Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Når rydder du ut jula?
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag 78 30,95%
Jeg rydder første helgen etter nyttår 90 35,71%
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. 45 17,86%
Jula varer minst til påske hos meg 4 1,59%
Annet (forklar) 36 14,29%
Happy new year, Miss Sophie! 14 5,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 19:34   #121
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Pokker. Nå kryssa jeg feil. Egentlig skulle jeg velge "Annet", men krysset av for "Jula varer helt til påske".

Den kan riktignok vare helt til påske (det var vel omtrent så lenge jeg hadde julegardinene hengende i fjor). Men svaret er vel heller at jeg rydder den bort når det passer oss. I år er det gjort på 2 minutter. Vi har ikke hatt juletre i år fordi vi har vært bortreist. Men julekrybben (som er årets eneste pynt) kan godt ryddes i kveld.

Gammel 01-01-13, 19:39   #122
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juletreet står ennå, men det er fordi jeg ikke orket begynne på det idag. Alle nissene har flyttet seg til hyllen i mellomgangen. Her skal de stå i påvente av nedpakking. Håper det skjer imorgen mens jeg er på jobb

Vi pyntet til jul 1. desember i år med juletre og hele pakken, så her er jeg lei julen nå. Det er første gangen vi pyntet treet så tidlig, det gjør vi ikke igjen. Ble ikke noe magisk med treet. Neste år eller rettere sagt iår, så blir treet pyntet igjen lille julaften.

For meg er det nå nytt år og ny start, og da er det ikke jul lengre.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 19:46   #123
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen fast tradisjon her.

I år følte jeg at det måtte bort tidlig, så vi ryddet bort alt i dag.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 19:46   #124
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier ikke å ha noen hast men mannen sa at jula skulle ut til helgen så da sa jeg ikke et pip mer om det.

Da jeg bodde hjemme pleide vi å ha juletre til iallefall etter 15jan. for da har mamma bursdag.

Gammel 01-01-13, 19:59   #125
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er for tidlig å rydde i dag, det er tross alt fortsatt helg. Dette året blir det nok førstkommende helg.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:03   #126
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi rydder bort julepynten rundt trettende dag jul, heller seinere enn før, men helst i forbindelse med helg. Jeg liker at treet får stå til vi er i gang med jobb igjen, men hvis det drysser veldig, tar vi det litt før. I år passer det veldig bra å ta det trettendedagen. Vaskehjelpa får vaske rundt i år - i fjor kasta vi det ut dagen før hun skulle komme, sjøl om jeg syntes det var litt tidlig.

Vi pynter treet lille julaften, og julaften er bare innledningen på jula for min del. Det er jo i romjula det er jul.

Gammel 01-01-13, 20:04   #127
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter ikke til jul før lille julaften, så det har ikke vært julepyntet lenge nok her enda.

13. dag jul blir det som oftest.

Gammel 01-01-13, 20:06   #128
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vanligvis ryker treet ved første anledning med god tid rundt 13. dag jul (som regel noe før). Pynten pakkes gradvis ned i tiden før.

I år gikk treet og pynten ut i dag siden vi skal ha visning her til helga.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:14   #129
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Alt av jul blir ryddet vekk 1. nyttårsdag. Da har vi hatt det fremme i en måned, og jula er jo faktisk over nå. Lysene ute får henge en stund til, de forbinder jeg mer med mørketida enn jul.

Gammel 01-01-13, 20:18   #130
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort sett går den 1. eller 2. januar. I alle fall første helga etter nyttår.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:27   #131
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Tenkte jeg skulle rydde unna i dag, men vesla nektet så da får det vente til i helga.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:41   #132
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg holder meg til 13. dag jul.
Det er forøvrig på søndag (6.jan), så mulig treet går 11. dag jul i år.

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:45   #133
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker denne tråden.
Mannen ble overbevist etter å ha sett hvor mange som hiver ut i dag, så nå er det plutselig tomt og rent. Kjennes lettere ut også, ikke minst fordi jeg hv ut en pose julekaker vi plutselig hadde i hus og som aldri ble spist allikevel.

Bare en boks karamellisert og et glass Biscotti igjen, jeg får gjøre en innsats i kveld. Leit.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:53   #134
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Ungene liker ikke at vi hiver ut jula, og jeg husker hvor trist jeg synest det var selv.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:44   #135
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Vi rydder vekk julen ganske raskt etter nyttår, i dag heiv jeg ut juletreet og tok vel all pynt. Vi pynter ganske tidlig i desember så jeg føler meg ferdig med julen nå. Dessuten bruker vi ofte januar på å ta skikkelige rydderunder, og å rydde etter jul er starten på rydderunden

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:49   #136
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Juletreet havnet ned i kjelleren i dag(plastikk), resten av pynten og lys forsvinner litt etter litt frem til 20 dag jul, tenker jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:53   #137
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Varierer med når det er tid... så blir vel først til helga tenker jeg - om man ikke begynner så smått de kommende dagene, og får satt ting på loftet til helga.

Gammel 01-01-13, 23:00   #138
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som har juletreet stående utover i januar - kjenner dere på julefølelsen fortsatt da? Jeg pyntet vel 22. desember, så treet har ikke stått lenge. Men idet vi når nyttårsaften forsvinner all julestemning for meg. Da handler det om jobb- og skolestart i stedet, og hverdagen starter opp igjen. Da vil jeg ikke ha så mye som en kakeboks fremme.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:20   #139
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tar det normalt i helga mellom 13 og 20 dag jul. Til helga i år, tenker jeg. Kunne tenke meg å pynte tidlig og hive ut over nyttår. I desember har jeg julestemning, ikke i januar.

Gammel 01-01-13, 23:24   #140
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror vi tar treet og pynten til helgen. Jula er over. Men jeg synes det er koselig å ha treet litt til, det er fint å komme hjem til lysene selv om vi starter på jobb og skole.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.