Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 14:29   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Jeg vet. Tenk så fint å kunne snurte i stor størrelse.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 14:41   #2
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Tenk så fint å kunne snurte i stor størrelse.

Ja. Og snurting er en god ting. Vi burde i grunn hatt flere typer snurte-smilier her; sinna-snurt, kose-snurt, vriom-snurt og glad-snurt. For å nevne noen.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 14:51   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja. Og snurting er en god ting. Vi burde i grunn hatt flere typer snurte-smilier her; sinna-snurt, kose-snurt, vriom-snurt og glad-snurt. For å nevne noen.

Helt enig. Og gretten-snurt, gammel-snurt, modig-snurt, kløne-snurt og kloke-snurt.

(Ja, du fikk meg til å google smurfenavn. )

Gammel 12-11-12, 14:56   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Helt enig. Og gretten-snurt, gammel-snurt, modig-snurt, kløne-snurt og kloke-snurt.

(Ja, du fikk meg til å google smurfenavn. )

Og jeg satt her og lurte på hvorfor sinna-smurf, kose-smurf osv var blitt en del av denne tråden. :tror jeg må legge meg litt igjen:

FP: Hvor avsporinger er en del av hverdagen.

Gammel 12-11-12, 14:51   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjuggerplum... Jeg vil savne deg, og også andre som forlater forumet. For meg som er periodebruker er dette et fint forum. Det virker i allefall. Man får skrevet innlegg og åpnet tråder, og er ikke bombadert av rare innlegg på engelsk og tysk og et eller annet uforståelig..av spammere. Ta vare på forumet, på de gode diskusjonene. Vi er selv med på å forme hvordan vi vil ha det.

Perhonen er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 15:15   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg vet. Tenk så fint å kunne snurte i stor størrelse.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 14:54   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Er det virkelig slik at brukeren er utestengt "på livstid" slik det blir påstått? Eller vil det være mulig å komme tilbake når ting har roet seg og problemstillingen er et tilbakelagt stadium?

(Hvorfor kan vi ikke alle bare sitte i ring og holde hender ...)

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 15:11   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Angående sletting:

Det å delta på forum er et samspill der en gir og får andres oppmerksomhet gjennom ord og engasjement. Muligheten til å endre egne innlegg er der for at en senere skal kunne ta bort ting svigermor eller sjefen ikke burde lese, den er der ikke slik at en kan samle inn igjen bidragene sine når en drar.

Når hovedinnlegget slettes, slettes hele tråden, og da fjernes også mange potensielt interessante innlegg fra andre brukere. Det gjør verdien av forumet mindre, fordi informasjon forsvinner, og det er synd for dem som har lagt tid og omtanke i innleggene sine at de kan slettes av andre. Dessuten er det ønskelig at alle skal kunne gå tilbake og se hva som har blitt sagt tidligere for å gjøre seg opp sin egen mening. Det at det er mulig å slette egne tråder i medlemssalongene, men ikke ellers, er en balansegang som i sum fungerer greit. Vi kommer ikke til å begynne med å slette alt brukere har postet over hele forumet.

Når en bruker slettes på FP, er prosedyren som følger:

Etter en karantene-periode sletter vi introduksjonstråd og personlige tråder i medlemssalongene (fora med tilgangsbegrensing) før brukeren (med blogg, vedlegg og PM-innboks) slettes. Tråder som har allmenn nytte og svar som er gitt til andre brukere står. Hvis det er ønskelig kan brukernavn byttes før brukeren slettes, det er ikke mulig å søke på brukernavn (avansert søk) etter brukeren er slettet.

Det er ingen grunn til at den omtalte utestengte brukeren skal slettes på annen måte enn andre FP-brukere som av forskjellige grunner ikke har kunnet fortsette i forumet.

