|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemNei, det har jeg spurt meg i hver eneste tråd om kapselmaskiner også. Også syns jeg svaret fra Nestlé er tøvete.
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemIkke vet jeg, men det er jo en grunn til at vi ikke har kapselmaskin og ikke kommer til å kjøpe det.
![]() |
#4 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg har venta lenge på at dette skal få noe oppmerksomhet. Vi har nespresso-kapsler på jobben, og har like dårlig samvittighet hver gang jeg bruker den maskinen. I tillegg til kapslene, er det også et plastikk-munnstykke og -sugerør til melkebeholderen som skiftes og kastes hver dag. Ille. Har Kraft løsninger for oss og, tro? Vi har nemlig nettopp blitt såkalt miljøfyrtårn (gudene vet hvorfor - jeg kan ikke se vi gjør noe som helst miljøvennlig).
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem
Fordi jeg har min på jobb, og der har jeg ikke mulighet til å styre med maling av kaffebønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemDette har jeg alltid sagt, men det virker som om folk flest lukker ørene fordi "maskinene er jo så fiiiiine! Og så er det så praktisk!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemDet er et pussig fenomen, og veldig påfallende her på FP. Når det kommer til kaffemaskiner er både Nestléboikott og miljøhensyn uviktig.
![]() |
#9 |
Borte
|
Jeg syns kaffen smaker ganske godt og definitivt bedre enn den kaffemaskinkaffen vi har på jobb, men å lage en kaffe latte med nykvernet espresso og nyskummet melk er selvsagt det beste. Både for ganen og miljøet, og for lommeboken også selv om kiloprisen på espressobønner er ganske drøy.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg synes kaffen er god, men miljømessig er den håpløs.
![]() |
#11 |
Borte
|
Det er også påfallende hvordan FP oppfattes som en samlet gruppe når det passer sånn. Jeg vil tro at det lille knippet brukere som gjør en gjennomført Nestléboikott stort sett ikke har Nespressomaskin. Det er lett å glemme at det er flere hundre brukere her inne med forskjellige kampsaker og preferanser.
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg har valgt å stå i mot alt mas om kapsler hjemme og på jobb, jeg drikker vondt Frielekaffe på jobb og god hjemmekvernet hjemme fra Moccamaster, espressokanne eller presskanne. Kaffegruten hjemme komposteres.
![]() |
#13 |
godtemonster
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg ser på Nespressos sider at de skal ha et system for innsamling og resirkulering av kapsler, men jeg finner ikke noe info om hvordan dette er i Norge. Vet noen noe om det?
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemAnbefaler at man kjøper en sånn her til jobb:
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Hvis du leser intervjuet i linken i HI så vil du se at de ikke har noe system i Norge.
![]() |
#16 |
godtemonster
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemVi har en Nespressomaskin fordi det drikkes noe sånn som max 1 kopp kaffe pr uke i heimen. Som regel er det gjerne én gjest som skal ha én kopp, og da er alt annet upraktisk. Ikke er jeg bekymret for den søppelmengden heller, sammenlignet med da vi stadig kaster tilnærmet fulle poser med traktekaffe. Og da brukte vi jo også gjerne ett filter pr kopp, så da var vi vel like langt.
![]() |
![]() |
#18 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg har ikke kapsler, men har kvern innebygd i mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
godtemonster
![]() Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemDet står på nespressos hjemmesider at kapsler kan leveres i de såkalte boutiquene - i Oslo er det en på Egertorget. Det skal jeg jammen sjekke ut. Det ville vært moro å komme dit med en søppelsekk full.
![]() |
|
|