|
|
|
|
#1 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er jo rart at han ikke har skrevet noe som helst mer i bloggen de siste dagene. Da tenker jeg sånn at nå har han vel fått det han vil ha da eller noe. Han fikk vel litt mere oppmerksomhet enn det han trodde tipper jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
Ja, men så er det jo en del regler rundt dette også. Det skal en del til å få kastet ut noen, og det er én av de tingene som gjør denne bloggen veldig usannsynlig. Om det er kun november-leien de mangler, skurrer det, for det går aldri så fort å få kastet ut noen. Og som det sier på FB-siden; om de står i fare for å kastes ut, skal sosialkontoret hjelpe med husleien.
|
|
|
|
#3 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Men det er vel også derfor det er vanskelig for voksne med barn/eneforsørgere å få leilighet som ikke har jobb, men går f.eks på attføring/aap osv. fordi huseiere vet at de ikke kan kaste ut dem om de har barn. Husleierne har flere rettigheter så fort de har barn. (eller er det bare aleneforsørgere?)
2000 og okt. 2010 Sist redigert av -Nj- : 27-11-12 kl 21:10. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
søt
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg blir dårlig av mange av de facebook-kommentarene, sånn som denne:
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Nei, alle med barn.
|
|
|
|
#7 |
|
|
Nei, men det er mye vanskeligere. Kjøper man bolig med utleiedel, anbefales det å kunne klare seg uten husleia i minst et halvt år, det kan ta veldig lang tid å få kastet ut noen om man skal gjøre det skikkelig/etter reglene.
|
|
|
|
#8 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er vel ikke helt så enkelt som folk tror. Sosialkontoret strekker seg mye lenger for å redde situasjonen der det er barn, om Namsmannen har begjært utkastelse, fordi barn ikke skal måtte flytte. Kanskje er pensjonatet eller campingen de havner på, langt fra skole osv, utrygt pga annet klientell som bor der, tja, mange ting.
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2012
![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Har lest alle innleggene til denne karen,og jeg må si jeg får en dårlig følelse.Han legger ut om hvor dårlig råd de har,om bilen som ryker,kostnadene på den,pc som er dårlig,sko som det er hull i osv. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Hvor lenge har han nå visst at han måtte ut av leiligheten de nå bor i til 1.desember? Det begynner vel og bli noen uker.
|
|
|
#12 |
|
Nøttelitens medhjelper
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Nå har han gått med den samme boxershortsen i flere dager, han har en inngrodd negl han ikke går til legen med(æsj, den er kvlam, altså) og det aller verste er at jeg tror han pleier å plukke seg i nesa og spiser det!
|
|
|
#14 |
|
Står på egne ben
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Ble han ikke kastet ut fordi de ikke betalte husleie? Kan jo hende de har hatt inne annonsen tidligere, men bare endret i går sånn at det ikke er noe synlig navn og telefonnummer, bare epost siden han la annonnsen så offentlig nå på FB siden sin. Men ikke akkurat god tid til å finne seg noe nytt da når de må flytte i morgen. Virker nå fryktelig korttenkt. Han vil vel at noen skal komme opp med et sted de kan bo gratis eller noe. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Det lå en annonse ute i september på rubrikk, så de har nok prøvd. Det som var rart var at de søkte etter leilighet til 3 og det står han har to barn på fb.
|
|
|
#16 |
|
Nøttelitens medhjelper
Men det kan jo ikke være samme person?
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Enig med Nabojenta og Koko. Selv om det han skriver kanskje er tull er han en reell person. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg er litt enig med Nabojenta, kjenner jeg.
|
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg er enig at det er bedre om organisasjoner får penger/midler til å fordele til de som trenger det. Jeg tror ikke at de som har det verst og trenger det mest er de som roper høyest. Dette med tanke på at fattigdom er veldig tabu i Norge.
|
![]() |
|
|