Brukerens tilgang ble sperret først et døgn etter denne hadde takket for seg, og før dette hadde brukeren selv slettet alle sine tråder i medlemssalongene (ikke bare personlige tråder). Før sperring ble det satt en grense og brukeren valgte å trakke over den, flere ganger. Jeg har vært i dialog med brukeren om sletting da utestengingen var et faktum. Brukernavnet er anonymisert og det vil bli anonymisert enda mer ved sletting. I denne konkrete saken er allerede mye slettet etter ønske fra og av hensyn til den aktuelle brukeren.

- Admin

HP er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 15:42   #9
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Angående sletting:

Det å delta på forum er et samspill der en gir og får andres oppmerksomhet gjennom ord og engasjement. Muligheten til å endre egne innlegg er der for at en senere skal kunne ta bort ting svigermor eller sjefen ikke burde lese, den er der ikke slik at en kan samle inn igjen bidragene sine når en drar.

Når hovedinnlegget slettes, slettes hele tråden, og da fjernes også mange potensielt interessante innlegg fra andre brukere. Det gjør verdien av forumet mindre, fordi informasjon forsvinner, og det er synd for dem som har lagt tid og omtanke i innleggene sine at de kan slettes av andre. Dessuten er det ønskelig at alle skal kunne gå tilbake og se hva som har blitt sagt tidligere for å gjøre seg opp sin egen mening. Det at det er mulig å slette egne tråder i medlemssalongene, men ikke ellers, er en balansegang som i sum fungerer greit. Vi kommer ikke til å begynne med å slette alt brukere har postet over hele forumet.

Når en bruker slettes på FP, er prosedyren som følger:

Etter en karantene-periode sletter vi introduksjonstråd og personlige tråder i medlemssalongene (fora med tilgangsbegrensing) før brukeren (med blogg, vedlegg og PM-innboks) slettes. Tråder som har allmenn nytte og svar som er gitt til andre brukere står. Hvis det er ønskelig kan brukernavn byttes før brukeren slettes, det er ikke mulig å søke på brukernavn (avansert søk) etter brukeren er slettet.

Det er ingen grunn til at den omtalte utestengte brukeren skal slettes på annen måte enn andre FP-brukere som av forskjellige grunner ikke har kunnet fortsette i forumet.

Brukerens tilgang ble sperret først et døgn etter denne hadde takket for seg, og før dette hadde brukeren selv slettet alle sine tråder i medlemssalongene (ikke bare personlige tråder). Før sperring ble det satt en grense og brukeren valgte å trakke over den, flere ganger. Jeg har vært i dialog med brukeren om sletting da utestengingen var et faktum. Brukernavnet er anonymisert og det vil bli anonymisert enda mer ved sletting. I denne konkrete saken er allerede mye slettet etter ønske fra og av hensyn til den aktuelle brukeren.

- Admin

Nå ser jeg jo litt hvor problemet er.
Jeg har uthevet to steder jeg synes forklaringen er problematisk.
TIl det nederste; andre brukere som av forskjellige grunner ikka vil fortsette på FP kan slette det de selv vil. Fordi de har tilgang. Utestengte brukere har ikke tilgang til å slette selv. Et døgn er på langt nær nok til å slette masse, masse innlegg. Tror jeg skjønner litt mer av kritikken nå. Men klart at man kan ha forskjellige standpunkter. Men jeg skjønner mere hva den utestengte mener ihvertfall.

Og til det øverste; hvorfor ikke? Alle her på forumet kan slette sine innlegg når som helst. Er det en mulighet dere ønsker å ta bort, nå??

bønna er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 15:56   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke spesielt redd for bli kastet ut herfra samme hvor remjende uttalt uenig jeg kunne finne på å være med forumledelsen. Til info.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 15:58   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Drammeprinsen meget vel vet, er forumledelsen ikke enig i den versjonen av saken, og ser ikke noen hensikt i videre diskusjon av saksforhold som det uansett ikke er aktuelt å diskutere i plenum.

