|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Frukt i matboksenSelvfølgelig skal folk få putte hva de vil oppi matboksen (innen rimelighetens grenser), det er ikke min business hva dere andre legger oppi, og det er ikke deres business hva jeg velger.
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator Sist redigert av Rune Brown : 17-08-12 kl 14:25. Årsak: Må legge til en ting :) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksen
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Jeg tror ikke det er sånn ment, men når man så møter argumenter om at man er 'matsnobb' så er dette med dårlig matlyst en grei tilleggsforklaring. Og en helt nødvendig forklaring med tanke på at HI opplever at barnehagen deler ut frukten til alle. Dette er jo næring som barnet selv skal ha.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksenBare så jeg har avklart hva jeg mener: Jeg blåser en lang marsj i hva andre putter i matboksene til ungene sine, eller i sine egne. Jeg synes det er fint for henne å ha litt å velge mellom, men hva andre gjør er meg revnende likegyldig og jeg mener ikke at jeg er noe bedre enn andre. Sånn.
|
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kakemonster
|
Det er vel her jeg er også. Jeg blåser en lang marsj i hva andre har og ikke har, så lenge barnet mitt spiser seg mett til lunsj.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksenI juniors bhg spiser de medbrakt matpakke til frokost, men får lunsj og frukt. Jeg hadde også reagert om de hadde begynt å dele på matpakkene til frokosten. Av og til har han bare med tørt (ikke gammelt da, men brød som strengt tatt var bedre en dag eller to før) brød med pålegg innpakket i matpapir, mens andre ganger lager jeg mer fancy matpakker. Det er jo ikke sånn at de gangene jeg lager skikkelig kjipe matpakker så bør Hans og Grete dele av sin som er bedre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Jeg tror mye av årsaken til den forhøyede temperaturen hos enkelte deltakere i denne tråden ligger i disse linjene. Nå ble det jo forklart seinere at (den spesielle) frukten ikke skyldes matsnobberi, men en forhistorie med dårlig næringsinntak og sykdom. Jeg innrømmer gjerne at jeg sperret øyne ørelite opp over physalisen
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Hva i all verden er så snobbete med physalis? Jeg beskrev bare hva han pleide ha med. Og ja, jeg skrev: "ikke de vanlige fruktene som epler og pærer" for fruktkurven er sørgelig full av disse fruktene når det er så mye annet godt, som IKKE koster mer. Men det sier seg selv at frukt som physalis (som koster 10-13kr pr kurv) ikke helt egner seg som frukt å dele ut til 18 barn, om man da ikke kjøper flere kurver og legger oppi, det samme med blåbær forsåvdit. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frukt i matboksenEr physalis spesielt snobbete, altså? Sønnen min har også ofte hatt med det, både på skolen og i barnehagen.
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Det tenkte jeg også. Jeg sender ofte med mine barn blåbær ved siden av skivene, og det blir dyrt hvis man skal sende med til alle. Men nå har det feks vært billige blåbær en stund, og da har jeg også puttet noen blåbæresker i felleskassa i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Frukt i matboksenVi putter noen ganger rosiner oppi matboksen til knerten rett og slett for at det skal være noe annet enn knekkebrød der (som han foretrekker fremfor brød). Snuppa får frukt på skolen, men vi putter som regel oppi gulrotstaver, sukkererter osv. også, og de er alltid borte. Jeg vet at hun deler med seg de hun ikke vil ha, for sånt er visst skikkelig poppis. Deling på eget initiativ er selvfølgelig helt greit. Å variere matboksene hennes er lett som en plett.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frukt i matboksenJeg syns det er synd om de som er kreative skal føle seg forpliktet til å ta hensyn til de som ikke er det/ikke prioriterer det/ikke ønsker det. Jeg syns ikke det er kvinner som presser andre kvinner, men endel presser nok seg selv. Og da må man jobbe med egen selvtillit, ikke bli sur over at andre får til mer på ett enkelt område. Slutt å ta andres preferanser som personlig kritikk.
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Veldig enig. |
|
|
|