|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
09-08-12, 22:32 | #1 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
|
Plante Lavendel nå?Jeg har så lyst til å plante masse Lavendel i bedet ute, og så at Plantasjen har på tilbud. Er det en bra tid å plante dette nå, eller er det for sent?
09-08-12, 22:39 | #2 |
Sviiisj!!
|
Sv: Plante Lavendel nå?For sent for hva da? Jeg trodde ikke lavendel overvintret uansett. Det har den aldri gjort hos meg i alle fall. Men om det er verd pengene så sent i sesongen? Ja, det synes jeg definitivt. De blomstrer hele tiden og er flotte.
09-08-12, 22:39 | #3 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
|
Sv: Plante Lavendel nå?Det går helt fint å plante lavedel nå, bare ikke gjødsl dem noe særlig før til våren. Mange gjødsler ikke lavendel i det hele tatt, men det er litt forskjellig hva som passer. Man kan godt blande inn litt kompost og sand i jorden der de skal. Pass på at du kjøper den lavendelen som tåle frost, og ikke de "sommerfugltypene", som ikke tåler norsk vinter. |
09-08-12, 22:41 | #4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Plante Lavendel nå?Jeg plantet lavendel i fjor og jeg mener bestemt at det var seint på året. Den kom igjen i år (til min store overraskelse, for jeg hadde jo glemt den) og den blomster fint nå. |
09-08-12, 22:44 | #5 |
thirtysomething
|
Sv: Plante Lavendel nå?Det sto vel på at den var flerårig (eller hva det nå som betyr det). Ikke sommerfuglgreier nei, så ut som den vanlige jeg vil ha.
09-08-12, 22:55 | #6 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
|
Sv: Plante Lavendel nå?Alle er jo flerårige og gudene vet hva de merkes som. Lavendula angustifolia er i hvert fall herdig og enkelte kultivarer har vist seg ekstra herdig. Lavendula Stoechas selges over alt i hagesentre og blomsterhandlere, ofte side ved side med angustifolia og ikke merket noe som helst. |
|
|