Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor skjer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 12:44   #1
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor skjer det?

Men jeg har vel gjort meg til uvenner med de fleste, sånn at jeg ikke får være med i noen av de nye klubbene som popper opp her.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 12:47   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Men jeg har vel gjort meg til uvenner med de fleste, sånn at jeg ikke får være med i noen av de nye klubbene som popper opp her.

Ettersom spøken din om den hemmelige klubben falt på steingrunn i de øvre sjikt, kan du få være med meg på treningsleir: Hvordan forstå den interne FP-humoren?

Jeg løfter litt på øyenbrynet
av humoren som kom til syne.
Man jatter kokett
med dem som har rett
ved hjelp av et medløpertryne..?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 12:48   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ettersom spøken din om den hemmelige klubben falt på steingrunn i de øvre sjikt, kan du få være med meg på treningsleir: Hvordan forstå den interne FP-humoren?

Man jatter kokett
med dem som har rett

Elinblu, du er sjennial!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:03   #4
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Man jatter kokett
med dem som har rett

Fantastisk!

Gammel 02-05-07, 13:16   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dere trynefaktor-opptak er å foretrekke framfor full stenging? Det synes ikke jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:17   #6
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Synes dere trynefaktor-opptak er å foretrekke framfor full stenging? Det synes ikke jeg.

Det synes jeg.

Gammel 02-05-07, 13:18   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

For meg er stenging en jentegjenggreie som er mye verre. "Ikke tro at dere noen gang blir like gode som oss. Det kan dere nemlig ikke. " Med trynefaktor har man da en sjangs om man ønsker å ta i mot et eventuelt tilbud.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:20   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det var kanskje litt trynefaktor den gang denne eksklusive gruppen ble opprettet også, tror du ikke det? Mailinglister etc, det var vel tryner som avgjorde det litt også?

Det er bedre med en gruppe med stadige trynefaktor-opptak enn en stengt gruppe med et tidligere trynefaktor-opptak.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:17   #9
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Og slik går no dagan. Akk.

Gammel 02-05-07, 13:19   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Og slik går no dagan. Akk.

De gjør det. Og jeg får knapt rettet noe. Jeg hater snart nynorsk.

Gammel 02-05-07, 13:18   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hadde det vært bedre om den stengte delen ikke var en del av FP?
Om vi kalte oss noe annet og var medlemmer her i tillegg?

Eller er det det at det finnes lukkede grupper generelt på nett som virker urettferdig og konspirerende?

Gammel 02-05-07, 13:20   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Selvsagt hadde det det. Da haddedet jo ikke vært en klubb i FP.

Gammel 02-05-07, 13:20   #13
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Eller er det det at det finnes lukkede grupper generelt på nett som virker urettferdig og konspirerende?

Det tror jeg det er svart på allerede.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:23   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ikke noe poeng i det egentlig.
Jeg mener bare at om det fra starten av hadde vært helt åpent om det, og den forklaringen som Tinetoff kom med lenger opp her, hadde vært "offentlig". Så ville ting vært greiere.

I og med dere er 50-60 stk der inne, så vil jeg tro at dere ikke kjenner aller personlig, eller at alle er like nære. Så dere er jo et lite forum i dere selv, ikke bare en gruppe kjente på 10 som prater om personlige ting. Så da synes jeg det hadde vært mest ryddig om det var en "åpen" del av forumet, til tross for at det er lukket.

Hva dere kaller dere, og hvor dere er har ingen betydning nå tror jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:27   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke veldig begeistret for fora som har en åpen del, og så en lukket del hvor man kan inviteres inn hvis man er "bra nok". Det kan ha en dårlig effekt på både den åpne og den lukkede delen – jeg er ikke særlig begeistret verken for smisking og posisjonering eller for omfattende diskusjoner om hvem som er "verdige". DET er i hvert fall konfliktskapende.

Nei, skal vi ikke ta en skikkelig diskusjon om abort eller dødsstraff eller noe i stedet, dere?

