|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene | |||
| Ja |
|
92 | 65,25% |
| Nei |
|
7 | 4,96% |
| Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden |
|
42 | 29,79% |
| Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nei, det kommer jeg ikke til å nekte dem. Når de fyller 18 så er de pr definisjon voksne, og forhåpentligvis så vet de å ta vare på seg selv, selv om de garantert vil gjøre ting _jeg_ ikke liker. Det er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at det de gjør er farlig.
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Med forbehold om at barna mine skulle få helt spesielle utfordringer som gjør at de for eksempel er mer impulsive enn normalfordelingen blant 18-åringer, har en spesielt destruktiv atferd eller lignende - forhold som gjør at risikoen for å komme opp i farlige situasjoner er høy - så hadde det aldri fallt meg inn å blande meg borti en ferietur etter myndighetsalder. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Hvis barnet betalte selv...
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nå er det heldigvis lang tid før dette blir en aktuell problemstilling, men kan likevel på ingen måte se at jeg skal ville nekte ungene å reise til syden når de er blitt myndig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nei, da jeg var 18 reiste jeg til USA et år som au pair. Det ville vært rart om mamma og pappa skulle nekte meg det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg var i syden alene som nylig fylt 18 år....det endte ikke godt. 2 dager i koma og to uker på sykehus i syden, pluss en uke når jeg kom hjem og plager for resten av mitt liv... så kommer helt an på hvor voksen man anser barnet som...
|
|
|
|
#9 |
|
Carpe Diem!
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?og med det mener jeg at jeg ikke var voksen nok.....
|
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg kan jo ikke nekte et myndig menneske å reise, men jeg hadde sendt med et tonn gode råd og "instruks" om å ringe den bekymrede mor hver dag. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Jeg skulle dra med 2 venninner da jeg var 19 og de 18, men ble hjemme pga kyssesyken. Hun ene ble voldtatt så de kom hjem etter en uke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Carpe Diem!
Var vel ikke helt vant med den mengden alkohol det ble der nede, 18 fri og frank, og ikke minst fri fra voksne som skulle bestemme, ung og gal hehe. Så jeg klarte å dette ned fra verandaen fra rommet vårt, den 3 dagen vi var der så det var den ferien. Så nakkeskade er det jeg har og sliter med. Med mye stress og masse å gjøre, og ikke minst om jeg løfter tungt kan det resulterer i en enorm bakhodepine som stråler fra nakken og opp. Det er så vondt til tider at jeg noen ganger føler for å kaste opp
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Men er ikke dette typisk for ungdom som har blitt for mye overvåket?
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
At å si noe er typisk betyr ikke at jeg har sagt at det er en 1:1 relasjon.
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg var i syden som 17-åring, men var 'gammel' allerede da. Var på kjærestetur og gjorde ikke mye galt.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg dro til kreta som nittenåring og til kos |
|
|
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg håper at barna mine får tilstrekkelig erfaring med at verden er så mangfoldig og spennende at man ikke kaster bort feriepenger på sydenfylletur. Min første tur alene var interrail - håper noe slikt vil friste gutta min også. Men valget er deres.
|
|
|
#20 |
|
|
Tja, selv om jeg ikke foretrekker den type ferie nå (ikke vært til chartertur siden da) så var det jo veldig gøy da jeg var i den alderen. Møtte mange på samme alder, det var sol og det var kaldt øl. Og ikke minst billig. Jeg var også på språkreise som yngre og likte andre turer, men syntes allikevel en uke med venner på Kreta/kos var fantastisk artig. |
|
|
|
![]() |
|
|