Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 10:18   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg synes forøvrig nesten synd på disse utleiegrunderne. De tenkte nok det var lurt, men det er det jo ikke. Og det kommer ikke til å gå.

Jeg tenker som så at de som tror det er så enkelt å starte ett firma som de har gjort. Vel ja da legger du opp til å gå på en kjempeblemme.

Jeg vil tro at pengene som er investert her vil gå tapt, så da får man jo håpe de har råd til å tape de pengene.

Det virker ikke for meg som det er gjort noe som helst resarch i forkant. Og da tenker ikke jeg at kun den barnehagen de jobber og får bearbeidet folkene er godt nok.

Hvor er markedsundersøkelsen for dette, hvor de har spurt flere og forskjellige folk rundtom i landet.

Se på den enkle undersøkelsen her i toppen som jeg lagde.
Den viser at jada, du vil få kanskje noen som gjør dette. Men når 98% eller hva det er her, glemte sjekke før jeg gikk inn på innlegg er negativ. Så forteller det meg at dette er en blemme de har gått på.

Jeg personlig ville ikke gått frem på måten de har gjort. Jeg ville heller ikke hatt en hjemmeside, hvor det knapt står noen ting egentlig. Som en påpekte her tidligere, burde det sått på hjemmesiden ang erstatning av ødelagt produkter osv.

Gammel 03-04-13, 17:30   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare regner litt på hva jeg har nå jeg:

Vår- og sommerkolleksjon:
- Vårdress/sett Jeg har HH-bukse og Ticketjakke til kr 1200kr til sammen
- Fleecedress/sett Vi har fra HM. Kostet vel 200-300 kr
- Vårlue Vi har kjøpt Pierre Robert til ca 150 kr
- Regnvotter Bruker ikke dette, men de koster vel ikke mer enn 150 kr på HM
- Regntøy Vi bruker ikke regntøy, vi bruker pustende vanntett yttertøy, dvs Ticketjakken og HH-buksen som tidligere nevnt. Ser også at klærne de selger som vårdress/sett og regnsett har samme vannsøyle, 8000mm. Hva er vitsen med det?? Ikke er 8000 mm vanntett heller, alt fra 10 000 mm regnes om vanntett.
- Støvler Vi har Viking. Kostet 350 kr på XXL.

2150 kr blir dette til sammen. Og da eier jeg klærene..... Man kommer nok ganske mye bedre ut av det om man skal kjøpe en vinterpakke...Edit: Er det jeg som er stokk dum... Får man både vinter og sommerklær samtidig?

Og hva betyr dette?

Detaljer

Beløpet kr 250,- gjelder leie pr. mnd i et halvt år.
Leiebeløp etter 6 mnd er kr 350,- pr mnd.
Bindingstid min. 12 mnd.

Hva er vitsen med å betale 250 de første seks månedene når man uansett må binde seg et år?

Sist redigert av Joika : 03-04-13 kl 18:13.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 18:49   #3
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Amuseme har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

- Regntøy Vi bruker ikke regntøy, vi bruker pustende vanntett yttertøy, dvs Ticketjakken og HH-buksen som tidligere nevnt. Ser også at klærne de selger som vårdress/sett og regnsett har samme vannsøyle, 8000mm. Hva er vitsen med det?? Ikke er 8000 mm vanntett heller, alt fra 10 000 mm regnes om vanntett.

2150 kr blir dette til sammen. Og da eier jeg klærene..... Man kommer nok ganske mye bedre ut av det om man skal kjøpe en vinterpakke...Edit: Er det jeg som er stokk dum... Får man både vinter og sommerklær samtidig?

Og hva betyr dette?

Detaljer

Bindingstid min. 12 mnd.

Hva er vitsen med å betale 250 de første seks månedene når man uansett må binde seg et år?

kr 250 x 6 = 1500 + 350 x 6 = 2100 / 12 = 300 i snitt pr måned.

Amuseme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:12   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Og hva betyr dette?

Detaljer

Bindingstid min. 12 mnd.

Jeg forstår det sånn at man betaler 350,- hver måned hele året (foruten om introduksjonsprisen (the lore) og får vinterpakken på høsten og vårpakken på våren (med en returlapp).

