|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Kjønn som gruppe
Det er selvfølgelig mulig at jentene er verre. Men disse guttene er like ille som vi var da vi var små og litt til. Men nå leker de med jenter også.
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Det skyldes nok den overdrevne og skadelige feminiseringen av det norske samfunnet Katta. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjønn som gruppeMin eldste er en dramaqueen av dimensojoner. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kjønn som gruppe... og siden jeg nå er i gang: Hvis arbeidsmiljøet ditt stinker. Eller forumet du ferdes på. Eller hva har du. Ikke si: "Vi trenger flere menn her!" Si: "Jeg liker ikke arbeidsmiljøet mitt så nå synes jeg vi skal gjøre noe med det, og jeg skal aktivt delta med mitt".
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. At de er opptatt av mer alvorlige og viktige ting og bruker få, men velvalgte ord.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 15-05-13 kl 12:40. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kjønn som gruppeBeleielig at denne akkurat dukket opp på veggen min på FB.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Sv: Kjønn som gruppeSelv om det er litt på siden av det jeg egentlig legger opp til å diskutere her, så har jeg også lyst til å si noe om at kvinner generelt hemmer seg selv i sin egen livsutfoldelse på en måte som menn ikke gjør. Det synes jeg er et kjempeproblem - jeg tenker at det fører til både sykdommer og mangel på livsglede.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 15-05-13 kl 23:30. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjønn som gruppeDet tenker jeg ofte også - at man begrenser seg selv fordi man tror man må holde seg innen visse rammer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fjellpiper
|
Jeg er veldig enig i det du sier her Zoe. Samtidig tenker jeg igjen at det er viktig å huske på at dette er ikke noe som bare handler om individuelle valg som kvinner eller menn gjør, men at veldig mange av de normene og reglene vi lever med ifht hva som er "god" eller "riktig" måte å være på og leve på er kjønnede, på den måten at det er forskjell på å være en "god mor" og en "god far", eller en "god datter" og en "god sønn". Jeg tenker at vi som mennesker prøver å strekke oss etter det vi opplever som godt - og at hva vi opplever som godt i veldig stor grad er kulturbestemt og knyttet til ulike forventninger til kjønnene. Og at vi så gjenskaper de rollemønstrene i varierende grad. F.eks. ved å stryke skjorter. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nemlig!
|
|
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Apropos det: Tåler skjortene å ligge halvbløte i en pose i kjøleskapet til i morgen ettermiddag, eller må jeg stryke dem nå?
|
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Hva annet er det da?
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kjønn som gruppeJeg kan godt rose en mann som tar ulønnet perm/ jobber deltid. Ikke fordi det er en større prestasjon da en mann gjør det, men jeg mener at om flere småbarnsfedre hadde tatt slike valg ville vi sluppet dillemmaet med lange barnehagedager for bittesmå barn vs ønsket om mindre forskjeller i arbeidslivet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kjønn som gruppeOg denne!
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kjønn som gruppeEnig i at den var god Pøbelsara. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Kjønn som gruppeSer at det ble postet masse mens jeg knotet ned mitt innimellom flere ting her. Uansett, veldig fin link, pøbel! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Er frisk!
|
Sv: Kjønn som gruppeJeg bryr meg om kvinnekamp - men jeg har aldri blitt diskriminert selv. Det vil si at jeg engasjerer meg på et politisk plan, men jeg blir ikke rasende for hver minste antydning eller bemerkning som kan tolkes kvinnefiendtlig - fordi jeg ikke har kjent det på kroppen selv.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Ok, den skjønner jeg. |
|