|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Når rydder du ut jula? | |||
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag |
![]() ![]() ![]() ![]() |
78 | 30,95% |
Jeg rydder første helgen etter nyttår |
90 | 35,71% |
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. ![]() |
45 | 17,86% |
Jula varer minst til påske hos meg |
4 | 1,59% |
Annet (forklar) |
36 | 14,29% |
Happy new year, Miss Sophie! |
14 | 5,56% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Pokker. Nå kryssa jeg feil. Egentlig skulle jeg velge "Annet", men krysset av for "Jula varer helt til påske".
![]() |
![]() |
#122 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Juletreet står ennå, men det er fordi jeg ikke orket begynne på det idag. Alle nissene har flyttet seg til hyllen i mellomgangen. Her skal de stå i påvente av nedpakking. Håper det skjer imorgen mens jeg er på jobb |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Ingen fast tradisjon her.
![]() |
#124 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Vi pleier ikke å ha noen hast men mannen sa at jula skulle ut til helgen så da sa jeg ikke et pip mer om det.
![]() |
#125 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Synes det er for tidlig å rydde i dag, det er tross alt fortsatt helg. Dette året blir det nok førstkommende helg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Vi rydder bort julepynten rundt trettende dag jul, heller seinere enn før, men helst i forbindelse med helg. Jeg liker at treet får stå til vi er i gang med jobb igjen, men hvis det drysser veldig, tar vi det litt før. I år passer det veldig bra å ta det trettendedagen. Vaskehjelpa får vaske rundt i år - i fjor kasta vi det ut dagen før hun skulle komme, sjøl om jeg syntes det var litt tidlig.
![]() |
![]() |
#127 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Vi pynter ikke til jul før lille julaften, så det har ikke vært julepyntet lenge nok her enda.
![]() |
#128 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Vanligvis ryker treet ved første anledning med god tid rundt 13. dag jul (som regel noe før). Pynten pakkes gradvis ned i tiden før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Alt av jul blir ryddet vekk 1. nyttårsdag. Da har vi hatt det fremme i en måned, og jula er jo faktisk over nå. Lysene ute får henge en stund til, de forbinder jeg mer med mørketida enn jul.
![]() |
#130 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Stort sett går den 1. eller 2. januar. I alle fall første helga etter nyttår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Tenkte jeg skulle rydde unna i dag, men vesla nektet så da får det vente til i helga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Jeg holder meg til 13. dag jul.
![]() |
#133 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Jeg liker denne tråden.
![]() |
#135 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Vi rydder vekk julen ganske raskt etter nyttår, i dag heiv jeg ut juletreet og tok vel all pynt. Vi pynter ganske tidlig i desember så jeg føler meg ferdig med julen nå. Dessuten bruker vi ofte januar på å ta skikkelige rydderunder, og å rydde etter jul er starten på rydderunden |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Juletreet havnet ned i kjelleren i dag(plastikk), resten av pynten og lys forsvinner litt etter litt frem til 20 dag jul, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Varierer med når det er tid... så blir vel først til helga tenker jeg - om man ikke begynner så smått de kommende dagene, og får satt ting på loftet til helga.
![]() |
#138 |
Peppy!
|
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Dere som har juletreet stående utover i januar - kjenner dere på julefølelsen fortsatt da? Jeg pyntet vel 22. desember, så treet har ikke stått lenge. Men idet vi når nyttårsaften forsvinner all julestemning for meg. Da handler det om jobb- og skolestart i stedet, og hverdagen starter opp igjen. Da vil jeg ikke ha så mye som en kakeboks fremme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Tar det normalt i helga mellom 13 og 20 dag jul. Til helga i år, tenker jeg. Kunne tenke meg å pynte tidlig og hive ut over nyttår. I desember har jeg julestemning, ikke i januar.
![]() |
#140 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?Jeg tror vi tar treet og pynten til helgen. Jula er over. Men jeg synes det er koselig å ha treet litt til, det er fint å komme hjem til lysene selv om vi starter på jobb og skole.
![]() |
|
|