|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1975, og gikk i barnehage det siste året før skolestart. Jeg husker at jeg hadde med meg en sliten apekatt med reinsdyrknapper som øyne, at jeg gikk alene til barnehagen( i nabolaget og ingen vei å krysse)mens jeg hilste på og småpratet litt med naboene, at den ene barnehagetanten(ja, det het det da) røyket rullings når vi lekte ute og at det ikke var lov til å spytte!
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Eg er født i -75, og gjekk ikkje i barnehage. Eg er faktisk usikker på om det var barnehage her i kommunen då, langt ute i distriktet. Dei aller fleste hadde heimeverande mødre på den tida. Då eg byrja på skulen hadde me fri kvar onsdag, og då var mamma dagmamma for ei klassevenninna av meg. Det var knallkjekt hugsar eg, for det var ikkje så mange born der eg budde.
|
|
|
#3 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg gikk i korttidsbarnehage fra jeg var to og et halvt. Tidlig åttitall. Tror den var åpen fra ti til halv tre eller deromkring, men at åpningstidene ble utvidet noe da jeg var fire-fem. Den delte lokaler med den lokale barneskolen, så vi var vekselvis i et klasserom og en gymsal. Lykken var å ha utetid når skolebarna var ute og de faktisk gadd å leke med oss, selv om de var Store & Skumle.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1980 og gikk aldri i barnehage. Pappa jobbet skift og mamma jobbet deltid, en av dem var alltid hjemme. Vi gikk i en slags åpen barnehage/klubb én dag i uken, helt frem til skolestart da jeg var 7 år.
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1965, og det fantes ikke barnehage der jeg bodde. Jeg hadde aldri hørt om det engang. Begge foreldrene mine jobbet, jeg ble passet hjemme av diverse damer. Søsteren min var hos et par forskjellige dagmammaer husker jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1978. Jeg har aldri gått i barnehage, men jeg gikk i barnepark noen timer hver dag fra jeg var 4 eller 5 år. Mamma var selvstendig næringsdrivende og hadde derfor mulighet til å enkelt trappe ned litt og jobbe akkurat når det passet henne og det var praktisk når foreldrene mine ikke ønsket å ha meg og broren min (som er født i 1981 og ikke har gått i hverken barnehage eller barnepark) fulltid i barnehage. Jeg har av en eller annen grunn ikke et eneste minne fra barneparken, men jeg har derimot mange gode minner om alt jeg og mamma gjorde sammen hjemme og foreldrene mine har alltid vært opptatt av å bruke mye tid sammen med oss.
|
|
|
#7 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1970 og gikk ikke i barnehage. Sist redigert av Tilde : 17-02-13 kl 12:02. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1980 og gikk hos dagmamma, som var en nabo frem til jeg var 4. Da begynte jeg i barnehagen. Har mange minner fra barnehagetiden. Hadde to gode venniner der og vi fant på mye rart. Vi stakk også endel fra barnehagen. Det var ikke så vansklig for et par femåringer å klatre over gjerdet
|
|
|
#9 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 76 og har aldri gått i bhg. Min mor sier i dag at hun ikke skjønner hvorfor hun tenkte at hennes barn aldri skulle gå i bhg.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg har en barnehagekarriere bak meg . Jeg var vel 3 da jeg begynte i keyserløkka barnehage . Husker det som en flott tid . Vi hadde kjøkkenassistent men jeg husker bare grøt og smøremåltider rundt små grønne bord . Vi hadde samlinstund hvor de voksne hadde en dukke i ett kremmerhus . Vi sang mye og dro og badet på tøyenbadet . Jeg gikk i barnehage frem til jeg begynte på skolen som 7 åring . Er 76 modell . |
|
|
|
|
|
#11 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg gikk i barnehage, født i 1980. Husker att jeg kledde meg mye ut og att jeg så veldig opp till en jente som jeg ønsket og være som. Har vel litt vage minner ellers men en episode kan jeg huske veldig godt og det var når jeg sto på toppen av klatrestativet og jeg blir dyttet av en annen gutt så jeg ramler ned, jeg kan se det klart for meg der gutten dytter till meg. Resten av det husker jeg ikke men jeg svimte av og brakk armen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Eg gjekk litt i barnehagen, men eg huskar ikkje når eg begynte. Det var ein deltidsbarnehage, så eg trur det var tre gongar i veka. Trivdes vel godt der. Kjekt å treffe andre ungar. Og fleire av dei som gjekk der snakkar eg med framleis. Me gjekk i barnehage, barneskule, ungdomsskule og nokon gjekk eg og på vidaregåande med. Så me hang saman i ganske mange år.
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1970 og gikk ikke i barnehage. Jeg gikk kun i musikkbarnehage en stund, det var ikke fulltid. Broren min, som er født i 1973, gikk i barnehage. Foreldrene mine angrer litt på at jeg ikke gikk i barnehage, for jeg slet med det sosiale på skolen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
villende
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født midt på 70-tallet og gikk hos dagmamma, i park og to år i barnehage. Begge foreldrene mine jobbet fullt, det samme gjorde besteforeldrene mine. Broren min, som er noen år yngre, gikk i barnehage fra han var ett år. Noe av det jeg husker fra min barnehagekarriere var at man måtte søke om plass hvert år, og du var ikke garantert å få fortsette, selv om du hadde plass - barnehage var et knapphetsgode. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1974 og gikk i barnehage fra jeg var tre måneder. Faktisk. Jeg har gode minner fra den barnehagen (selv om noen av dem får meg til å tenke mitt om de ansatte nå i ettertid, f.eks. den gangen jeg og en haug med andre fireåringer rømte fra barnehagen i sovestunden
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i -65 og gikk aldri i barnehage. Det var masse unger i gata der vi bodde, og alle var hjemme på dagtid.
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1975 og har ikke gått i barnehage. Mamma var dagmamma så lillebroren min (1980) gikk heller ikke i barnehage.
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Det var forøvrig litt morsomt at når jeg skulle i min første praksis som førskolelærerstudent så var hun som var styrer den samme som var styrer i den korttidsbarnehagen jeg gikk i.
|
|
|
|
#19 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1971, broren min i 1974. Vi gikk i barnehage fra den høsten jeg var 5 1/2 og han nesten 2 1/2. Fram til da jobbet mamma kveld og natt (sykepleier), så jeg hadde to utearbeidende foreldre hele tida.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1977, og gikk noe i barnehage i 1981-82 på et sted, og i 82-83 på et annet sted. Sist redigert av Dronningen : 17-02-13 kl 10:30. |
|
|
|
![]() |
|
|