Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du blitt kalt "pen" noen gang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Er du blitt kalt "pen" noen gang?
ja, flere ganger 193 86,16%
ja, en gang eller to 16 7,14%
nei, og det bryr meg heller ikke 4 1,79%
nei, og det er faktisk litt sårt 7 3,13%
ostepølse 4 1,79%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 09:52   #1
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?

Jeg svarte en gang eller to. (Mann og unger og foreldre teller ikke i denne sammenhengen for meg; de har sekundærgevinster...)

Jeg har fått høre at jeg "er pen idag" og det sier nok mest om hvordan jeg pleier å se ut.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:00   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt vanlig og ikke spesielt pen, men mange har sagt det likevel, og det er jo hyggelig om noen ser noe vakkert der en ikke ser det selv. Da jeg var yngre var jeg selvfølgelig penere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:07   #3
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Da jeg var ung var jeg særs populær blant det annet kjønn og fikk stadig høre at jeg var pen. Nå er jeg gammel og det holder i massevis at kjære sier det.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:14   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Objektivt sett er jeg ikke "pen", men jeg har alltid blitt kalt pen allikevel.

Ikke av foreldrene mine, de ville heller dødd enn å si til oss ungene at vi var pene. Ikke engang da jeg sto brud kunne min mor si at jeg var pen eller fin. Men besteforeldrene mine, naboer, venninner og etterhvert kjærester har sagt at jeg er pen. Og så synes jeg at jeg er pen selv, og det hjelper sikkert.

Gammel 09-09-12, 10:28   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ikke av foreldrene mine, de ville heller dødd enn å si til oss ungene at vi var pene.

Er du søsteren min?

Jeg var i min første jobb da jeg fikk høre at noen hadde omtalt meg som "hun pene på avdelingen deres". Og var meget overrasket, for noe sånt hadde jeg aldri hørt hjemme. Nå får jeg stram beskjed av moren min hvis hun hører meg si til datteren min at hun er pen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:44   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nå får jeg stram beskjed av moren min hvis hun hører meg si til datteren min at hun er pen.

Hehe, jeg også. Helt latterlig, og det sier jeg til henne. Mine døtre er veldig pene etter rent objektive standarder og jeg synes det er mer enn greit å si til dem og om dem at de er skikkelig skjønne.

Hun er redd de skal tro de ER noe, og jeg har sagt at er det noe jeg ønsker, så er det jenter som tror de ER noe. Min mor tror at dersom man tror man ER noe så er man nødvendigvis slem mot andre og hever seg på andres bekostning. Og at verden, som er svart hvit og full av enkle kategorier, består av følgende ligninger: Pen = dum, pen = slem, selvsikker = slem osv.

Gammel 09-09-12, 19:21   #7
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hørt d flere ganger, men det er ikke alltid det har vært bare positivt-som den gangen jeg studerte fysikk og matte på universitetet. Det var en som sa at jeg som var pen kunne umulig ha noe der og gjøre! Jeg blir fortsatt sur når jeg tenker på det!

Gammel 09-09-12, 19:27   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men det er jo charmig som helvete som kan brukes til noe.

Jepp. Det holder fint i møte med tidens tann.

Gammel 09-09-12, 10:24   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det skjedde meg to ganger forrige uke, og jeg er like forundret enda. Han må ha ment noen andre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:30   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min sier det. Ellers har jeg alltid fått høre at jeg har pene øyne.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:31   #11
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Bortsett fra av mannen, som stort sett sier fin i stedet for pen (men mener det samme), er det vel ikke så veldig ofte folk bruker pen om meg. Søt, fin, sexy og sånn funker det og. Som tenåring var jeg nok litt sår fordi jeg ikke ble oppfattet som en av de pene, men sånt går gudskjelov over. Jeg synes jeg er ganske fin sjøl også, men pen er ikke et ord jeg egentlig bruker om noen, tror jeg.

Gammel 09-09-12, 10:32   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, nå kom jeg på at her i vår hadde vi en gammel kunde med stokk som syns det var så bra at jobben min hadde ansatt sånn "ung, pen dame" siden sist han var innom. That would be me. :48:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:37   #13
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er sjelden, bortsett fra mannen. Jeg har blitt kalt søt mange ganger, men ikke pen. Er ikke pen, objektivt sett, bare helt alminnelig.

Gammel 09-09-12, 10:44   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ok, nå kom jeg på at her i vår hadde vi en gammel kunde med stokk som syns det var så bra at jobben min hadde ansatt sånn "ung, pen dame" siden sist han var innom. That would be me. :48:

kunden din og er enig med ham!

Jeg har ikke et utseende som roper "pen" når folk ser meg. Jeg får høre det av mannen min ganske ofte og jeg har hørt det på FP når bilder flashes.
Jeg har forresten også hørt enkelte ting på jobb, men jeg er nok generelt en person som heller får komplimenter på det jeg gjør enn på hvordan jeg ser ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:48   #15
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, ikke som jeg kan huske. Hvorfor skulle de det?

(Foreldre og mann teller ikke, de er ikke objektive.)

Sist redigert av Éowyn : 09-09-12 kl 10:58.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:50   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har jeg hørt, flere ganger. Jeg tror jeg er helt normalt pen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:55   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke ordet pen når jeg snakker, tror jeg. Jeg sier stort sett fin, tror jeg. Og det kan jeg bruke om alt. Ansikt/klær/væremåte osv.

Jeg er litt upresis i komplimentene mine.

Sier du/dere ofte at folk er pene? Til dem?

Gammel 09-09-12, 11:04   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg bruker ikke ordet pen når jeg snakker, tror jeg. Jeg sier stort sett fin, tror jeg. Og det kan jeg bruke om alt. Ansikt/klær/væremåte osv.

Jeg bruker ofte "fin" og sjeldent "pen".
Jeg bruker noen ganger ordet "vakker" og "nydelig".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:05   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg sier ofte det ja. Som i form av "du er jo så pen!" Fin føler jeg har en litt annen betydning enn pen, men det kan være dialekten som gjør.

Gammel 11-09-12, 01:15   #20
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Min mor sier det ofte

Mannen bruker andre ord.

Pen er egentlig ikke særlig mye brukt i min dialekt, men folk har da formidlet at jeg ser bra ut. Teller det?

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 11-09-12 kl 01:24.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.