Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dvergpinscher?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-12, 08:56   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Dvergpinscher?

Vi vurderer å anskaffe oss en valp, og har sett på flere raser. Nå er det en dvergpinscher som er aktuell, kjenner noen som har kull som er leveringsklare på en tid som passer oss ganske bra. Men jeg har ingen erfaring med rasen, og lurer på om noen her har det?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:11   #2
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Jeg har ikke hatt dp selv, bare den rasen som ligner. Jeg har sett noen av dem på kursplass, og generelt inntrykk er at de har lett for å bli aggressive. Jeg har hatt en på bronsemerkekurs som jeg ikke kunne komme inntil fordi han bet. Og han bet etter alle.

Hør med hundeinstruktører som har jobbet i noen år om deres inntrykk av rasen.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:32   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Takk for svar. Vi ønsker oss en hannhund, og kommer nok til å kastrere den tidlig. De blir vel gjerne roligere da, når kjønnsdriften fjernes/dempes? Kullet vi vurderer å kjøpe fra, er forøvrig i et hjem med små barn, så de vil være vant med barn fra starten av.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:49   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.164
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Jeg har ikke så mye peiling, men ei venninne har to stykker, to hanner. Hun har de i "fosterhjem" og har hatt de et års tid. Bikkjene er ganske forskjellige, den ene er rolig, bjeffer ikke når det kommer folk etc, mens den andre er litt mer hyper og "er der det skjer", hører ikke like godt etter etc. Jeg har overhode ikke inntrykk av at noen av hennes er aggressive. Hun har et barn og det går helt fint, gutten hennes kan gå tur etc, nå er han riktig nok 10 år. Jeg har vært sammen med de ganske mye, og hundene virker "snille og greie". Nå er de 3 og 5 år tror jeg, og hun ville jo naturligvis gjort en hel del annerledes hvis hun hadde de fra de var valper.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:57   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Vi har den litt større typen, altså ikke dverg, men pincher.

Syter, syter og syter i dag så jeg er villig til å selge henne billig...

Men bortsett fra det er hun en fin hund altså, familievennlig og rolig. Dog vet jeg ikke om dvergtypen er annerledes i lynne.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:58   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Jepp. Kjenner en sånn. Klin gæærn.

Bitteliten sak som tror den er kjempestor og en supertøff vakthund, men det er jo bare å plukke den opp, så klart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 10:16   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Det er nok mye hund i liten kropp ja.
Har dere godt med hundeerfaring?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 12:18   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det er nok mye hund i liten kropp ja.
Har dere godt med hundeerfaring?

Jeg har hatt to dachser, men det er en del år siden og pre-barn. Fikset ihvertfall oppdragelsen deres fint. Det var forøvrig omplasseringshunder, så vi hadde ikke valpetida. Mannen har aldri hatt hund. Så noe stor erfaring kan vi ikke påberope oss, nei.

Jeg/vi ønsker oss en relativt liten hund, men ingen fislete veskeutgave. Og så må den være pen. :shallow: Syns det er veldig vanskelig å finne den perfekte hunden for oss.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 12:26   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Hvordan noen finner den perfekte hund aner jeg ikke.

Da er det enklere sånn vi fikk vår, svigerfar valgte hund, hadde den i sju år, fikk en datter som var allergisk, og nå bor den hos oss.

Perfekt er hun på ingen måte (den sytinga kan få meg til å jyle "holdt nå kjeft!" selv om jeg prøver å la være siden Knerten plukker opp alt mulig, og min mann kan i stressede situasjoner være truendes til å komme med styggere gloser. Og at n glatt kunne gått på billigsalg, ja jeg ville betalt for å kvitte meg med henne til tider, er jeg ikke den eneste som føler der og da.

Men nå ligger hun stillferdig og sover, og da glemmer jeg jo hvor sittande sint jeg kan bli på den sutringa hennes. Også går det seg jo til likevel.

