Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mye alkohol har du/dere i hus? Spesifiser gjerne fordelingen mellom vin/øl/sprit
0. Drikker ikke alkohol, serverer heller ikke gjester. 15 6,73%
1-5 flasker/bokser/vinkartonger. 73 32,74%
6-10 flasker/bokser/vinkartonger. 28 12,56%
11-20 flasker/bokser/vinkartonger. 52 23,32%
21-30 flasker/bokser/vinkartonger. 17 7,62%
31 og oppover. Kun forbruksvare. 17 7,62%
31 og oppover. Samler på vin. 15 6,73%
Går på polet/i butikken hver gang. 6 2,69%
Deltakere: 223. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 10:08   #1
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol har du/dere i hus?

Sikkert 40-40 flaske med vin og sprit. Det hoper seg opp.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:16   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel omkring 50 vinflasker tenker jeg. Litt forskjellig. Det står alltid noe øl i kjøleskapet og det er også en del konjakk, likører og annen sprit/hetvin å finne.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:21   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det forbruksvare. Vi har ikke noe stort forbruk, men det hoper seg som regel ikke opp så veldig lenge. Lagring over tid driver vi ikke med.

Vanligvis har vi kanskje sånn 2-12 flasker vin i huset. Mannen har et utvalg med skotsk whisky som han liker, og serverer gjester. Vi har litt forskjellig annet i barskapet også, konjakk og akevitt og sånt, men de er jo nærmest evigvarende. Jeg drikker stort sett ikke sprit annet enn i mojitos.

Noen ølbokser har vi nesten alltid i kjøleskapet. Men vi har mye mer mat enn øl altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:37   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi drikker svært lite, men da mannen bedrev ukependling i fjor kjøpte han med seg en flaske baileys hver gang, helt til vi oppdaget at vi hadde 8 flasker i boden. Det er grenser for hvor mye baileys vi drikker altså, så etter det brukte han kvota på andre.
Øl har vi alltid stående i ekstrakjøleskapet, men jeg drikker ikke det så der har jeg ikke oversikt. Og så har vi noen vinflasker i kjelleren, uten at jeg har oversikt der heller. Og så står det faktisk en flaske Cava i kjøleskapet som vi ikke har hatt tid til å se nærmere på enda.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:41   #5
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en ølboks stående etter siste vorspiel.
Ellers så drikker jeg så og si aldri..kun når det er en tur ut på byen.

Gammel 29-09-12, 10:50   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi gir stadig bort brennevin til svigerslekta, men vi har fremdeles mye. Vi drikker litt øl og vin, men brennevin bare hoper seg opp og blir aldri drukket.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:32   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

0. Ingen av oss drikker alkohol, og vi kjenner få som gjør.

Gammel 29-09-12, 10:37   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, men det er vel kanskje rundt 20-30 flasker? Det er kun vin. Sjelden vi drikker sprit, men tror det ligger en bacardi til mojitobruk, og så vet jeg det er litt gamle likører. De tror jeg skal kastes, fint jeg ble minnet på det.

Vi drikker vin innimellom, men har ikke noe stort forbruk i det hele tatt. Vi reiser mye og kjøper ofte litt dyre viner i utlandet. Vi har også mange viner i helt normal prisklasse. Går sjelden på polet, siden vi reiser en del. Men vi kjøper aldri hele kvoten, det er mer sånn at vinen blir liggende og så tar vi en flaske i ny og ne.

Øl liker ingen av oss, heller ikke cognac og whiskey.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:34   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

0. Ingen av oss drikker alkohol, og vi kjenner få som gjør.

Samme her. Vi har aldri noensinne hatt det i hus bortsett fra noen Munkholm (men de er vel alkoholfrie) på julaften, tatt med av gjester. Ingen i vår omgangskrets er folk som ha alkohol til maten, heldigvis, så vi har aldri alkohol når vi har middagsgjester heller.

