Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 20:43   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Men er det her kjernen i problemet med forumledelsen ligger?

Eller er det også interressant å se på hva som førte til at ledelsen måtte gå til et så drastisk skritt som å utestenge en bruker?

I info-tråden står det at:

Det vil si at det har foregått ting på bakrommet her. Jeg nekter å tro at en gjeng med så fornuftige mennesker som moderatoerene vi har på dette forumet finner opp et oppdiktet scenario, for deretter å være lojale mot hverandre bare på trass. Jeg synes det er bra at det er moderatorer her som skriver at det er lov å være uenig i hvordan ting har blitt håndtert. Og jeg forventer at det foregår oppvask der hvor det trengs.

Synes du det er greit at moderatorer sprer fortrolig informasjon og at forumledelsen ikke har noen problemer med dette? Synes du videre det er greit at den som varsler om uregelmessigheter som dette skal mistenkeliggjøres, hetses og mobbes ut?

Gammel 12-11-12, 20:57   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Synes du det er greit at moderatorer sprer fortrolig informasjon og at forumledelsen ikke har noen problemer med dette? Synes du videre det er greit at den som varsler om uregelmessigheter som dette skal mistenkeliggjøres, hetses og mobbes ut?

Dette er tull altså. Vi er mange som har prøvd å forholde oss saklige til kjernen i dette. Har en moderator lekket opplysninger som h*n har fått som moderator? Svaret er så vidt jeg kan skjønne: Nei, det er ikke bevist. Jeg prøvde å stille konkrete spørsmål til brukeren da hun var her, men fikk nesten ingen skikkelige svar.

Dessuten ser det ut til at du og hun som altså leser bruddstykker av denne diskusjonen har et spørsmål til: Sprer moderatorene og forumeierne fortrolig informasjon i hytt og pine? Svaret på det er: Nei, og de har heller ikke skylden for mordet på Kennedy.

Men moderatorer er også "private brukere" av forumet og har venner på kryss og tvers, og i den sammenhengen er vel ikke de annerledes skrudd sammen enn andre. Det kan hende de slarver litt. Og forteller man en hemmelighet til sine 30 nærmeste venner kan de lekke både hit og dit. På nett som i RL.

Jeg synes mange av beskyldningene den utestengte brukeren kom med mot moderatorgruppen var langt over grensen, og jeg er liten respekt for hvordan hun har kjørt denne saken.

Jeg skjønner at det som har skjedd er kjipt for den utestengte brukeren, og jeg synes det er synd at det ble som det ble, for hun har bidratt på mange bra måter på FP. Men i denne saken synes jeg hun har trampet over både grenser og mennesker på en lite ok måte.

Gammel 12-11-12, 21:08   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du det er greit at en ansatt i et firma forteller negative ting om en kollega eller kunde til en haug med kjente og ukjente på nett?

Gammel 12-11-12, 16:14   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ikke noe gøy å diskutere uten publikum, Toffskij.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:18   #5
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Men er det et stort poeng å slette alle spor i alle diskusjoner? Hva skal det være godt for, egentlig?

Gammel 12-11-12, 16:22   #6
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Men hvis man vil det, så bør man få lov til det. Synes jeg.
Dette har jo vært en konflikt; og hvis man er ikke lengre er bekvem med det man har skrevet, så er det litt dårlig gjordt å ikke få muligheten til å redigere det bort. Som HP skrev overnfor; forum er samspill, etc, etc. og så hvis man får en konflikt, så har man plutselig ikke rettighetene som alle de andre har lengre.

bønna er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:20   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal slette alle innlegg etter seg? Man blir jo ikke-søkbar når man sletter brukeren sin.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:25   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal slette alle innlegg etter seg? Man blir jo ikke-søkbar når man sletter brukeren sin.

Jeg vil anta er grunnen er at man ikke er komfortabel med å ha ting man har skrevet i hendene på en forumledelse som delvis har spredt fortrolig informasjon og delvis ikke synes det er noe overtramp å gjøre det.

Gammel 12-11-12, 20:27   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil anta er grunnen er at man ikke er komfortabel med å ha ting man har skrevet i hendene på en forumledelse som delvis har spredt fortrolig informasjon og delvis ikke synes det er noe overtramp å gjøre det.

Det er umulig å se på deg som en seriøs bruker som har noen interesse av å bruke dette forumet. Jeg foreslår at du finner på noe annet å gjøre.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:28   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha. Ting man har skrevet på et diskusjonsforum på internett?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:29   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du leser ikke innleggene våre, eller?

Jeg skjønner at du mener dette. Jeg kan bare gjenta: Vi er ikke enige i beskrivelsen din. Og når vi ikke er enige, så blir det umulig å bruke påstandende dine som utgangspunkt for å diskutere dette.

Gammel 12-11-12, 20:32   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Bare delvis altså?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:21   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blitt en bra jobb med mine 30 000 + innlegg gitt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:27   #14
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kom hun også med utsagn som uttrykte at hun hadde fått kniven på strupen, og måtte veie sine ord nøye så hun ikke ble utestengt, så helt uventet kan det ikke ha kommet heller.

Gammel 12-11-12, 16:32   #15
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Men er det slettingen som er problemet her? Vil alle som frivillig har forlatt FP plutselig komme tilbake om innleggene blir slettet? Eller er det helt andre ting som ligger i bunn her?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:34   #16
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men er det slettingen som er problemet her? Vil alle som frivillig har forlatt FP plutselig komme tilbake om innleggene blir slettet? Eller er det helt andre ting som ligger i bunn her?

Den avsporingen er det vel jeg som må stå for. Men jeg synes at den utesstengte brukeren burde få anledning og slette det hun vil slette altså. :kampsak:

bønna er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:38   #17
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvis det er slettingen som er problemet (nei jeg tror ikke det er det) så er det mange som må få et nytt kurs i internettbruk.

Vi er så bevisste på å lære barna våre om nettvett og at det du skriver på nettet er det for alltid, uansett hvor privat det virker. Men det ser ut som det glemmes over en lav sko når man når en såkalt voksen alder.
Nei, det ER ikke som om du hvisker en hemmelighet til bestevennen på ungdomsskolen i storefri. Du "hvisker" det til ørten stykker du egentlig ikke kjenner!
For all del, jeg har litt å lære selv, så lite anonym JEG er. Men det er iallefall et bevisst valg. Jeg VET at det jeg skriver (selv på egen lukket blogg) er på internett.

Gammel 12-11-12, 16:35   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk det er langt viktigere å ta vare på mengder av fine innlegg fra andre brukere, Propella. Det står ingen steder at en bruker har rett til å få alle innleggene sine slettet i tilfelle konflikt, og det kommer det heller aldri til å gjøre. Deal with it.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:36   #19
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes faktisk det er langt viktigere å ta vare på mengder av fine innlegg fra andre brukere, Propella. Det står ingen steder at en bruker har rett til å få alle innleggene sine slettet i tilfelle konflikt, og det kommer det heller aldri til å gjøre. Deal with it.

Det gjør jeg. Jeg sletter for harde livet.

Gammel 12-11-12, 16:38   #20
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

De andre innleggene kan jo stå uansett.
Og alle har jo muligheten til å redigere sine innlegg.
Bare ikke i tilfelle konflikt.

bønna er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.