Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kunstig juletre eller ikke juletre?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-12, 20:22   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Vi kjøpte kunstig på plantasjen i fjor, det er fint.

Vi foretrekker uten lys, for vi har så masse lys vi selv vil ha på.

Hyacinth får synes hva hun vil, for meg er et pent, kunstig juletre JUL. Pyntende rognekvister er... absurd. I mitt hjem/hode/juleforestilling.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:22   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Men hadde dere sett rognekvistene til moren min (like store som et vanlig tre), ville dere likt det! :sta: Det er virkelig ikke mindre pent enn et vennlig tre, snarere tvert imot.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:23   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi kjøpte kunstig på plantasjen i fjor, det er fint.

Vi foretrekker uten lys, for vi har så masse lys vi selv vil ha på.

Hyacinth får synes hva hun vil, for meg er et pent, kunstig juletre JUL. Pyntende rognekvister er... absurd. I mitt hjem/hode/juleforestilling.

Ja, du har jo lov å synes det, selvsagt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:26   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Tviler ikke på at det er fint, men det er ikke JUL for MEG, på noe som helst vis.

Så får du lov til å synes at kunstige juletrær er dumt, så får jeg lov til å synes at det at de som ikke tåler de ekte trærene skal måtte ta til takke med nakne greier av rogn er dumt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:28   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Jeg synes ikke det er dumt, bare at det er finere med noe annet. Og jeg presiserte hva JEG syntes, og jeg svarte bare på spørsmålet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:28   #26
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Om dere likevel skal reise bort; hvorfor ikke bare kjøpe en liten potte-tuja, eller annet egnet småtre, og pynte den? Så kan du plante den ut til våren. Eller aller helst om dere har det; pynte et tre som står på rot ute.

Og nei, jeg er ikke glad i kunstige juletrær.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:32   #27
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Det finnes plasttrær som ser helt ekte ut, men de koster mye da. Vi har plastjuletre, det kostet rundt 1000 kr å er helt greit.

Kvister hadde definitivt ikke vært en løsning her, det er jo ikke litt likt engang.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:32   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes ikke det er dumt, bare at det er finere med noe annet. Og jeg presiserte hva JEG syntes, og jeg svarte bare på spørsmålet.

Og jeg mente ikke noe annet enn å si "la oss være enige om å være uenige". For vi blir ikke enige om hva som er finest her, noen gang. så da kan vi like gjerne være enige om å være uenige, for i jula skal jo alle være venner.

Så får nå folk gjøre hva de vil i stuene sine.

Vi reiser jo også fra juletreet vårt i jula, men det er ikke derfor vi har kjøpt et som ikke trenger vann da. Det er pga vår sønn, allergiker/astmatikeren.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:32   #29
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Jeg er møkk lei trær som drysser, har prøvd det meste.
Vi må plassere treet et sted vi må komme nær det og da er det frem med støvsugeren hele tiden.
Så etter fjorårets jul kjøpte vi et veldig fint kunstig tre med mange lys(med litt bismak).
Jeg er veldig spent på hvordan det blir.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:33   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Som en ren bonus (eller ikke, avhengig av hvem du spørr) betyr det også at min mor kan komme på julebesøk uten å miste stemmen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:08   #31
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

'Finere'? Hvem bryr seg. :P Det er litt sånne fiktive problemstillinger. Det blir ikke 'skikkelig' jul uten det og det. Men joda, det kan det bli. Det handler om innstilling. Å bruke flerfoldige hundre kroner hver jul på et nedsagd tre som skal stå halvannen uke (overlesset med pynt) og så kastes,, versus å kjøpe et helt fint nok kunstig tre som varer lenge og gjør jobben, blir mer spørsmålet man kan stille seg. Så klart står man og stirrer lenge nok på det vil man sikkert finne utallige feil, men da man kan jo bare la være. Bra nok er bra nok, og tre er tre.


Sist redigert av Dronningen : 07-12-12 kl 17:04.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:15   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.078
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Vel talt, Dronnningen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:20   #33
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men hadde dere sett rognekvistene til moren min (like store som et vanlig tre), ville dere likt det! :sta: Det er virkelig ikke mindre pent enn et vennlig tre, snarere tvert imot.

Men kansje det ikke er finere enn slemme, uvennlige trær?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 22:23   #34
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Vi kapitulerte og kjøpte til slutt plasttre. Gubben er juletresnobb og det ble vanskeligere og vanskeligere for hvert år å finne det optimale treet som han ville ha.

Vi leita lenge før vi fant et plasttre vi (les: gubben) likte. Det er et tre med masse små lys som er fast i treet. Trenger ikke montere noe lys. Treet dele i tre deler når vi pakker det vekk.

Det finnes utrolig mange stygge plasttre, men gu'bedre det finnet mange stygge ekte trær også.

Vårt kostet flesk, tror vi ga 3500,- for det. Men det er jo kjapt spart inn siden gubben alltid endte opp med det dyreste edelgrantreet som kunne oppdrives i byen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 22:32   #35
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Jeg elsker plasttreet vårt, selv om det er både komisk kjegleformet og rett og slett begynner å bli slitt (blir 6. eller 7. året vi har det nå).
- Det jeg elsker aller mest, er aldri mer avfallsproblemet som åpenbarer seg på verandaen i mars, når snøen smelter.

Helt seriøst, så synes jeg det er koselig å pynte juletreet med julepynten som jeg har nostalgiske minner til og det er derfror uaktuelt å ikke ha tre. Jeg "var sånn" at jeg nektet plasttre i alle år og trodde det bare var Larkollenharrytasser som hadde det, men jeg har aldri savnet ekte vare etter at vi kjøpte et på halv pris på Plantasjen.

Selvsagt synes jeg det er mye finere med en nydelig, ekte edelgran. Men jeg har aldri vært så nøye når det kommer til interiør, så hjemme hos oss er jallatreet helt "riktig".

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 22:33   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Men kansje det ikke er finere enn slemme, uvennlige trær?

Antakelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 22:53   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Vi har ekte tre, men det er mest pga. tradisjon, at det er så ubegripelig koselig å dra opp til gården her oppe og plukke ut Treet, spise pepperkaker og dra hjem med det fineste treet vi fant. Jeg kunne godt hatt kunstig om det ikke var for det, og har hatt det før.
Jeg har forøvrig sett flere stygge ekte trær enn stygge kunstige trær. Det styggeste jeg vet er juletrær med masse store mellomrom mellom greinene, som ser slitne og lite pene ut. Har sett mange sånne. Da er det ofte finere med et dyrt plasttre i skikkelig kvalitet, med tette fine greiner som ser relativt naturtro ut.

Å ikke ha tre i det hele tatt er aldri, aldri noensinne noe alternativ her. For oss er det ikke ekte jul uten et tre. Plastikk eller ei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 23:08   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Stygge ekte trær er bare sjarmerende. :-)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 23:23   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Blæh nei, det er så ... kommunehus. Sånne trær må det være norske flagg på. Og sølvglitter fra toppen og ned.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 02:00   #40
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunstig juletre eller ikke juletre?

Jeg ønsker meg plasttreet fra Perfect Home, men mannen krever ekte tre. Han har etter min mening ytterst få gode argumenter for sin sak, men han "vinner" likevel. Det er nesten så jeg ønsker meg litt allergi..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no