Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-12, 09:18   #21
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.982
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Vi valgte 9 kg nå da vi kjøpte ny før jul, og jeg går aldri tilbake til mindre.
Med 3 unger og mye sengetøyvask siden alle tre kaster opp på natterstid i tide og utide er det helt genialt å kunne slenge inn både dyna og sengetøyet deres i samme maskin.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 09:36   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har en relativt ny og svindyr 6 kg maskin fra Miele og jeg liker den ikke i hele tatt . Den er alt for liten og jeg ender veldig ofte opp med å måtte dele f.eks. lys 60 graders vask i to omganger. Det blir akkurat for mye til en maskin og for lite til to fulle.

Jeg hadde valgt 8 kg maskin uten å blunke om de ellers var like. Strøm- og vannforbruk er ofte veldig like selv om maskinen har større trommel, så om du vasker en full 6 kgs maskin eller en 3/4 8 kgs, vil egentlig ikke spille noen rolle. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å fylle en 8 kgs trommel hver gang jeg vasker, men om du har det, så er det jo flott å ha ekstra plass til sengetøyvask, dyner eller andre store ting.

Jeg har en relativt ny og svindyr fra Miele som tar 6 kg og er kjempefornøyd med den. Vel, ny og ny, den drar seg vel mot 5-7 år, men ikke hatt noe tull med den. Jeg vasker dynene våre jevnlig med den.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 09:52   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Vi har 11 kg maskin som jeg er superfornøyd med. Den veier tøyet slik at den tilpasser seg mengden tøy inni. I den får jeg plass til trekket på overmadrassen til dobbeltsengen. Vi er 5 stykker i familien og det er sjelden jeg vasker halvfulle maskiner.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 10:06   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Kan bare henge meg på 8 kg-koret, kjøpte akkurat ny, og større kapasitet var høyest på listen. Er superfornøyd så langt!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 11:10   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Selgeren visste hva han eller hun snakket om: du vil absolutt ha en maskin med større kapasitet enn 6 kg, når du har små barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 11:12   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Halvfulle maskiner er jo nødvendigvis ikke et veldig stort problem med nye maskiner heller, siden de gjerne tilpasser seg mengden tøy og/eller skitt i maskinen og sparer inn på energibruk når det trengs.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:46   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Jeg har altså åtte kilo. Lys 40 går gjerne i en maskin, men mørk 40 har vi oftest mer enn ei maskin av uansett... 60 er vi aldri ajour med...konstant på etterskudd, og veldig glad maskina tar mye.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:01   #28
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Hvordan finner man ut hvor mange kg den man har tar da? Min er fra 2002, tror jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:52   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.857
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Hvordan finner man ut hvor mange kg den man har tar da? Min er fra 2002, tror jeg.

Det står i bruksanvisningen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 08:46   #30
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Tusen takk for svar. Det var en som sa at den gamle maskina sikkert tar 5 eller kansje 4 kilo? Bruksanvisning har jeg ikke, og fronten er så slitt at jeg ikke ser merket. Helt sant!
Her bytter jeg ikke ut før ting er helt ferdig, altså. Den er sikkert 15 år.

Ja, jeg prøver å bytte, hvis jeg får tilbudsprisen. Begge maskinene er satt opp til normal pris, ser jeg på internett. Tilbudet varte sikkert bare til 31.des. Jeg ser bare på 1600 omdreininger, annet er ikke interessant i det hele tatt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 10:45   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Bytt, ja.
Vi bytta til 8 kg for 4 år siden. Den røyk, så vi fikk ny på garantien. Da ble det 12 kg

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 11:20   #32
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Jeg får høre hvor smidig butikken er. Iflg Kjøpsloven kan jeg heve kjøpet i verste fall. En annen kjede selger en 8 kilos maskin med 1600 omdreininger til like lav pris som i romjula.

Sitat:

Forbrukerkjøpsloven gir forbrukerkjøper rett til å avbestille en vare før kjøpet er gjennomført. Kjøper plikter imidlertid å dekke et eventuelt økonomiske tap som selger får på grunn av avbestillingen.

Reglene om avbestilling innebærer at dersom en kjøper A bestiller parkett kuttet til spesielle mål, vil A kunne avbestille inntill han får parketten levert. Dersom han avbestiller, risikerer imidlertid A å måtte betale parketten dersom selger ikke klarer å stoppe produksjonen i tide, eller ikke får solgt parketten til en annen kjøper.

Vaskemaskina kommer ikke før 7. januar, så kjøpet er ikke gjennomført slik jeg tolker det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 12:39   #33
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.857
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Forsøk deg med å be om samme pris og henvis gjerne til den andre kjeden som selger tilsvarende maskin til samme pris. Det er mulig du kan få den til den rimelige prisen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 14:46   #34
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Forsøk deg med å be om samme pris og henvis gjerne til den andre kjeden som selger tilsvarende maskin til samme pris. Det er mulig du kan få den til den rimelige prisen.

Skal prøve. Litt dumt å ombestemme seg, men jeg var forutinntatt mot selgere som går knallhardt ut for å selge et annet produkt som koster mer. I dette tilfellet hadde han et bra argument.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 22:17   #35
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Si at du angrer på at du ikkje lytta til den kompetente og flinke selgaren, så får du den nok til tilbudsprisen. Spesielt dersom du klarer kome i kontakt med selgaren (namnet står kanskje på kvitteringa?) og kan smiske direkte ;-)

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 16:38   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.985
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...

Hvordan har det gått Mrs. S? Har du fått byttet?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no