|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Den ultimate hælfellingen?Jeg har barn og kjæreste som mener mine hjemmestrikkede raggsokker er det beste når det er kaldt ute. Ergo strikkes det mange par sokker i løpet av en vinter. Jeg klarer imidlertid ikke bli enig med meg selv hvilken hæltype jeg liker best. En ting er jo hva som er godt å strikke, noe annet er hva som ser pent ut, men det viktigste er naturligvis hvilken hæltype som sitter best på foten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Den ultimate hælfellingen?Jeg har strikket endel av disse. Jeg varierer hælen litt for å få litt endring, enten strikker jeg 2r*2vr på hælen eller rettstrikk, det jeg alltid gjør er å strikke siste maske på omgangen rett, det er alfa/omega for å få en pen overgang når jeg plukker opp masker igjen på siden.
![]() |
#3 |
trøtt
|
![]() Sv: Den ultimate hælfellingen?Jeg feller omtrent som oppskriften på den gammeldagse over her, som mamma og mormor har lært meg.
![]() |
#4 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den ultimate hælfellingen?Jeg strikker hæl av halvparten av maskene, strikker 3-8 pinner (avhengig av størrelse) glattstrikk før jeg feller. Så strikker jeg 3 (4), to sammen, og til det er 5 (6) igjen, så to sammen, og de 3 (4) siste. På vrangen feller jeg ikke. Slik strikker jeg til det er 8 (10) masker igjen på hælen. Så tar jeg opp masker på hver side, som regel blir det mer enn det var opprinnelig, men da feller jeg i hver side til jeg er nede på opprinnelig maskeantall. Jeg strikker vrangbord på øversiden av sokken og glattstrikk under.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den ultimate hælfellingen?Har nettopp lært meg å strikke, og strikker bare raggsokker. Så er morsomt å se hvordan andre feller hælene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den ultimate hælfellingen?Jeg liker best forsterket hæl. God passform og litt mer slitesterke hæler.
![]() |
|
|