Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Familieferie - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-13, 00:05   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familieferie - tips?

USA er et kjempebra ferieland, anbefales varmt fra meg! Japan er sikkert kjempespennende, men jeg har også hørt mye om kulturkræsjet ja.

Gammel 30-03-13, 00:01   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Japan er fantastisk ... og komplett mayhem.

Japan er et kulturkræsj av en annen verden. Jeg har studert japansk og japansk kultur, og fikk komplett sjokk da jeg kom dit.

Men vi skal dit en gang. Det står bare ikke helt øverst på lista. Ungene skal bli hakket eldre (de er 5 og 8).

Gammel 31-03-13, 23:27   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Japan er fantastisk ... og komplett mayhem.

Japan er et kulturkræsj av en annen verden. Jeg har studert japansk og japansk kultur, og fikk komplett sjokk da jeg kom dit.

Men vi skal dit en gang. Det står bare ikke helt øverst på lista. Ungene skal bli hakket eldre (de er 5 og 8).

Fortell mer!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 00:21   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drømmer om Afrika!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 08:13   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på Safari i Sør-Afrika. Det var rett og slett magisk og fantastisk. Vi hadde en super 'ranger' somviste oss rundt. Det stedet jeg var på var nok dyrt, jeg tror man kan få mer for pengene andre steder. Han snakket varmt om Namibia, og det tror jeg ville ha vært mitt valg om jeg skulle ha brukt en uanstendig sum penger på ferie. Hyret han karen til å fikse et opplegg for oss. I kombinasjon med noen dager i Cape Town. Fantastisk vakker by.

Gammel 30-03-13, 08:28   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Australia Eller Florida hadde jeg dratt til.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 08:46   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Florida, tror jeg. Shopping, sol og bad og opplevelser i kø.

Om du får mye igjen så kan dere jo ta flere turer?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 09:17   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Afrika - minst en uke på noe safariliknende og så noe mer avslappende og gjerne badeferie. Reise rundt norsk vinterferie.

Eller så drømmer jeg om å ta jentene med til New York, men da skal de bli litt eldre først.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 00:23   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thailand!

Gammel 30-03-13, 08:02   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men dei som var i Japan: kor drog ein? Ordna de hotel på forhånd? Pakkereise?

Gammel 30-03-13, 10:41   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Men dei som var i Japan: kor drog ein? Ordna de hotel på forhånd? Pakkereise?

Vi kjøpte ruteflybilletter først (sjekk Finnair, de har ofte veldig rimelige billetter til Nagoya, som ligger midt mellom Tokyo og Kyoto, hurtigtogforbindelse til begge byer, verdt å vurdere). Deretter forhåndsbooket vi all innkvartering på egen hånd. Japan er ikke helt landet for å dumpe inn og fikse hotell på flekken (det går nok, men de synes nok du er ganske rar om du gjør det).

Vi hadde noen dager i Tokyo, noen dager i Kiso-dalen og noen dager i Kyoto (med dagstur til Osaka). Jeg anbefaler veldig å få med seg litt rustikk-Japan og ikke bare storby-Japan. Og Kyoto er et et av verdens aller fineste og mest magiske steder.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 10:45   #12
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde reist til Sør Afrika.

Gammel 30-03-13, 18:55   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Afrika har alltid vore fristande for meg - men eg kan for lite om dette kontinentet. Det må sjølvsagt vere ein trygg plass sidan vi reiser som familie. Treng også å reise til eit land med "ordna" helsevesen - har ei jente som plutselig kan trenge litt seriøst hjelp. Dog er vel dei fleste land som er aktuelle ryddige nok på dette. Sjølv i Afrika.
(men jordomsegling langt til havs med henne er uaktuelt, og eg håpar ho ikkje finn på det sjølv når ho blir stor nok )

Set stor pris på å høyre om andre sine draumar - det er nyttig Men det er altså ingen som kunne tenke seg å brenne av pengane på biltur i England eller noko slikt?

Gammel 30-03-13, 19:17   #14
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skulle reist til Afrika eller Asia med barn så ville jeg ha alliert meg med et ordentlig reiseselskap og fått hjelp til å sette sammen en pakke. Med transport og hoteller og kontaktpersoner.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:07   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Men det er altså ingen som kunne tenke seg å brenne av pengane på biltur i England eller noko slikt?

Det måtte ha vært andre valg for meg, en utvidet ferie i England, Frankrike eller Italia. En alminnelig ferie, men lagt pengene i langt opphold. Kanskje tom. ulønnet fri.

Gammel 30-03-13, 20:41   #16
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hadde jeg skulle dratt på vinteren så hadde jeg dratt til New Zealand og ev Australia.

Safari i kombinasjon med badeferie hadde også vært supert.

Vietnam er det mange som skryter av og som nok passer med barn.

Ellers så har jeg sansen for Italia og de britiske øyer. Der koster det jo lite å reise så man kan bruke alle pengene på oppholdet. Italia med vingårder, strand, fantastisk mat og vakre omgivelser. Britiske øyer der alt er tilgjengelig på kort tid. Proppfull av aktiviteter og historie. Kan bo på slott og kan bo på liten bed and breakfast i en søvning landsby. Du kan kombinere storby og landsbyliv. Det at man kan språket er også avslappende synes jeg.

Kjenner noen som er i Costa Rica nå og det skal visst være nydelig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:56   #17
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Historie er vi veldig glad i - alle fire faktisk. Vi var 3 veker i Toscana for ti år sidan - bryllupsreise. Det var fantastisk. Kunne nok ha tatt ein slik tur. Eller Paris og Eurodisney...

Hm. Japan er framleis aktuelt. Ikkje heilt USA trur eg. Mannen drar til Las Vegas om ei veke med jobben. Får høyre kva han syns.

Gammel 30-03-13, 21:00   #18
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Historie er vi veldig glad i - alle fire faktisk. Vi var 3 veker i Toscana for ti år sidan - bryllupsreise. Det var fantastisk. Kunne nok ha tatt ein slik tur. Eller Paris og Eurodisney...

Hm. Japan er framleis aktuelt. Ikkje heilt USA trur eg. Mannen drar til Las Vegas om ei veke med jobben. Får høyre kva han syns.

Det går kjapt med tog fra London til Eurodisney. Tror det bare tar 3,5 time eller noe. Vi tenkte egentlig å ta toget til eurodisney med toget og bo et par netter i parken nå når vi skal over til England, men fant ut at vi drøyer det til barna er større,

Gammel 30-03-13, 22:43   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gjerne ha reist masse i Europa. Men sånndu stilte spørsmålet så var det på mange måter den ultimate og litt uoppnåelige ferien jeg beskrev. Europa er litt lettere tilgjengelig for en 'vanlig' ferie.

Vi har snakket om å reise på tur rundt på de britiske øyer.

Gammel 30-03-13, 22:56   #20
vixen

vixen sin avatar

Standard

Det kommer litt an på hvor glad i og vant dere er til å reise også. Er man av typen som tar med seg knekkebrød til Mallorca eller spiser gatemat i Bangkok liksom. Liker dere varme eller blir det slitsomt når det bikker 30? Er dere glad i strand eller lyst til å kjøre rundt? Liker dere å ordne ting selv eller være med på et opplegg? Er femstjerners hotell tingen eller liker dere å bo i en hytte?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.