(men altså, vi skulle egentig ikke ha hund når vi hadde små barn. Nå har vi det, men har derimot konkludert med at vi skal ikke ha ny hund når denne ikke lever lenger. I alle fall ikke før mannen er pensjonist og har god tid til å gå tur. Jeg er ikke noe hundemenneske uansett, og vil ikke savne å ha hund. Kan nok komme til å savne henne, men ikke det å ha hund.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 14:02   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Det er jo ikke vanlig at en hund piper hele tiden. Enten er det tillært eller så er hun understimulert. En pinscher trenger vel mye trim, både fysisk og psykisk?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 14:16   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Rasen er ifølge svigerfar kjent for å syte.

Og hun syter altså selvsagt ikke hele tiden, men f.eks syter hn når hun står i bånd inne, hvilket hhun gjorde når vi bar flyttelass i helga, fordi hun ellers snek seg ut døra som stadig var åpen (og det er 110% båndtvang i boretslaget) og nå om dagen mens jeg rydder og jobber i kjelleren fordi hun altså har plassen sin i stua men er litt for glad i sofaen, som hun har forbud mot, til at jeg stoler på henne frittgående nå som hun har løpetid (hater blod lekker i sofaen)

Selvsagt syter hun ikke hele tiden, men når hun gjør det er det innmari fælt å høre på. Nå som jeg heller rydder og jobber på stua er hun derimot fornøyd der hun ligger på teppet sitt, og merkes knapt.

Noe understimulert er hun dessuten også for tiden, all den tid lange turer ikke bøir prioritert i flyttestria. Men hun går tur med meg og vogn hver dag, også luftes hun kort for mer basale behov utenom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 16:43   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Ah, da skjønner jeg. Det blir jo litt anderledes enn jeg først forstod det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 20:30   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Rasen er ifølge svigerfar kjent for å syte.

Og hun syter altså selvsagt ikke hele tiden, men f.eks syter hn når hun står i bånd inne, hvilket hhun gjorde når vi bar flyttelass i helga, fordi hun ellers snek seg ut døra som stadig var åpen (og det er 110% båndtvang i boretslaget) og nå om dagen mens jeg rydder og jobber i kjelleren fordi hun altså har plassen sin i stua men er litt for glad i sofaen, som hun har forbud mot, til at jeg stoler på henne frittgående nå som hun har løpetid (hater blod lekker i sofaen)

Selvsagt syter hun ikke hele tiden, men når hun gjør det er det innmari fælt å høre på. Nå som jeg heller rydder og jobber på stua er hun derimot fornøyd der hun ligger på teppet sitt, og merkes knapt.

Noe understimulert er hun dessuten også for tiden, all den tid lange turer ikke bøir prioritert i flyttestria. Men hun går tur med meg og vogn hver dag, også luftes hun kort for mer basale behov utenom.

Ser det er en gammel tråd, men vi har hatt Pinscher i straks 10 år, og han er den roligste og snilleste hunden som finnes. Syter og bjeffer ikke. Men han kan klage(flyr fram og tilbake mellom utgangsdør og stuevindu mens han piper) litt om noen av oss går ut og han ikke får være med. Da blir han enten kommandert til å legge seg, og da roer han seg og slutter med pipinga.

Hvis dere har problemet fremdeles, kanskje det kan hjelpe med litt hjernetrim ? F.eks gjemme godbiter som han må lete/snuse seg fram til.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 21:17   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Jeg kjenner en familie som har sin andre dvergpincher.
De har to små barn som har vokst opp med disse. Den ene ble akutt syk og døde, og de skaffet en ny.

Glade i å gå tur. Og ganske lik Jack russel terrier i lynne tror jeg. Som vi har.
Krever mye som valp, litt mindre som halvvoksen, og relativt rolig som voksen er det inntrykket jeg har fått.

Aktiv og liker å være der det skjer. Liker ikke å stå ute alene. Liker å ligge i sofa og i fanget.
Lett å ha med overalt pga størrelse.

