Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vel ... i lys av Marte Krogh

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: I lys av Marte Krogh:
Jeg har hjelp fra familie, venner osv 55 27,64%
Jeg har kommunal innvilget hjelp 5 2,51%
Jeg har «frynsegode-hjelp» via jobb 0 0%
Jeg har PT 13 6,53%
Jeg har vaskehjelp 57 28,64%
Jeg har au pair 3 1,51%
Jeg har ingen av delene 76 38,19%
Jeg foretrekker å klare meg selv/oss selv 28 14,07%
Jeg synes det er deilig luksus med hjelp i hverdagen 30 15,08%
Jeg har hjelp i hverdagen, men trenger det egentlig ikke 7 3,52%
Jeg synes det hadde vert deilig luksus med mer hjelp i hverdagen 62 31,16%
Jeg har ikke mulighet, men ville gjerne hatt mer tid til egenpleie i hverdagen, som tid til trening 29 14,57%
Jeg trives med livet mitt som det er 48 24,12%
Jeg trives med livet mitt som det er, men kunne gjerne byttet med Marte likevel 8 4,02%
Jeg trives med livet mitt som det er, og ville aldri byttet med Marte 49 24,62%
Jeg trives ikke med livet mitt som det er, og mer hjelp i hverdagen hadde vert avlastende 20 10,05%
Jeg er Marte Krogh 8 4,02%
Jeg er venninnen til Marte Krogh 3 1,51%
Dustepoll 4 2,01%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 21:48   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vel ... i lys av Marte Krogh

Jeg ønsker meg PT, men uten barnevakt blir det litt vanskelig. Jeg trenger å trene, det kjenner jeg jo.

Gammel 09-01-13, 21:51   #2
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg får mye hjelp av foreldrene mine, men det er ikke noe jeg betaler for, og jeg hjelper dem tilbake når jeg har mulighet til det. I tillegg har jeg en kusine på 15 år som jeg betaler for å sitte barnevakt innimellom. Det er ikke de store summene, og heller ikke noe fast opplegg.

Gammel 09-01-13, 22:10   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ukentlig vaskehjelp som også bretter tøy og legger på plass. Annenhver uke kjøper vi mat fra middagshjelpen.no. Jeg vet egentlig ikke om jeg synes sistnevnte hjelper oss så mye. Vi er flinke til å ukehandle uansett, men slipper i alle fall å finne på. Og så har jeg i løpet av de siste årene hatt perioder med PT.

Vi jobber fullt begge to. Det jeg virkelig ønsker meg på toppen av det vi har hjelp til, er en som kunne komme hjem til oss og lage mat noen dager i uka. Det hadde vært fantastisk. Det står ikke for meg som den fineste tiden på døgnet, når man kommer hjem med tre barn fra skole og barnehage og skal i gang med middagslaging.

Ellers har vi mine foreldre en liten time unna, og de er supergreie og stiller opp om det trengs. Svigers bor på en annen kant av landet, men er begge pensjonister nå, og de flyr f.eks inn om halvannen uke for å hjelpe meg når mannen reiser på en ukes jobbreise.

Sist redigert av mosol : 09-01-13 kl 22:24.
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:13   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

I perioder kjøper vi også mat fra Godt Levert.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:20   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelp av tvilsom standard (hver fjortende dag) og god barnevakthjelp, særlig fra mine foreldre, som nå er pensjonister og bor bare 5 km unna. Svigerforeldrene mine stiller også opp, men bor to timer unna oss, så det blir sjeldnere. Tl gjengjeld kan vi parkere ungene hos dem noen hele helger.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:27   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Har en vaskehjelp hver 14.dag.
Jeg er enslig og i full jobb. En vaskehjelp er en velsignelse. Har to barnevakter på 16, som jeg bruker i nødstilfelle.
Annen hjelp har jeg ikke. Hadde jeg hatt penger hadde jeg absolutt hatt aupair, trener og halv jobb.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:29   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen hjelp i hverdagen og ingen barnepass.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:40   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har PT, og besteforeldre i nærheten som bidrar med mye barnepass.

Gammel 09-01-13, 22:52   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ingen hjelp, nei. Familie bor også langt unna.