Gammel 02-05-07, 13:31   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke veldig begeistret for fora som har en åpen del, og så en lukket del hvor man kan inviteres inn hvis man er "bra nok". Det kan ha en dårlig effekt på både den åpne og den lukkede delen – jeg er ikke særlig begeistret verken for smisking og posisjonering eller for omfattende diskusjoner om hvem som er "verdige". DET er i hvert fall konfliktskapende.

Nei, skal vi ikke ta en skikkelig diskusjon om abort eller dødsstraff eller noe i stedet, dere?

Men det kan være like konfliktskapende å ha et lukket forum som ingen i utgangspunktet vet av, men som kommer ut igjennom små rykter og dryss.
Og selv om dere nå sier litt om hva dere gjør på privatsalongen, så er det ikke sagt noe om det før. Og da er det ikke så rart at noen tror at dere kanskje sitter og prater om oss på det åpne forumet.
Derfor tror jeg at det kan være lik så greit å være åpen om salongen ovenfor alle, selv om den blir lukket.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:37   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Og selv om dere nå sier litt om hva dere gjør på privatsalongen, så er det ikke sagt noe om det før. Og da er det ikke så rart at noen tror at dere kanskje sitter og prater om oss på det åpne forumet.

Det stemmer ikke, hver gang Privatsalongen har vært diskutert på det åpne forumet (og det begynner å bli en del ganger), har det blitt presisert at den er for mer personlige samtaler, og at det ikke er tillatt å diskutere FP-ere som ikke er medlemmer der inne. Privatsalongen er nok faktisk den delen av FP som har blitt strengest moderert.

Gammel 02-05-07, 19:36   #18
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Æsj. Har vært på jobb.. gått glipp av alt.

Hele "feilen" er de dårlige forsøkene på hemligholding, og at det faktisk foregår her på FP, et sted jeg trodde alle var på lik linje. MM gjengen virket som en voksen og skvær gjeng så ble ganske overrasket da jeg fant ut at det var "ugler i mosen".

Problemet er at man ikke blir opplyst, men heller må plukke opp småsignaler om at det er noe man ikke skal vite osv. :bonk:
Som fler sier før her. Følelsen av å ikke VITE og litt av å bli "lurt". Sånn er det mange som har oppfattet det.

Jeg VET jeg er en av de som har sagt mye personlig her, og det står jeg helt for. Men det blir litt "rart" nå når jeg vet deler av forumet kun deler med hverandre. For DET er forskjellen på denne "gruppen" og andre grupper. ALLE er registert her på FP.

Det er nok lett å se på det som "de inkluderte" gjør hvis man er inkludert, nettopp fordi da slipper man lure. Det er lett å bli paranoid på nett, og det er det som skjer når "deler" av et forum holder seg for seg selv.
Jeg kan i allefall si for meg selv at jeg ikke gidder å dele "private" ting når jeg vet at deler av forumet kun deler med hverandre.... mens jeg deler med alle. Barnslig kanskje, men det føles bare feil og rart å vite at "de andre" kan snakke om meg, men jeg ikke om de. Vi er på samme sted på forskjellige premisser rett og slett.
Leser her nå at sånt ikke forekommer pga regler, men det kan vi jo ikke ane når vi knapt får vite at VM eksisterer.

Folk får ha grupper hvor de vil for min del, men hold det unna forumet.
Man bør skille mellom "offentlige" plasser der alle får delta på lik linje og private småklubber. Alt annet virker bare uproft og genererer spekulasjoner så lenge det ikke er FULL åpenhet så folk får velge om de vil delta eller ikke.

Det lukkede forumet brukes ikke, og jeg gjentar IKKE!, til å diskutere folk som ikke er medlemmer og ikke kan forsvare seg. Men det aner meg at andre lukkede steder kanskje kan ha andre prinsipper?

