Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye på restaurant?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-12, 22:34   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.986
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye restaurant?

Brus er jo vel så dyrt på restaurant, over 30 kroner for en glassflaske brus er da ikke uvanlig. For 10 kr mindre kan man få en halvannen liter brus på en hvilken som helst dagligvarebutikk, så jeg vil nok tro at det prosentvis er et ganske likt prispåslag som på vin.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 23:44   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye på restaurant?

I butikken jeg jobbet i hine, hårde dager la vi på 3,5 ganger prisen, og etter hva jeg forsto, så var det helt vanlig. Drift, ansatte, lokaler osv osv skal jo betales, og tillegg et overskudd helst.

  Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 23:54   #23
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men alt dette gjelder jo for øl og Farris også. Har de samme påslagene? : skjønner jeg må på restaurantrunde og drive research:

Ett glass brus (0,4 med masse isbiter) betalte jeg 44 kr for sist jeg var ute. Jeg betaler 9,4 kr literen for den samme brusen på butikken. Det vil si ca 3 kr for det samme glasset hjemme. Det er ett ganske bra påslag, mer enn på vin vil jeg tro.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 00:12   #24
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ett glass brus (0,4 med masse isbiter) betalte jeg 44 kr for sist jeg var ute. Jeg betaler 9,4 kr literen for den samme brusen på butikken. Det vil si ca 3 kr for det samme glasset hjemme. Det er ett ganske bra påslag, mer enn på vin vil jeg tro.

På enkelte finere restauranter får de 3 glass av en 0,33 l flaske, så brus er edle dråper, de fyller glasset med isbiter og sildrer litt brus imellom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 13:04   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

På enkelte finere restauranter får de 3 glass av en 0,33 l flaske, så brus er edle dråper, de fyller glasset med isbiter og sildrer litt brus imellom.

Det forundrer meg ikke.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 13:42   #26
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

På enkelte finere restauranter får de 3 glass av en 0,33 l flaske, så brus er edle dråper, de fyller glasset med isbiter og sildrer litt brus imellom.

For ikke å snakke om at de enkelte, litt mindre finere steder, jo serverer rimelig godt uvannet dispenserbrus også. Spesielt synes jeg at jeg får mye godt utvannet brus på Fridays feks.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 20:41   #27
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor koster ei flaske vin tre ganger så mye restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg betalte 45 kr for en farris i sommer. Det skulle ikke forundre meg om det er samme påslaget der. Jeg aner ikke hva de betaler for farris i innkjøp.

Sist jeg handlet på Ringnes fabrikkutsalg kostet en halvliter Farris 10 kroner, større kunder har nok rabatt på det også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no