|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor mye alkohol har du/dere i hus? Spesifiser gjerne fordelingen mellom vin/øl/sprit | |||
| 0. Drikker ikke alkohol, serverer heller ikke gjester. |
|
15 | 6,73% |
| 1-5 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
73 | 32,74% |
| 6-10 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
28 | 12,56% |
| 11-20 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
52 | 23,32% |
| 21-30 flasker/bokser/vinkartonger. |
|
17 | 7,62% |
| 31 og oppover. Kun forbruksvare. |
|
17 | 7,62% |
| 31 og oppover. Samler på vin. |
|
15 | 6,73% |
| Går på polet/i butikken hver gang. |
|
6 | 2,69% |
| Deltakere: 223. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Sikkert 40-40 flaske med vin og sprit. Det hoper seg opp. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har vel omkring 50 vinflasker tenker jeg. Litt forskjellig. Det står alltid noe øl i kjøleskapet og det er også en del konjakk, likører og annen sprit/hetvin å finne.
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Her er det forbruksvare. Vi har ikke noe stort forbruk, men det hoper seg som regel ikke opp så veldig lenge. Lagring over tid driver vi ikke med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi drikker svært lite, men da mannen bedrev ukependling i fjor kjøpte han med seg en flaske baileys hver gang, helt til vi oppdaget at vi hadde 8 flasker i boden. Det er grenser for hvor mye baileys vi drikker altså, så etter det brukte han kvota på andre.
|
|
|
#5 |
|
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Har en ølboks stående etter siste vorspiel.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?0. Ingen av oss drikker alkohol, og vi kjenner få som gjør.
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Jeg vet ikke, men det er vel kanskje rundt 20-30 flasker? Det er kun vin. Sjelden vi drikker sprit, men tror det ligger en bacardi til mojitobruk, og så vet jeg det er litt gamle likører. De tror jeg skal kastes, fint jeg ble minnet på det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?
Samme her. Vi har aldri noensinne hatt det i hus bortsett fra noen Munkholm (men de er vel alkoholfrie) på julaften, tatt med av gjester. Ingen i vår omgangskrets er folk som må ha alkohol til maten, heldigvis, så vi har aldri alkohol når vi har middagsgjester heller.
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Jeg svarte over 31, i alle fall hvis vi teller med øl. Vi har mye sprit som har samlet seg opp i løpet av mange år. Et bredt utvalg av ymse som jeg synes man må ha, rom, gin, cognac ol. Så er det noen vinflasker, jeg tror faktisk det er under ti. Og noen bokser med øl.
|
|
|
#11 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har 3 flasker rødvin, 1 flaske hvitvin og 1 flaske champagne i kjelleren. Alle har vi fått i gave. Drømmemannen drikker ikke alkohol. Jeg drikker veldig sjelden, altfor sjelden, kanskje ved 3-4 anledninger i løpet av et år. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?0. Drikker ikke alkohol, serverer heller ikke gjester.
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vin og øl er forbruksvare og forsvinner, men sprit blir stående i evigheter. Vi har et restlager etter bryllupet vårt i 2006 som aldri blir tomt selv om vi ikke drikker sprit selv og har delt ut og tatt med på fest jevnlig siden da.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Nå har vi en skvett igjen i ei flaske rødvin vi åpna i går, da vi spiste tapas etter at ungene var i seng. Kjøper når vi planlegger å drikke vin og det skjer kanskje et par ganger i måneden. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vi har en halv kartong vin og så en boks øl i kjøleskapet. Jeg tror begge deler har gått ut på dato. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Vin og øl er forbruksvare, mens spiten blir stående. Mannen reiser endel og fyller opp kvota på taxfree. Har sjelden mindre enn 30 flasker av noe.
|
|
|
#17 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Tror vi har 5 flasker rødvin, 1 flaske champis og noen flasker med rosé. En Makers Mark ser jeg vi har, og noen flasker Jack Daniels, og noen halve flasker Bacardi. Samt en halv karaffel med juledrammen vi laget til jul i fjor.
|
|
|
#18 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Har også alltid mere mat enn øl i kjøleskapet, selv om jeg lever det glade ungkarsliv annenhver uke. Akkurat nå har jeg kanskje bortimot ti flasker/bokser vin og øl, men det er fordi jeg fikk noe i gave og fordi jeg er glemsk. Når jeg handler øl/cider i butikken er det som regel bare et par bokser i slengen. Og så hender det at jeg kjøper et par fordi jeg ikke husker om jeg har noe i fridgen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?Stemte 11-20. Sånn ca. er det to flasker whisky, en flaske gin, to flasker vodka, en kartong vin, tre flasker vin (rød- og port) og så tror jeg vi har en sånn kartongdrinkmix stående. Ja, og en cognac, sier mannen. Mye av spriten er flasker som er åpnet. I tillegg har vi ca. en sekspakning med øl. Vi drikker ikke alltid alkohol i helgene, så det kan gjerne hope seg opp litt hos oss i perioder. |
|
|
|
![]() |
|
|