Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 10:23   #621
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har jo egentlig meldt meg ut av disksjonen, men nå leste jeg nettopp en artikkel som oppsummerte mine tanker så godt. Måtte bare dele den -selv om artikkelforfatteren mest sannsynlig bare er misunnelig.

http://www.osloby.no/nyheter/Festmat...g-6973290.html

Jepp, artikkelen oste misunnelse lang vei. Og da blir det ikke så veldig interessant syns jeg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 10:25   #622
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jepp, artikkelen oste misunnelse lang vei. Og da blir det ikke så veldig interessant syns jeg.


Nei, de gode poengene hennes faller helt klart bort i all misunnelsen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 10:25   #623
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har jo egentlig meldt meg ut av disksjonen, men nå leste jeg nettopp en artikkel som oppsummerte mine tanker så godt. Måtte bare dele den -selv om artikkelforfatteren mest sannsynlig bare er misunnelig.

http://www.osloby.no/nyheter/Festmat...g-6973290.html

Jeg har lest den, og jeg synes ikke den handler om det samme som vi diskuterer her. Jeg synes du blander flere ting. Det er forskjell på å sende med ungene mat som er sunn og variert og å klippe salamier i stjerneform.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 10:26   #624
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Vel, den handler om det jeg har diskutert, og som noen reagerte voldsomt på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 11:31   #625
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

For en luksusliv/i-landsdiskusjon.

:rister på hodet:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 12:17   #626
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

For en luksusliv/i-landsdiskusjon.

:rister på hodet:

Neppe hovedtema i mammaklubbene i Mali, nei.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:08   #627
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

I motsetning til de andre tingene vi diskuterer på FP.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:15   #628
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I motsetning til de andre tingene vi diskuterer på FP.

Det slo meg også, gitt. :humre og peke på jåleforum, motetråder m.m.:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:21   #629
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Frukt i matboksen

635 svar på et innlegg hvor jeg lurte på om det var naturlig at minstemann sin matboks ble delt ut til alle og enhver

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:34   #630
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg syns konklusjonen hennes er helteit. Dårlig samvittighet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:45   #631
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

For en sprekkteit artikkel. Jeg synes ikke respekt for kjedelig mat er noe vi trenger mer av i Norge.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:53   #632
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I motsetning til de andre tingene vi diskuterer på FP.

De fleste tingene vi diskuterer her inne bærer udiskutabelt preg av at vi bor i verdens rikeste land. Denne tråden er intet unntak

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:58   #633
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jepp, artikkelen oste misunnelse lang vei. Og da blir det ikke så veldig interessant syns jeg.

Ja, det er jeg enig i. Uansett har jeg ikke inntrykk av at stjerneformet salami ol. er hverdags selv for de som lager mer avanserte matpakker. Jeg har laget hardkokt egg formet som kanin og fisk, men det har vært til f.eks. påskelunsj. Det er ikke noe jeg gidder å gjøre til hverdags.

Her lager pappaen litt mer kjedelige matpakker men brødskiver og noe frukt/grønnsaker, mens jeg gjerne er litt mer avansert. Så det varierer hva hun får med seg. Hun abbonerte en stund på skolefrukt, men det kom bare hjem uspist i ranselen. Men når hun får oppskåret frukt og grønnsaker i matboksen spiser hun det. Ellers kan hun gjerne få med rester, det er jo ofte enklere enn å smøre brødskiver. Og mye kan jo lages til kvelden før og så setter man matboksen i kjøleskapet.

Jeg tenker at for meg er det iallefall viktig at når hun er på SFO og spiser frokost der før skolen, så skal hun også ha mulighet til å spise variert og godt. For da spiser hun jo faktisk flere måltider på skolen enn hun gjør hjemme.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:59   #634
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For en sprekkteit artikkel. Jeg synes ikke respekt for kjedelig mat er noe vi trenger mer av i Norge.

Hvorfor ikke?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 20:46   #635
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor ikke?

Hm? Synes du vi trenger mer kjedelig mat?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 20:46   #636
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Fordi Norge er et land fullt av kjip matlaging og forakt for gode råvarer.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 20:48   #637
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Fordi Norge er et land fullt av kjip matlaging og forakt for gode råvarer.

Ja, det er helt sant. Og tragisk. Det er utrolig paradoksalt at de fleste fattigere land enn Norge har en helt annen matkultur. Hvorfor er det sånn?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 20:49   #638
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg tror i hvert fall delvis det ligger en slags forskrudd asketisme bak. Mat skal være billig, og man skal bli mett, og så er det litt umoralsk å bry seg om mat utover det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 20:51   #639
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror i hvert fall delvis det ligger en slags forskrudd asketisme bak. Mat skal være billig, og man skal bli mett, og så er det litt umoralsk å bry seg om mat utover det.

Ja, men hvorfor er det slik akkurat her?

Min farmor mener i fullt alvor at brødet blir sunnere jo eldre det er. Akkurat som om vitaminene popper fram etter et par dager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 20:54   #640
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Og så gir ferdigmatprodusentene et inntrykk av at det er privilegium å bare få kaste en ferdigrett i microen, så man har bedre tid til mer høyverdige aktiviteter enn matlaging.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no