|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Hva mener du er "nok" frokost for en skolegutt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Mener du alt dette eller en av delene? Hvis det er hele lista syns jeg det er masse. Min gutt er ikke heller så sulten om morgenen, men han må alltid spise frokost. En brødskive (eller tilsvarende mengde av noe annet) er minimum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Vi har fellesfrokost som alle må stille til. Jeg varierer mellom havregrøt, salat og brødskiver og som regel klarer de å spise noe. (etter gjentagende mas om at kroppen må startes om morgenen).
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Ja, han må spise noe, men jeg legger meg ikke borti hvor mye. Jeg tvinger han aldri til å spise mere, er han mett så er han mett.
![]() |
#5 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Ja det må hun. Hun spiser som regel en skive til frokost. Til lunsj spiser hun som regel 2 skiver, 1 yoghurt og 1 frukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Vi har dårlige frokostvaner så storebror spiser ikke frokost. Han vil ikke ha rett og slett. Jeg og minsten spiser når vi kommer til jobb og barnehage.
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?
En av delene pr frokost. feks et par biter av skive en dag eller noen biter fiskepudding en annen dag osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Her må det spises ei brødskive med melk til. Eventuelt spises det en frukt og en yoghurt hvis lysten på brød ikke er til stede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Det varierer hvor mye de spiser. Storebror er ofte sulten om morgenen, og spiser i hvert fall en hel brødskive, eller en porsjon frokostblanding, mens lillebror spiser noen biter av en brødskive, eller en liten porsjon frokostblanding. Han spiser grøt hvis jeg lager det. |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?.....
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05. ![]() Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Hun MÅ spise noe, for hun tar medisin etter frokost og hun trenger noe i magen når medisinen skal taes. Jeg er streng der. Tvinger ikke henne fysisk altså, men hun får ikke gå noe sted før hun har spist noe.. Om det så er bare en halv skive, eller en yogurt... Om hun spiser lite en morgen, så får hun lov til det. Det er ikke alltid jeg heller har matlyst...
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Her må min ferske 5.klassing spise frokost - type en brødskive og et glass melk, |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Mine er ikke glad i frokost med en gang de har stått opp, men de må som minimum ha i seg en yoghurt og banan. Stort sett går det ned litt havrefras eller wetabix med melk, eller vi blander ut musli i en yoghurt i ei skål og et glass melk ved siden av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Alle må spise noe, og det er heller ikke noe problem. De spiser typisk en stor porsjon med firkorn/havregryn med melk og en skive med banan ved siden av hver.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Sliter med det samme med min eldste. Det er lett å si at de må spise hvis man har unger som spiser. Jentungen min må spise hun også, vi lar henne ikke gå noe sted uten, men på den andre siden kan en heller ikke dytte det ned i halsen med makt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Her i huset er ingen store frokostspisere, men regelen er at alle må lage seg frokost og sette seg ved bordet å spise. De får lov til å si seg mette når de ønsker det. Jeg er av samme sort selv, og ville nok ha valgt bort frokost om jeg kunne da jeg var liten. Moren min "tvang"/lokket meg til å spise hver morgen, og jeg er glad for at kroppen min lærte at det er lurt å starte dagen med litt mat. Nå spiser jeg fordi jeg vet at jeg har godt av det, jeg er fortsatt ikke sulten før det har gått et par timer siden jeg stod opp.
![]() |
#18 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Jepp, her MÅ ungene spise noe til frokost.
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Her er begge barna som regel frokostsultne, så de spiser, ja. Ikke alltid så mye, og mengden legger jeg meg ikke opp i.
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
![]() Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?Ja, de må spise noe om morgenen. Toern sliter med matlyst om morgenen, men tåler veldig dårlig lavt blodsukker. Hun orker ikke brød, men får i seg litt frokostblanding med melk og et lite glass juice ved siden av.
![]() |
|
|