|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Familieferie - tips?USA er et kjempebra ferieland, anbefales varmt fra meg! Japan er sikkert kjempespennende, men jeg har også hørt mye om kulturkræsjet ja.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Familieferie - tips?Japan er fantastisk ... og komplett mayhem.
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Familieferie - tips?
Fortell mer! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Familieferie - tips?Jeg har vært på Safari i Sør-Afrika. Det var rett og slett magisk og fantastisk. Vi hadde en super 'ranger' somviste oss rundt. Det stedet jeg var på var nok dyrt, jeg tror man kan få mer for pengene andre steder. Han snakket varmt om Namibia, og det tror jeg ville ha vært mitt valg om jeg skulle ha brukt en uanstendig sum penger på ferie. Hyret han karen til å fikse et opplegg for oss. I kombinasjon med noen dager i Cape Town. Fantastisk vakker by.
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Familieferie - tips?Afrika - minst en uke på noe safariliknende og så noe mer avslappende og gjerne badeferie. Reise rundt norsk vinterferie. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Familieferie - tips?Men dei som var i Japan: kor drog ein? Ordna de hotel på forhånd? Pakkereise?
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Vi kjøpte ruteflybilletter først (sjekk Finnair, de har ofte veldig rimelige billetter til Nagoya, som ligger midt mellom Tokyo og Kyoto, hurtigtogforbindelse til begge byer, verdt å vurdere). Deretter forhåndsbooket vi all innkvartering på egen hånd. Japan er ikke helt landet for å dumpe inn og fikse hotell på flekken (det går nok, men de synes nok du er ganske rar om du gjør det).
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Familieferie - tips?Afrika har alltid vore fristande for meg - men eg kan for lite om dette kontinentet. Det må sjølvsagt vere ein trygg plass sidan vi reiser som familie. Treng også å reise til eit land med "ordna" helsevesen - har ei jente som plutselig kan trenge litt seriøst hjelp. Dog er vel dei fleste land som er aktuelle ryddige nok på dette. Sjølv i Afrika.
|
|
|
#14 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Familieferie - tips?Om jeg skulle reist til Afrika eller Asia med barn så ville jeg ha alliert meg med et ordentlig reiseselskap og fått hjelp til å sette sammen en pakke. Med transport og hoteller og kontaktpersoner. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det måtte ha vært andre valg for meg, en utvidet ferie i England, Frankrike eller Italia. En alminnelig ferie, men lagt pengene i langt opphold. Kanskje tom. ulønnet fri.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Familieferie - tips?Hadde jeg skulle dratt på vinteren så hadde jeg dratt til New Zealand og ev Australia. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Familieferie - tips?Historie er vi veldig glad i - alle fire faktisk. Vi var 3 veker i Toscana for ti år sidan - bryllupsreise. Det var fantastisk. Kunne nok ha tatt ein slik tur. Eller Paris og Eurodisney...
|
|
|
#18 |
|
|
Det går kjapt med tog fra London til Eurodisney. Tror det bare tar 3,5 time eller noe. Vi tenkte egentlig å ta toget til eurodisney med toget og bo et par netter i parken nå når vi skal over til England, men fant ut at vi drøyer det til barna er større, |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Familieferie - tips?Jeg ville gjerne ha reist masse i Europa. Men sånndu stilte spørsmålet så var det på mange måter den ultimate og litt uoppnåelige ferien jeg beskrev. Europa er litt lettere tilgjengelig for en 'vanlig' ferie.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Familieferie - tips?Det kommer litt an på hvor glad i og vant dere er til å reise også. Er man av typen som tar med seg knekkebrød til Mallorca eller spiser gatemat i Bangkok liksom. Liker dere varme eller blir det slitsomt når det bikker 30? Er dere glad i strand eller lyst til å kjøre rundt? Liker dere å ordne ting selv eller være med på et opplegg? Er femstjerners hotell tingen eller liker dere å bo i en hytte? |
|
|
|
![]() |
|
|