Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-13, 22:35   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Elise: Det er mannejobb det.

Gammel 05-01-13, 23:24   #2
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

En av de kule oppgavene man har når man er singel.
Deler plass med å ta opp drit fra sluket på gulvet. :urk:
Jeg har funnet ut at det bør gjøres ofte. Jo oftere jo mindre ekkelt. Allikevel æsjes det og gjøres med strak arm.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:57   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Den må jeg jaggu ta selv gitt. Tror ikke jeg får lurt gutta til å ta det med det første.

Er gjerne med her ja. Har tatt et lite raid i dag og kasta hullete sengetøy. Vært på avfallsplassen med masse søppel har vi også gjort. I morgen skal det organiseres på gutta sitt rom. De har fått TV innpå der med spillemaskin. Da måtte ting flyttes på og dermed må vi rydde enda mer.

1: gutta sitt rom, dvs leker
2: klesskapet på gutta sitt rom. Det meste er lager og rot.
3: handle kasser som kan stå på toppen av skapene på gutta sitt rom
4: innerste skapet på stua
5: skapet på mitt rom
6: boden inne
7: boden ute, men da må det være litt varme altså. Burde bli kvitt det jeg ikke skal ha der.

Sist redigert av star : 06-01-13 kl 00:04.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:02   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

* gutta sitt rom, dvs leker
* klesskapet på gutta sitt rom. Det meste er lager og rot.
* handle kasser som kan stå på toppen av skapene på gutta sitt rom
* innerste skapet på stua
* skapet på mitt rom
* boden inne
* boden ute, men da må det være litt varme altså. Burde bli kvitt det jeg ikke skal ha der.
* rydde i papirer
* legge ut ting for salg, evt gi bort

Gammel 13-01-13, 16:00   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

* skapet på mitt rom
* boden inne
* boden ute, men da må det være litt varme altså. Burde bli kvitt det jeg ikke skal ha der.
* rydde i papirer

Gammel 13-01-13, 20:20   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Har ryddet i lillesøster sitt klesskap. Hun hadde jammen vokst ut av nesten alt som var der, men nå er det plass til julegavene samt det vi var ute og handlet på lørdag.

En haug med utslitte/utvaskede strømper, strømpebukser og undertøy ble kastet, og resten er tatt bilde av og lagt ut for salg.

Gammel 20-01-13, 16:34   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

* skapet på mitt rom
* boden inne
* rydde i papirer
* reorganisere noen permer
* rydde i noen kjøkkenskap

Når jeg var ferdig med å rydde i papirer, så så jeg at det burde omorganiseres i permene. Så da ble det et ekstra punkt på lista.
Og etter innkjøp av kjøkkenmaskin så må jeg gjøre om på noen av kjøkkenskapene.

Gammel 05-01-13, 23:53   #8
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Spisebordet er halvryddet, jeg skal fullføre, mangler bare inspirasjon. Mannen "irriterer" selvsagt ved å være effektiv som fy og ta løs på det fryktede kaosområdet "LEKELOFTET"! (Budsjettet er to pils, sier han. Og åpenbart musikk som overdøver tv)

Da bør jo jeg klare spisebordet. Tross alt, det er ikke så mange kvadratmeter stort, og det inneholder stort sett ikke såååååå mye rart. Lekerommet er.... en tøff oppgave.

Gammel 06-01-13, 00:04   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Egentlig tror jeg mannen min er mye mer med på det her enn meg. Jeg vil da, jeg er bare uten tiltakslyst. Han derimot, legger visst planer for innredning av lekerommet på loftet, som altså krever at han rydder det først, men det skal bli så fint så, for dette skal han bare fikse... Ja, og deretter skal han vel bare fikse litt i kjelleren, pakke ut noen kasser, så på plass ditt og ordne datt... Har han stukket av med all tiltakslysten i huset? Han er visst en liten duracellmaskin på slikt (på nattestid. så sovner han på sofaen hos mine foreldre når vi er innom på visitt neste dag...)

Nei, jeg får logge av maskina og gjøre en innsats før jeg legger meg.

Gammel 06-01-13, 12:02   #10
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er med! Har planer om at 2013 skal bli det året eg organiserer huset, siden det ikkje vart i fjor... eller forfjor...eller året før...

Har laga meg ei lista:
1. Rydda storesøsters rom
2. Rydda lillesøsters rom
3. Gjera leikerommet om til loftstova igjen
4. Laga garderobe i boden i gangen.
5. Rydda vaskerommet.
6. Rydda matboden.
7. Ta kjøkkenskapa.
8. Vårt soverom.
9. Kleskap til store og små.
10. Rydda kommoden i stova.
11. Laga kontorhjørna i loftstova.
12. Sortera sokkar.

Då har eg noko å byrja på, må berre kjøpa bossekker først.

Gammel 06-01-13, 22:16   #11
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen fikk tatt mye i boden idag. Samt funnet frem endel baby stæsj.
Jeg har startet på prosjekt sortere barneklær i ulike str.

Gammel 07-01-13, 00:41   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke fått laget liste, men jeg har gjort noen småprosjekter. Vasket sminkekoster, rydda i julepynten, rydda i sjenken i spisestua, organisert sølvtøy i koffert vi fikk til jul, lagt fravokst barnetøy i kasser, levert fem poser klær i innsamlingscontainer og begynt å rydde vei på vaskerommet.

Jeg skal fortsette med vaskerommet, rydde garderobeskapet i gangen og tørrvareskapet på kjøkkenet. Det som trengs mest, rydding i boden og et par andre rom, må vente til vi blir ferdige med å pusse opp kjellerstua. Dugnad neste helg.

Gammel 07-01-13, 01:00   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har vi i alle fall fått ryddet ut verktøy og rot fra det nye soverommet vårt. Vasket det fra topp til tå, så da kan vi begynne å flytte ting ned dit. Gutta har fått ryddet mye fra sitt gamle rom ned på nytt rom. Dvs eldste sine ting, samt kastet masse skrot.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:01   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er såååå godt i gang.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:02   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har ikke kommet godt igang jeg heller, men i dag skal juletreet ut, og dermed så blir det litt bedre plass å rydde på.

Jeg har ryddet medisinskapet, og fått tømt en kommode og to nattbord som skulle fjernes. Nå må jeg bare gå igjennom alt som var i dem en gang til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 23:51   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Like bra som meg, tenker jeg.

Gammel 31-01-13, 21:43   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en liten ryddepause, men skal i gang igjen snart!

Rydde i Kommodene på badet.
Rydde vaskerommet.
Lillesøster sitt rom.
Sortere sokker.

Tømme/rydde fryser.
Rydde og vaske bilen.
Sortere alt som skal kastes fra gjesterommet og sette det i boden.
Rydde i bokhylla
Sortere poser og klær i garderobeskapet.

Vaske vinduer.
Rydde og vaske i kjøkkenskap.
Skru ned og henge opp nye hyller på badet.

Gammel 07-01-13, 17:20   #18
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Jeg har ryddet kjelleren

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 17:33   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gått løs på noe som ikke står på lista - alle bøkene...

Gammel 07-01-13, 21:46   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Jeg trodde jeg hadde kjøpt eskene på Clas Ohlson, men det hadde jeg visst ikke. Mon tro hvor jeg skal lete da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.