|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kald på føttene
|
![]() Innetemperatur og bekledningHvor varmt har dere det inne, hvor mye pleier du å ha på deg innendørs, og hvor mye pleier du å fryse innendørs? Bill mrk frossenpinn.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledning18 grader i stuen nå, helt passe. Jeg har på meg ullundertøy og hettegenser, og ligger under pledd. Synes det er greit å heller kle på meg enn å ha det veldig varmt inne, for jeg blir fort varm om jeg gjør noe annet enn å ligge på sofaen.
![]() |
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningJeg fryser alltid, så jeg har på meg opptil flere lag med ull. Og gjerne et pledd. Innetemperatur er 20-21 gr.
![]() |
![]() |
#5 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningJeg liker best at innetemperaturen ligger på 22+. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningNå som ikke vi fyrer med ved eller strøm ligger innetemperaturen på 20-21 grader. Det er alt for kaldt for meg. På vinteren er det ofte 27 grader hos oss. Det bør være over 23-24 grader for at jeg skal kose meg. Jeg liker ikke å ha på meg klær.
![]() |
#7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningJeg liker å kunne gå i tynne klær inne. Om vinteren har vi 22+ grader inne. Noe under orker vi ikke. Vi er frysepinner hele gjengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningGodt å se at jeg ikke er en ensom frossenpinn. Her er det ca 22 grader inne, men jeg er nødt til å ha på ullsokker og en fleecejakke (eller to på dårlige dager) hele tida.
![]() |
#9 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledning
Helt enig. Her ligger det vel like over 20 grader, og det hender det blir for varmt for meg.
![]() |
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningHer har vi vel ca 20 grader +. Hos oss er det mannen som skrur opp varmen, mens jeg heller tar på ullsokker og kryper under et teppe om jeg skal sitte rolig i sofaen. I dag håper vi at det blir kaldt nok til at vi kan fyre i ovnen, fordi det er så koselig.
![]() |
#11 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningTja, radiatorene til den vannbårne varmen står på 3, de er termostatdrevne og jeg kan sitte i t-skjorte. Vi har hatt dem på 4 en gang, da var det -20 ute og behov for litt ekstra varme.
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningI «nyhuset» har vi ikke fått skikkelig varme enda, så det ligger jevnt under 20 grader nå. Det er litt for kaldt for meg.
![]() |
#15 |
Vaklende
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningÅh. Jeg liker ikke å fryse, men jeg er vanligvis veldig lett å holde varm. Om dagen er set greit med ca 20 grader, men da må jeg gå barbeint og i lette klær. Tipper det over 20 blir det for varmt. Om natten vil jeg helst ha 10 - 15 grader. Jeg koser meg veldig under dundyna hvis det er så kaldt at nesetippen fryser.:rar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningI kjøkkenet/stua er temperaturen 20-24 grader. Vi har mange, store sørvendte vinduer, så det varierer veldig med skydekke. Så snart sola titter frem, så blir det varmt inne. Jeg sitter gjerne med strikkegenser og ulltøfler om kveldene, mens gubben sitter i t-skjorte. Og i mine sofakroker er det lammeskinn og pledd.
![]() |
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningVi har 19-20 grader inne i huset, og jeg fryser om jeg sitter rolig, så jeg har pledd til sofabruk. Bruker lammeullsgensere og vanlige bukser.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Innetemperatur og bekledningVarmepumpa står på 21-22 grader, men huset er gammelt og trekkfullt, så pumpa klarer som regel ikke å holde på den temperaturen når blir kuldegrader ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Hvor har du fått tak i det? Høres ut som noe for meg til vinteren!
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
Jeg har Janus sin, bare i en annen farge enn denne:
![]() |
![]() |
|
|