Gammel 09-01-13, 22:54   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Ingen hverdagshjelp. Mamma og pappa passer unger en sjelden gang, og så sender jeg dukene mine til dem om jeg trenger noe pent rullet. Heldigvis begynner gutta å bli store, og de må hjelpe til med stort og smått. Noen ganger er de til skikkelig hjelp, andre ganger er det mer jobb å få dem til å bidra i det hele tatt, enn det er å gjøre jobben selv. Jeg er glad jeg tåler rot og noen hybelkaniner, men jeg skulle ønske det var litt mindre av slikt likevel.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:54   #11
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Vi har ingen hjelp, men jeg skulle ønske vi hadde vaskehjelp.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:56   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Vi har oss selv, punktum.

Men vi er flinke, effektive og arbeidssomme, så det går bra. Vi begynner å få litt avlastning fra besteforeldre nå og bruker innimellom barnevakter i nabolaget.

Gammel 09-01-13, 22:59   #13
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ingen hjelp.
Men mine foreldre bor ikke langt unna og hjelper stadig vekk når kabalen ikke går opp.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:58   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk vaskehjelp da jeg var dårlig i andre svangerskap, og tanken var å fortsette med det til minsten rundet året og vi hadde fått livet på skinner igjen. Nå er han femten måneder og livet er slett ikke på skinner, så vi fortsetter ei stund til. Det er et firma som vasker, og de er her hver uke. De vasker to bad pluss golv i ca halve huset, resten tar vi sjøl.

Vi er ganske bortskjemte med besteforeldrehjelp. Mine foreldre bor 400 meter fra oss, og mamma lufter hunden vår etter jobb flere ganger i uka, i tillegg til at de begge av og til sitter barnevakt her, har ungene hjemme hos seg på overnatting og en sjelden gang henter i barnehagen. De stiller opp når noen er sjuke og hjelper med det som trengs, og de tilbyr mer hjelp enn vi tar imot. Svigers bor ti minutters kjøring unna og sitter også barnevakt og hjelper til om vi skulle ønske det. De jobber ikke i nærheten og har andre barnebarn og dessuten litt mer som skjer på fritida enn det mine foreldre har, men de tilbyr også hjelp. Sjøl om vi har tilbudet, bruker vi ikke barnevakt så veldig ofte, siden ungene er mye sjuke. Forrige gang vi hadde ei natt helt uten unger var den første og eneste gangen lillebror sov borte, det var i oktober. Så hadde vi barnevakt et par kvelder i desember så vi fikk handla julegaver.

Vi trener ikke stort for tida, siden vi sover veldig lite, men planen er å komme i gang litt etter hvert. Vi har satt opp spinningsykkelen igjen.

Gammel 09-01-13, 23:07   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

I motsetning til fru Krogh så har jeg en mann som funker.

Vi har ikke betalt hjelp i huset, men er heldige å ha familie som virker og som stiller opp når vi spør om hjelp til barnevakt eller sjauing i hus og hage så har vi flere som gjerne gjør en god innsats. Vi håper selvsagt at dette er forhold hvor vi også gir en del tilbake med det vi kan.

Vanligvis jobber begge foreldre 100 %, vi spiser relativt sunt - ofte lages middagen fra bunnen, mannen trener fast, jeg trener i perioder.

Jeg vet ikke helt når jeg kommer opp i 100 % stilling etter at jeg er ferdig med å være hjemme med barn nr 3.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:07   #16
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me har ingen hjelp. Begge jobber fullt, eg jobbar i periodar 120%. Svigermor er (forhåpentlegvis) på veg inn på sjukeheim, ho er egentleg ikkje i stand til å bu åleina. Mor mi er til dels helselaus, men kan til nøds ha jentene ein time eller to hos seg. Dei er så store at dei klarer seg sjølv med litt tilsyn.
Trening blir det minimalt av. Eg forsøker å kome meg ut på tur, men når ungane er i seng kl. ni går lufta som regel litt ut av meg. Føler eg ligg på etterskot med alt i huset, men det er ikkje noko nytt. Til helga kanskje?

Gammel 09-01-13, 23:09   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen hjelp, og en 'arbeidsdag' fra 7-21. Ingen familie i nærheten.
Svigermor reiser ned på besøk til oss av og til. Da får vi hjelp, og det er luxus.

Nå ser jeg at jeg kan dele opp livet i før/ etter flere barn på skolen. Det var et helt annet liv. De 8 første årene var jo rene ferien for oss.

Sist redigert av Dronningen : 09-01-13 kl 23:32.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:16   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelp og velvillige ungdommer i familien som vil tjene litt ekstra på barnevakt. Samt mamma og søster'n. De stiller alltid villig opp.

Gammel 09-01-13, 23:19   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vaskehjelp en gang i uken. to timer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:38   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Litt avlasting av besteforeldre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.