fint sitte mellom to barneseter bak der. Touran er bred nok. Det som kan være utfordringen med touran er at den ikke er så lang. Slik at veldig lange mennesker foran bakovervendte seter eller lange mennesker både foran og bak kan bli litt trangt med tanke på beinplass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 17:38   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Vi hadde Toyota Avensis før og 2 barnestoler, og nå har vi Touran og fortsatt 2 barnestoler. Vil si at det er stor forskjell, og jeg med min brede bak har sittet der på turer i 5-6 timer. Superbehagelig er det ikke, men det går helt greit.

Fordel også er jo at man kan tippe seteryggen bakover når man sitter der bak også :-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:52   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg var ekstremt misfornøyd med min Touran og byttet den inn etter 1,5 år og 18000 km. Elendig oppfølging fra forhandler (Møller Haugesund) og ørten feil. Det regnet inn før bilen hadde passert året, f.eks.

Jeg vet det. Jeg har heldigvis ikke møtt noen med sånne erfaringer. Selv er vi godt fornøyd med bilen, men det er viktig å ikke tro det er en stor bil. For det er det ikke. Det er en bred bil, men den er ganske kort, noe som har konsekvenser for plass til bein og bagasje.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 19:25   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.988
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilspørsmål

Vi endte opp med en Peugeot 5008, og er superfornøyd Den har tre fullverdige seter i 2.seterad, samt to seter helt bak som også kan brukes. Synes selv det går helt fint å sitte bak der faktisk. Baggasjeplassen er stor om man ikke bruker de to setene helt bak.

Vi leste av tester at Touran ikke hadde full setebredde i 2.seterad, så derfor utgikk denne. Vi vurderte Toyota Verso (altfor liten), Citroen Grand C4 Picasso (hav av plass innvendig) og Ford S-Max (grei nok).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 19:48   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilspørsmål

Vi har en touran. Han på 190 cm har god plass i baksetet, jeg har god plass foran. Man kan skyve baksetet bakover sånn at man får mer beinplass og det funker brillefint her. Vi har en bilstol, en elleveåring og en kjempestor tenåring baki.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no