Toffskij, moderator

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:03   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Som Drammeprinsen meget vel vet, er forumledelsen ikke enig i den versjonen av saken, og ser ikke noen hensikt i videre diskusjon av saksforhold som det uansett ikke er aktuelt å diskutere i plenum.

Toffskij, moderator

Nei, det er mye bedre å feie tingene unner teppet og utestenge den som prøvde å si ifra.

Gammel 12-11-12, 16:07   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Toffskij, moderator

Jeg mener det går an å diskutere hvordan man skal sørge for at moderatorer ikke sprer fortrolig informasjon til uvedkommende uten at dette rammer en uskyldig tredjepart. Det er et helt enkelt policy-spørsmål som kan - og bør - diskuteres helt uten at man trenger å trekke inn navn i dette.

Gammel 12-11-12, 16:10   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Jeg mener det går an å diskutere hvordan man skal sørge for at moderatorer ikke sprer fortrolig informasjon til uvedkommende uten at dette rammer en uskyldig tredjepart. Det er et helt enkelt policy-spørsmål som kan - og bør - diskuteres helt uten at man trenger å trekke inn navn i dette.

Ikke når forumledelsen ikke aksepterer premisset ditt, Drammeprinsen.

Toffskij, moderator

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:19   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ikke når forumledelsen ikke aksepterer premisset ditt, Drammeprinsen.

Toffskij, moderator

Det er da ikke noe premisser å forholde seg til her??? Jeg bare skrev at jeg synes man bør diskutere det hvis man mener at moderatorer går over streken. Selv om ledelsen føler at så ikke er tilfelle i dette tilfelle, så bør det da kunne diskuteres på generell basis. Eller?

Gammel 12-11-12, 20:23   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke noe premisser å forholde seg til her??? Jeg bare skrev at jeg synes man bør diskutere det hvis man mener at moderatorer går over streken. Selv om ledelsen føler at så ikke er tilfelle i dette tilfelle, så bør det da kunne diskuteres på generell basis. Eller?

Og det har også blitt diskutert, og kommer helt sikkert til igjen å bli diskutert.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:27   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi mener at en moderator går over streken vil det jo være tidsnok å diskutere det når det skjer. Med mindre vi er synske, sitter og gnir på krystallkula vår og derfor kan forutse denne fremtidige grenseoverskridelsen.

Gammel 12-11-12, 17:14   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke noe om det som er skjedd, men jeg vil ta det for gitt at en moderatorolle også bør innebære taushetsplikt for informasjon som man får i denne rollen.

Greit at folk snakker sammen, og ikke akkurat er flinke nok til å tenke på opprinnelsen av informsjon.

Men om en moderator sprer informasjon som de har fått i tråd av sitt verv burde de miste det vervet.

Jeg aner ikke noe om denne spesifikke saken, dette er en generell betraktning.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 21:00   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg vet ikke noe om det som er skjedd, men jeg vil ta det for gitt at en moderatorolle også bør innebære taushetsplikt for informasjon som man får i denne rollen.

Greit at folk snakker sammen, og ikke akkurat er flinke nok til å tenke på opprinnelsen av informsjon.

Men om en moderator sprer informasjon som de har fått i tråd av sitt verv burde de miste det vervet.

Jeg aner ikke noe om denne spesifikke saken, dette er en generell betraktning.

Jepp, det er dette saken dreier seg om.

Gammel 12-11-12, 16:05   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Og til det øverste; hvorfor ikke? Alle her på forumet kan slette sine innlegg når som helst. Er det en mulighet dere ønsker å ta bort, nå??

Det er bare i medlemsområdet brukere kan slette sine egne tråder. (Nærmere bestemt medlemssalongen, M2 og Markedsplassen, hvis jeg husker riktig i farten.) Sånn har det vært hele tiden.

Sist redigert av Skilpadda : 12-11-12 kl 16:12. Årsak: tråder, ikke innlegg
Skilpadda er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.