Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpanne?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 14:10   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.777
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpanne?

Jeg skal lage Toro-sjokoladekake i dag, og trenger en idiotsikker og enkel glasur/smørkrem som tiåringer vil like.

Tips?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:13   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Ta en pakke melis, 100 gram smeltet smør, 3 spiseskjeer kakao og kaffe til passe konsistens. Den beste og enkleste kremen. Alle liker den.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:14   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Jepp, Propella har rett. Enklere blir det ikke.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:15   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.777
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Takk for tips. Jeg regner med at kaffesmaken er så diskré at ungene ikke sier ææææææææsj?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:16   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Du kan bruke melk eller jus i stedet for kaffe, just in case.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:17   #6
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Takk for tips. Jeg regner med at kaffesmaken er så diskré at ungene ikke sier ææææææææsj?

Niks, ingen som noen gang har sagt at den smaker kaffe. Hverken store eller små.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:20   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Jeg får protester fra barna (og nesten meg sjøl ) hvis jeg har kaffe i glasuren. Bruker noen spiseskjeer nykokt vann i stedet, jeg, til konsistensen blir passe.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:20   #8
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:21   #9
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.448
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Mange sier kaffesmaken bare er god, selv liker jeg ikke den kaffesmaken. I omtrent alle oppskrifter på glasurer/kremer kan kaffen erstattes med melk, sjokolademelk, sjokoladelikør, baylis, fløteskvett, juice osv.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:23   #10
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Ta en pakke melis, 100 gram smeltet smør, 3 spiseskjeer kakao og kaffe til passe konsistens. Den beste og enkleste kremen. Alle liker den.


Denne er fin, men jeg smelter ikke smøret, bare rører inn romtemperert smør. Jeg tilsetter også litt vaniljesukker. Det smaker ikke kaffe av kremen.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:21   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Smeltet smør, melis, vann og O´boy.


Sist redigert av Benzo : 23-10-12 kl 16:29.
Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:26   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Jeg synes at hvis man smelter smøret, så smaker den sukker. Hvis man rører det inn, så smaker det smør. Det kommer an på hva man liker, men min erfaring er at barn liker glasur (smeltet smør) bedre enn smørkrem (rørt temperert smør).


(Og meg, da. Men jeg skal vel ikke komme. )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:29   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Smeltet smør, ja.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:32   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.777
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


(Og meg, da. Men jeg skal vel ikke komme. )

For all del! Metro Bowling i morgen kveld.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:35   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Det som også er godt, og veldig enkelt, er å smelte kokesjokolade i litt fløte og helle over kaken. Litt vanilje oppi er også godt. Om du øker mengden fløte (1 boks pr plate sjokolade tror jeg) kan du piske den opp til sjokoladekrem dagen etter, om du lar den stå kaldt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:58   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Jeg pleier å smelte melkesjokolade i fløte. Etter at jeg lærte dette har jeg aldri problemer med glasuren.*har laget min andel av ubrukelige glasurer*
Jeg bruker 2 plater melkesjokolade(200 g) og sånn passe med fløte, kanskje sånn 1.5 dl muligens 2.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 20:56   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.873
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den aller, aller enkleste glasuren/smørkremen til sjokoladekake i langpann

Gutta i klassen til minstemann er rare der. Jeg har bakt samme sjokoladekake i alle barnebursdager til eldstemann, men disse gutta likte ikke den kaken. De aller fleste synes det var rar smak, den var med kefir.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no