Jeg tenkte også først at det ikke er en dårlig pris på alt som er med helt til noen her påpekte at jeg ved periodens slutt ikke eier noenting. Det er som å kjøpe det uten å få lov å beholde det. Da er ikke prisen så gunstig lenger. Hvis de skal leie ut klær ville det gitt mer mening at de leide ut det tøyet som ser greit ut flere ganger. Da kunne man også ha sendt inn tøy underveis når ungene vokser utav det og fått tilsendt nytt. De kunne ha reparert dresser osv. Det ville blitt mer praktisk, mer miljøvennlig og antakelig billigere for forbrukeren!

Gammel 03-04-13, 10:28   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De burde rett og slett selge pakkene.

mvh orakelet/pøblis

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:30   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

mvh orakelet/pøblis

Jeg tipper de kommer til og gjøre det etterhvert, tror flere hadde benyttet seg av det da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:55   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

mvh orakelet/pøblis

Helt enig, det hadde fremstått som mye ryddigere, samt at de kunne oppfordre til å gi videre som arv eller donasjon der det gikk an å gjenbruke. Denne lånegreia blir bare forvirrende, og som pakke så er det jo en grei nok løsning. Det er jo sikkert mange som er usikre på hva barnet trenger, og da er pakken en grei nok start som kan bygges på med litt annet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:57   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kunne jo solgt pakkene, men hatt pant på dem, og tatt jobben med å gi det videre til en valgt organisasjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 21:05   #9
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 21:06   #10
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tenker du det samme som meg?

Gammel 04-04-13, 11:31   #11
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Tenker du det samme som meg?

til og med jeg tenker det samme som deg.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 12:37   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

til og med jeg tenker det samme som deg.

Tror vi er mangen i den gaten.

Gammel 03-04-13, 21:09   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 21:16   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Gammel 03-04-13, 11:02   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jepp. Solgt pakker og gjerne gitt litt bonus/trofasthetsrabatt til folk som kjøpte pakkene over flere år - eller pant. For eksempel at man fikk en liten rabatt ved neste bestilling hvis man donerte de brukte klærne til noen verdig trengende.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 11:04   #16
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de hadde grunnpakkene, som de legger ut nå, så kunne man jo også hatt en prisliste om man skulle trenge et par sko i større størrelse, eller et par nye votter. Samt de kunne hatt sesongpakker med sommertøy, egen pakke for barn i friluftsbarnehage, kanskje sportsklærpakker? Kun kreativiteten som sette grenser.

Jeg tror tanken på at man må returnere og blir "bedømt" er en fullstendig showstopper. Om det var valgfritt og de hadde tatt administarsjonen av det, så kunne det vært greit. Men erstatte manglende tøy osv, det blir for mye trøbbel.

Jeg har hørt at det er mange veledige organisasjoner som sliter med å ta imot mer tøy også, det er rett og slett en voldsom overflod av klær i Norge. Men godt utetøy til barn er selvsagt litt annerledes.

Gammel 03-04-13, 11:06   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg har hørt at det er mange veledige organisasjoner som sliter med å ta imot mer tøy også, det er rett og slett en voldsom overflod av klær i Norge.

Litt på siden: men det er en voldsom overflod av klær i hele verden! Vestens bruk og kast-mentalitet har omtrent tatt knekken på afrikansk tekstilproduksjon når landene blir oversvømmet av billig donasjonstøy fra Europa.

Gammel 03-04-13, 11:07   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Litt på siden: men det er en voldsom overflod av klær i hele verden! Vestens bruk og kast-mentalitet har omtrent tatt knekken på afrikansk tekstilproduksjon når landene blir oversvømmet av billig donasjonstøy fra Europa.

Ikkesant! Det er helt på trynet egentlig.

Gammel 03-04-13, 11:15   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så man burde ikke donere tøy?

Gammel 03-04-13, 11:19   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så man burde ikke donere tøy?

Jo, men man kan bli flinkere til å kjøpe brukt, og faktisk ikke kjøpe mer enn man trenger. Det nytter ikke å tenke at man kan kjøpe så mye man vil, for man kan jo bare donere det til trengende etterpå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.