Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lydbok for nybegynnere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-12, 14:57   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lydbok for nybegynnere

Jeg har aldri hørt på en lydbok. Jeg har ikke iphone eller Kindle, vet knapt hva det er. Mobilen er gammelt merke også. Jeg tror jeg har en gammel CD spiller med hodetelefoner et eller annet sted.

Hvordan bli en lydbokbruker? Hva trenger man? Planen var å prøve å få barna til å høre på lydbøker i bilen. Vi har slik liten TVspiller for bil med skjermer, men barna blir litt slitne i øynene og bilsyke av den.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 15:03   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg bruker en ipod nano når jeg går på tur (lydbok) eller trener (musikk). Liten og grei.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 15:11   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg har iphone, og bruker den som spiller. Hører på lydbok på bussen, når jeg er ute og går (til/fra, går tur osv), når jeg gjør husarbeid, baker, lager mat, og ikke minst når jeg legger meg. Er fullstendig hektet, og elsker lydbøker.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 18:08   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Hva er forskjellen på Ipod Shuffle og Ipod Nano? Bortsett fra prisen.

Skal ungene ha en hver, så har prisen noe å si. Jeg kan ikke se meg selv høre lydbøker... vel... skal aldri si aldri.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 18:37   #5
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Lån lydbøker på biblioteket å se om det er noe om for dere.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 18:44   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hva er forskjellen på Ipod Shuffle og Ipod Nano? Bortsett fra prisen.

Skal ungene ha en hver, så har prisen noe å si. Jeg kan ikke se meg selv høre lydbøker... vel... skal aldri si aldri.

Shuffle har ikke display. Tror ikke du får dem med så mye minne heller.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 18:51   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Forøvrig vil jeg tro at den som leser på barnebok er vel så viktig på lydbøker for barn som for voksne. Masse lydbøker å låne på biblioteket da!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 18:58   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

På vårt bibliotek er det utrolig dårlig utvalg i mp3-bøker. Meter på meter med cd-er, men det tar jo en menneskealder å laste ned alle sammen!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 19:43   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg tenkte å bruke biblioteket ja! Men hva spille av de på... Biblioteket låner vel ikke ut ipoder, iphone og mp3? Jeg er visst gammeldags som bare har en mobil.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 19:45   #10
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

På vårt bibliotek er det utrolig dårlig utvalg i mp3-bøker. Meter på meter med cd-er, men det tar jo en menneskealder å laste ned alle sammen!

Det er forskjellige systemer for lydbøker også? En lydbok er ikke bare en lydbok? *dåner*

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 20:03   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

For barna funker det kanskje best med lydbøker på cd? Det var ihvertfall populært da LilleVenn var liten.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 20:19   #12
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

spør etter digibok. Det er lydbok og spiller i ett.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 22:04   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg trodde dere hadde en slik dvd-spiller i bilen jeg- den kan jo brukes til lyd også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 23:12   #14
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Kunne virkelig tenkt meg å anbefale Ordflyt-appen, men desverre er den fortsatt så buggy og beyond klønete (krever bl.a. pc for kjøp + konstant pålogging for avspilling) at en garva Audible-bruker blir helt matt.
Tenker vi kjører lydbok-cd'er fra biblioteket for barnebøkene i år også. All underholdning som ikke er norsk - blir digital.
*irritert på sidrompa, norske forlag*

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 23:16   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.401
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Begge ungene mine hører endel på lydbok, da på cd-spiller på rommet sitt. Selv har jeg planlagt å begynne å høre på lydbok når jeg skal begynne å jobbe, da jeg får litt reisevei hver dag. Da tenker jeg å bare høre på den på cd-spilleren i bilen. Mamma og de pleier å høre på sammen, mens de løser kryssord. Da på cd-spiller i stua.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 23:23   #16
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg er sikkert sær, og fikser ikke å ha lyd på øret, som i hodetelefoner, og har ikke tenkt tanken på å gi barna høredingser som stenger omverdenen ute.

Men lydbøker hører de på både cd-spiller på rommet og i bilen. Jeg synes det er veldig hyggelig når vi kjører langtur å høre lydbok sammen.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 01:25   #17
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg brukte bursdagspengene i fjor på en iPod og laster ned fra audible. Men jeg foretrekker mest non-fiction på den. "The millionaire next door", "Financial Peace", "Quitter", "Bossypants" og de to til Ellen DeGeneres osv. De er med når jeg pusser tennene og gjør andre kjedelige ting. Og om man går den veien. "Go the f**k to sleep" lest av Samuel L. Jackson er kort, men ubetalelig.

I tillegg til noen radioshow og sånt.

Andre bøker foretrekker jeg i bokform. Men jeg har "Water for elephants" liggende og akkurat den gleder jeg meg til. Av det jeg hørte blir den en fryd å lytte til.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 01:32   #18
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.405
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg brukte mobilen min som musikk- og lydboksoiller tidligere. En eldre Sony tlf kjøpt i 2009 mener jeg.Bare det er plass til å laste over via usb kan du teste m mobilen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 08:08   #19
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Jeg tror ikke bilens CD-spiller er en god ide. Vi har sikkert dårlige høytalere i baksetet, og jeg blir sprø av å måtte ha den på høy lyd i flere timer!

Men vi kan sjekke den DVDspilleren med hodetelefoner, vi har 2 sett hodetelefoner. Hvis den spiller CD'er så er vi i boks. (Jeg var ikke sikker på at en lydbok er en vanlig CD!)

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:35   #20
ordflyt
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 1
ordflyt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lydbok for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Kunne virkelig tenkt meg å anbefale Ordflyt-appen, men desverre er den fortsatt så buggy og beyond klønete (krever bl.a. pc for kjøp + konstant pålogging for avspilling) at en garva Audible-bruker blir helt matt.
Tenker vi kjører lydbok-cd'er fra biblioteket for barnebøkene i år også. All underholdning som ikke er norsk - blir digital.
*irritert på sidrompa, norske forlag*

En liten fakta-kommentar: Moia skriver at Ordflyt-app'en krever konstant pålogging for avspilling. Jeg vet ikke hvor han/hun har dette fra, men det er i hvert fall feil. I Ordflyt er det fullt mulig å lagre lydbøker for avspilling uten å være tilkoblet nettet. I "Frakoblet modus" fungerer Ordflyt med andre ord som en vanlig MP3-spiller.

Mvh Håkon, Ordflyt

ordflyt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no