|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Når rydder du ut jula? | |||
| Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag |
|
78 | 30,95% |
| Jeg rydder første helgen etter nyttår |
|
90 | 35,71% |
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier.
|
|
45 | 17,86% |
| Jula varer minst til påske hos meg |
|
4 | 1,59% |
| Annet (forklar) |
|
36 | 14,29% |
| Happy new year, Miss Sophie! |
|
14 | 5,56% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg har tenkt å ha jul en uke til. Jeg har gått glipp av så mye av jula med ungene mine i år at jeg har stort behov for å forlenge den litt. Det blir derfor jul hos oss til iallefall neste søndag. Vi får gjester neste helg og skal da ha et kombinert jule- og bursdagsselskap. Jeg pynter ikke før en av de aller siste dagene før jul, så jeg er ikke på noen måte mettet 1. nyttårsdag. Jeg vil jo gjerne ha jul litt lenger enn en drøy uke også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Jeg ventet alltid til 13. dag før ... Men nå får jeg nesten ikke puste av all pynt og "rot" etter nyttår. Så her har all jul foruten treet røket i romjulen og nå i dag. Vurderer å ta treet og, men tror jeg venter til helgen - får se; jeg har ferie ut uka, kunne være godt å bare få jula bort først som sist!!
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?I år har vi knapt pyntet til jul og hadde ikke juletre (pga visning rett på nyåret), men vanligvis rydder jeg alt første nyttårsdag. Jeg er har full fres på jobb fra 2. januar og frem til midten av januar, så da er det greit å få det ut mens jeg enda har tid. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi pleier å hive ut treet en av de første dagene, ja. Nå begynner jobben i morgen allerede, så da ble det rydda i dag. Da kan vi bruke helgen på andre ting.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi har akkurat rydda ut all julepynt og juletre inne i dag. Lysene og kransen utenfor får henge til søndag. Grunnen til at vi hiver ut alt inne er at vi har en 6-åring om to dager og skal ha barnebursdag og familiebursdag i helga. Da liker jeg å ha minst mulig stæsj omkring.
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Tre og pynt ble ryddet vekk rett etter nyttårskonserten. Litt vedmodig, men nå er julen over, så da er det bare å røske av plasteret.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi venter nokre dagar iallefall. Eg pynta ikkje tre før lillejulaftan heller da. Dei som pynter lenge før jul vert kanskje fortare lei etterpå?
|
|
|
#11 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?
:Peker opp:
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?
Var ikkje spesielt mynta på deg dette altså, sidan du alt hadde sagt at det ikkje var slik for deg, meir generelt spørsmål.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Tar det helga som kommer. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi rydder det ut i dag. Klar for forandring i stua. Så får treet stå ute på plena til kommunefolka henter det uti januar.
|
|
|
#16 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Vi har kastet ut treet i dag. Det har tatt plassen der vi pleier å ha tørkestativet (har bare plass til klestørk i stua), og nå vil jeg vaske klær igjen. Resten av pynten går nok i løpet av de neste par dagene.
|
|
|
#17 |
|
Er frisk!
|
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Svarte annet. Hos oss er det jul til 20. dag jul - det vil si til 13. januar.
|
|
|
|
#20 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?Har ryddet ut i dag. Tenkte å vente til helgen, men så fikk vi ånden over oss, og vips var det gjort. Har ikke ap mye julepynt, så det var fort gjort. |
|
|
|
![]() |
|
|