Gammel 30-09-12, 01:17   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte over 31, i alle fall hvis vi teller med øl. Vi har mye sprit som har samlet seg opp i løpet av mange år. Et bredt utvalg av ymse som jeg synes man må ha, rom, gin, cognac ol. Så er det noen vinflasker, jeg tror faktisk det er under ti. Og noen bokser med øl.

Vi planlegger sjelden i forkant at vi har lyst på, så vi har det meste i hus. Vi kjøper sjelden sprit på kvota, det går ikke så mye. Vi fyller på med vin når vi er ute og reiser. Vi handler så og si aldri på polet.

Gammel 30-09-12, 07:22   #11
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 3 flasker rødvin, 1 flaske hvitvin og 1 flaske champagne i kjelleren. Alle har vi fått i gave. Drømmemannen drikker ikke alkohol. Jeg drikker veldig sjelden, altfor sjelden, kanskje ved 3-4 anledninger i løpet av et år.
Vi får en del flasker som gaver. Noen blir gitt videre, noen blir lagret. Vi kjøper sjelden alkohol selv, men av og til kjøper jeg for å gi bort eller champagne til meg selv på tax-free.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:33   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

0. Drikker ikke alkohol, serverer heller ikke gjester.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:34   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vin og øl er forbruksvare og forsvinner, men sprit blir stående i evigheter. Vi har et restlager etter bryllupet vårt i 2006 som aldri blir tomt selv om vi ikke drikker sprit selv og har delt ut og tatt med på fest jevnlig siden da.

Gammel 29-09-12, 13:16   #14
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Nå har vi en skvett igjen i ei flaske rødvin vi åpna i går, da vi spiste tapas etter at ungene var i seng. Kjøper når vi planlegger å drikke vin og det skjer kanskje et par ganger i måneden.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 19:47   #15
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Vi har en halv kartong vin og så en boks øl i kjøleskapet. Jeg tror begge deler har gått ut på dato.

Jeg ryddet i boden forrige helg og fant en kurv med spritflasker (whiskey, cognac, Baileys) som har stått der siden singeltiden før vi ble sammen og fikk barn. Jeg helte det ut i vasken, så det ikke skulle ta bodplass. Kom på når jeg holdt på med siste flasken at kanskje noen av slektens studenter hadde satt pris på det istedet for å kaste det...men da var det for seint.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 20:51   #16
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vin og øl er forbruksvare, mens spiten blir stående. Mannen reiser endel og fyller opp kvota på taxfree. Har sjelden mindre enn 30 flasker av noe.

Gammel 29-09-12, 21:13   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror vi har 5 flasker rødvin, 1 flaske champis og noen flasker med rosé. En Makers Mark ser jeg vi har, og noen flasker Jack Daniels, og noen halve flasker Bacardi. Samt en halv karaffel med juledrammen vi laget til jul i fjor.

Vi deler da i hvertfall en flaske rødvin i helgen, så det er forbruksvare, men vi har ingen lagringsviner. Men spriten tørket jeg støv av tidligere i dag, så det går det jaggu ikke mye av.

Gammel 29-09-12, 10:34   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har også alltid mere mat enn øl i kjøleskapet, selv om jeg lever det glade ungkarsliv annenhver uke. Akkurat nå har jeg kanskje bortimot ti flasker/bokser vin og øl, men det er fordi jeg fikk noe i gave og fordi jeg er glemsk. Når jeg handler øl/cider i butikken er det som regel bare et par bokser i slengen. Og så hender det at jeg kjøper et par fordi jeg ikke husker om jeg har noe i fridgen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:35   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte 11-20. Sånn ca. er det to flasker whisky, en flaske gin, to flasker vodka, en kartong vin, tre flasker vin (rød- og port) og så tror jeg vi har en sånn kartongdrinkmix stående. Ja, og en cognac, sier mannen. Mye av spriten er flasker som er åpnet. I tillegg har vi ca. en sekspakning med øl. Vi drikker ikke alltid alkohol i helgene, så det kan gjerne hope seg opp litt hos oss i perioder.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:35   #20
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi har visst to bokser med øl. Tipper de har ligget der siden før sommeren.

Vi drikker svært lite.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.