Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-12, 12:40   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.054
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Overskriften sier det jeg lurer på.

Jeg skal lage pinnekjøtt til 8 jenter om tre uker, og skal kjøpe inn pinnekjøtt litt hist og her (siden det blir litt dyrt er det greit å fordele kostnadene utover) og lurer på hvor mye jeg skal kjøpe? Jeg vil heller ha for mye enn for lite.

Så kan jeg også spør dere om hvor mye kålrabi jeg skal beregne på kålrabistappen? Hvor mye kålrabi, hvor mye pinnekjøttkraft, hvor mye fløte og smør?
Jeg har ALDRI laget mat til så mange, så jeg trenger litt hjelp her altså.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 12:49   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Jeg mener man pleier å beregne i snitt 350 gram pinnekjøtt per person. Vi pleier å servere vossakorv til i tillegg.

Kålrabi, der pleier jeg å koke 3-4 kålrabier, og tilsette 4-5 poteter for å gjøre stappa litt mer fyldig. Så sper jeg med kraft fra kårabien til passe konsistens, og smaker til med salt og pepper. Pleier ikke å bruke fløte, men om du vil ha det ville jeg nå bare tilsatt litt og litt og smakt til. Et par dl kanskje?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:05   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Å jeg jobbet i ferskvaren beregnet vi 500 g pr voksen person. Det pleier å holde til litt rester også. Hvis du skal ha mye annet kjøtt vedsiden av kan du kutte ned.

Jeg beregner 500 g kålerabi per. pers også (runder gjerne opp litt). 3-4 poteter oppi, 2-3 gulerøtter, salt, pepper og masse smør (300-400 g kanskje?), ett par øser sjy.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 27-10-12 kl 13:12.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:11   #4
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Ja, også økologisk kålrabi. Den vanlige smaker null og niks.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:28   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Vi beregner 500g.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:29   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Minst 400 g pr pers.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:31   #7
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Vi beregner også 500gr og det er ikke så mye til over da, men vi har ofte ikke vossakorv i tillegg.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:31   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Vi beregner 500g pr voksen.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:32   #9
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Og: Åh, pinnekjøttsesong snart!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:42   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Vi beregner 500g kjøtt per person, men har ikke noe annet kjøtt ved siden av. Det er alltid rester. Kålrabistappe skal ikke ha fløte eller smør i seg syns jeg, bare masse pinnekjøttkraft. Det må være mye kålrabistappe.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:43   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

500 gram. og div pølser til. Rester er bare en fordel!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 13:49   #12
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Kjøp 4 kilo du, så har du mye mat. Kjedelig med for lite iallefall.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 15:30   #13
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Jeg kan lage kålrotstappen og ta med så slipper du å styre med det i tillegg (vi gjorde jo likt i fjor da A hadde det) Og så kan vi jo betale en foreløpig sum alle, og resten når vi vet eksakte beløp, om du har mye utgifter nå.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 22:39   #14
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.054
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg kan lage kålrotstappen og ta med så slipper du å styre med det i tillegg (vi gjorde jo likt i fjor da A hadde det) Og så kan vi jo betale en foreløpig sum alle, og resten når vi vet eksakte beløp, om du har mye utgifter nå.

Du er god Odelia!
Det går helt fint altså. Jeg liker bare å planlegge godt vet du.
Men tusen takk for tilbudet. (Mulig jeg tar deg opp på kålrabistappa.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 22:40   #15
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.054
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye pinnekjøtt osv pr pers?

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Kjøp 4 kilo du, så har du mye mat. Kjedelig med for lite iallefall.

Helt enig! Tror jeg går for den.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no