|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg utfordrere forresten dere som har barn som maser om nudler til å si at "Nei, men du kan få potetgull!
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?I 1997 forbød jeg barnehagen å gi syltetøy til fest. I 2012 får barnet syltetøy med i barnehagen. Ingen skal si at jeg ikke ombestemmer meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Får ungen din nudler?Disse levde jeg av på slutten av semestrene mens jeg studerte: http://asiatenmat.no/index.php?page=...mart&Itemid=56 |
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?På gullguttens skole er det visstnok helt vanlig med nudler (rett i koppen). Etter lengre overveielse får han fra i år derfor instant nudler av og til (kanskje annen hver uke). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Får ungen din nudler?Det er godt å lese denne tråden. Jeg pleier ikke å være ekstremt nøye på kosthold, men forsøker å lære ungene mine om hva som er bra og ikke bra for kroppen. Også gjennom handling.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Får ungen din nudler?Mine får nudler som middagstilbehør i wok og slikt. De elsker nudler intenst og over alt på jord, og da aller helst tørt med krydder på. Jeg synes det ser trashy ut. :innrømmer matsnobberi: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Får ungen din nudler?En gang i uken på SFO.
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Får ungen din nudler?Vi har nudler til middag av og til. Ungene spiser det da med 'sausen' fra pakken. Jeg og mannen har det som tilbehør til Wok. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Sist jeg var i befatning med nudler, var jeg 18 og bodde på en muggspist hybel. Nudler ække mat! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Får ungen din nudler?Vi har hatt nudler (ikke Lee) en gang på på de siste årene tror jeg.
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Får ungen din nudler?
Som nevnt bruker vi det til vok. Til Schezuan voksaus liker vi nudler bedre enn ris. Vi har det ikke ofte, men av og til. På samme måte som vi har annen usunn mat av og til. Ungene får det ikke med på skolen (aldri vært nevnt en gang), men av og til til middag ja. Alle her liker det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Får ungen din nudler?
Ja, men jeg tenker på de som gir det som «snacks». De tror kanskje det er sunnere enn snop?
|
|
|
#13 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Får ungen din nudler?Jeg har smakt nudler ved to anledninger og den ene gangen kastet jeg opp og den neste (mange år etterpå) brakk jeg meg.
|
|
|
#14 |
|
Kakemonster
|
Sv: Får ungen din nudler?Å spise tørre nudler må jo nødvendigvis være ganske utbredt, når det faktisk kom i snack-størrelse. Jeg vet ikke om det fortsatt eksisterer, det var aldri aktuelt å kjøpe det.
|
|
|
|
#15 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Får ungen din nudler?Kan jeg få et eksempel på sunne nudler uten egg?
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Får ungen din nudler?De har jo fullkornsnudler på større matbutikker. De er da vel ikke akkurat mer usunne enn feks. brun ris? Vanlige nudler (ikke det der Mr. Lee-crapet) kan vel heller ikke kalles mer usunt enn vanlig ris og pasta.
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Får ungen din nudler?Jeg ble så nuddelsyk av denne tråden at jeg måtte lage phad thai til middag i dag.
|
|
|
#19 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Får ungen din nudler?Når jeg tittet inni skapet ser jeg at det ligger en hel fempakke med first price nudler der. Kanskje jeg skal sende dem med på skolen i morgen. :lur: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Får ungen din nudler?Tørre nudler? Det har de aldri spurt om, og det hadde de heller ikke fått. |
|
|
|
![]() |
|
|