Må si jeg syntes det er litt vittig at du spekulerer. Velkommen til alle "utelukkede FP'ere sin verden" lissom.

"Lissom-klubben" kan vel regnes som en ren parodi. Er ikke noe "urent" som foregår der, mer at vi ler ganske godt av det vi har oppfattet som "hemlighetskremmeri".

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:06   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Det er nok lett å se på det som "de inkluderte" gjør hvis man er inkludert, nettopp fordi da slipper man lure. Det er lett å bli paranoid på nett, og det er det som skjer når "deler" av et forum holder seg for seg selv.

Jeg skjønner faktisk det.

Men både Tinetoff og andre har gjort sitt beste i denne tråden (og andre tråder tidligere) for å svare på spørsmål og forklare så ærlig som mulig, nettopp for at "man" skal slippe å lure så veldig. Privatsalongen er ikke et sted for å spekulere om resten av forumet eller å snakke om brukere som ikke er der inne, det fungerer i mye større grad som en ganske selvstendig enhet (og den eksisterte da også før FP, selv om det ikke var helt nøyaktig de samme medlemmene da). Jeg forstår at de som ikke har kjent til salongen synes det føles merkelig og kanskje ekkelt å få vite om den, men når vi nå har sagt ganske mange ganger (og du har i alle fall vært med på diskusjonen før, og er godt informert, vel?), så synes jeg det er unødvendig å fortsette å antyde eller spekulere i at "de andre kan snakke om meg" og hva det nå er alt sammen.

Jeg kan i allefall si for meg selv at jeg ikke gidder å dele "private" ting når jeg vet at deler av forumet kun deler med hverandre.... mens jeg deler med alle. Barnslig kanskje, men det føles bare feil og rart å vite at "de andre" kan snakke om meg, men jeg ikke om de. Vi er på samme sted på forskjellige premisser rett og slett.

"Barnslig" var ditt eget ord. Jeg forstår fremdeles ikke helt tankegangen. Jeg har venner her inne som jeg har kjent i mange år og venner jeg traff på NM og har blitt nære venner med, jeg snakker ofte med dem både på mail og telefon og i RL, og vi deler masse med hverandre som vi ikke deler med dere andre her inne. Og jeg mener å ha fått med meg at ganske mange andre FP-er omgås hverandre og "snakker" sammen utenom de åpne foraene her. Jeg ser faktisk ikke den veldig store prinsipielle forskjellen mellom å snakke sammen på et privat underforum, på PM, på en egen mailingliste eller for den del på den lokale puben.

Jeg prøver ikke å gjøre meg dum her, altså. Jg skjønner - som sagt - at en del reagerer på å få vite om privatsalongen, når de ikke har visst om den før. Men gitt at man vet om salongen, og vet hva den er til og hvordan den fungerer, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det at den finnes gjør at man får mindre lyst til å "være privat" her enn før.

Folk får ha grupper hvor de vil for min del, men hold det unna forumet.
Man bør skille mellom "offentlige" plasser der alle får delta på lik linje og private småklubber. Alt annet virker bare uproft og genererer spekulasjoner så lenge det ikke er FULL åpenhet så folk får velge om de vil delta eller ikke.

Jeg hører hva du sier, om jeg ikke akkurat er enig. (Blant annet er jeg ikke helt med på å legge "skylden" for at det genereres spekulasjoner så veldig mange steder enn på dem som faktisk lager og sprer spekulasjonene. Særlig siden det er ganske unødvendig å spekulere, siden spørsmål omkring privatsalongen alltid, det jeg har fått med meg, har blitt skikkelig og ærlig besvart. Hvis man lurer, kan man med andre ord bare spørre.)

Gammel 02-05-07, 20:35   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Fælt så koffert Liven var i disse dager, da ... Tror jeg må ringe din mann, og be ham om å slite deg ut litt. Di vårkåte høne du er deg!

Ringe han? Tror du ikke han har fått det med seg? Han jobber med saken, med denne damen har mye å gå på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.