Kjempefine hunder!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 20:29   #15
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Takk for svar. Vi ønsker oss en hannhund, og kommer nok til å kastrere den tidlig. De blir vel gjerne roligere da, når kjønnsdriften fjernes/dempes? Kullet vi vurderer å kjøpe fra, er forøvrig i et hjem med små barn, så de vil være vant med barn fra starten av.

Du får ikke kastrert en hund i norge med mindre det er medisinsk grunnlag for det. Å spørr du meg er det forkastelig og fjerne friske kropsdeler på et dyr, fordi man skal gjøre ting lettere for seg selv.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 20:36   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Du får ikke kastrert en hund i norge med mindre det er medisinsk grunnlag for det. Å spørr du meg er det forkastelig og fjerne friske kropsdeler på et dyr, fordi man skal gjøre ting lettere for seg selv.

Vel, her i byen kastreres ihvertfall hunder dersom eier ønsker det. Tipsene får sågar fjernet livmoren på en klinikk, vet jeg.

Sånn ellers: Tenk dere om tre ganger ekstra før dere skaffer valp. :sliten og søvndeprivert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 20:57   #17
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vel, her i byen kastreres ihvertfall hunder dersom eier ønsker det. Tipsene får sågar fjernet livmoren på en klinikk, vet jeg.

Sånn ellers: Tenk dere om tre ganger ekstra før dere skaffer valp. :sliten og søvndeprivert:

Trasig. Har hunden et stort adferdsproblem rundt tisper, å eier har prøvd alt annet, ja da KAN det være en utvei (ikke alltid det hjelper).
Men slik jeg forstår det på TS, tar hun sorgene på forskudd å virker lite innstilt på å heller ta tak i dette tidlig, å prøve lære inn hunden at den ikke får snuse og jokke på alt mulig.

Valper er mye arbeid ja! Men samtidig utrolig koslig Har selv hatt schæfertispe, å makan til flott hund skal man lete lenge etter<3 Har nå en Pomeranian
Hvilken hund har du?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:40   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Må jo svare her.

Dvergpinschergutten vår nærmer seg ett år, og kastreringsvurderingen er lagt vekk for lengst. Jeg ser nå at jeg virket veldig bastant i innlegget mitt vedrørende det, det var vel egentlig et stykke unna sannheten. Han er veldig tenåring om dagen, men vi har fått litt erfaring gjennom kurs etc., og takler ham helt fint. Han er veldig avhengig av meg, tror kanskje denne rasen lett får en "hovedforsørger", men fikser fint å være hjemme alene når vi er på jobb og er glad i folk flest. Han bjeffer dog en del, men denne rasen har jo et sterkt vakthundinstinkt, og vi jobber med å plukke av det verste. Litt varsling må han jo få lov til. Han er en herlig liten kar som vi er blitt veldig glad i, og vi er glad vi valgte ham.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 22:44   #19
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Må jo svare her.

Dvergpinschergutten vår nærmer seg ett år, og kastreringsvurderingen er lagt vekk for lengst. Jeg ser nå at jeg virket veldig bastant i innlegget mitt vedrørende det, det var vel egentlig et stykke unna sannheten. Han er veldig tenåring om dagen, men vi har fått litt erfaring gjennom kurs etc., og takler ham helt fint. Han er veldig avhengig av meg, tror kanskje denne rasen lett får en "hovedforsørger", men fikser fint å være hjemme alene når vi er på jobb og er glad i folk flest. Han bjeffer dog en del, men denne rasen har jo et sterkt vakthundinstinkt, og vi jobber med å plukke av det verste. Litt varsling må han jo få lov til. Han er en herlig liten kar som vi er blitt veldig glad i, og vi er glad vi valgte ham.

Flott å høre!
Det er som du sier veldig mye jobb med hund, men absolutt værdt strevet når man ser resultatene!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no