Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-12, 00:05   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Da Tyskland kom inn, var det faktisk en nazi-hilsen fyren på tribunen gjorde? Altså han som var i fokus? Eller var det bare en som ikke hadde koordinasjonen helt på plass?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 00:28   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Haha, nå måtte vi spole tilbake her og se. Først så vi jo fire folk som vinket ganske vanlig, og vi ble enige om at det ikke var noe særlig nazi-aktig over det. Men så kom jo han ene fyren, og det var ganske tvilsomt, ja.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 00:28   #3
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Da Tyskland kom inn, var det faktisk en nazi-hilsen fyren på tribunen gjorde? Altså han som var i fokus? Eller var det bare en som ikke hadde koordinasjonen helt på plass?

Så det ikke selv, ettersom jeg ikke så på, men flere på FB har kommentert det samme.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 00:29   #4
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Det var det:
http://www.dagbladet.no/2012/07/28/s...isme/22716336/

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 00:47   #5
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Ikke særlig tvil der, nei.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 00:48   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Ikke at jeg er en ol-entusiast, men æsj, så trist og avskyelig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 00:59   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Jeg må si jeg reagerte jeg også....men jeg velger å tro at han bare var fryktelig uheldig.
Hvis ikke... og og

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 01:03   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Reagerte på den ja. Trodde det var en av Tysklands ledere, men ser nå at det
"bare" var en VIP—tilskuer. Skremmende og særdeles upassende.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 08:34   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Jeg så det "live", og kvapp skikkelig. Men det er en gammel mann, som kan ha forsøkt å vinke "stort", og så har det blitt stivt og hakkete og minner om nazi-hilsen. Dagbladet-artikkelen har jo heller ikke konkludert med at det var nazi-hilsen. Noen i kommentarfeltet mener det er et tysk æresmedlem av IOC, og at han har leddgikt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 08:43   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Er det ikke feil arm da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 12:23   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Får virkelig håpe han bare prøvde å vinke. Jeg klarer ikke tro at nazistene velger OL-åpningen som en arena for å gjøre en nazi-hilsen.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 15:38   #12
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Jeg skvatt også skikkelig til da jeg så dette. Jeg håper han bare var ukoordinert, men jeg tror i grunnen ikke det. I så fall så er det veldig trist.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 16:49   #13
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Mnei, jeg tror ikke det. Hadde det vært en nazihilsen, så mener jeg han hadde strakt ut armen og holdt den rett ut, ikke viftet den fram og tilbake. Han hadde også spredte fingre. Jeg trodde de skulle holde armen, håndflaten og fingrene rett, med fingrene samlet og stive.

Men jeg er ingen ekspert. Det er bare det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha sett dokumentarer fra 2. verdenskrig.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 18:12   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra åpningseremonien OL 2012 (var det en nazi-hilsen jeg så?)

Jeg tror bare det var en småforvirret gammel mann, som ikke helt er vant til å hilse.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no