Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 10:55   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

SmarteSmelt; du vet forskjellen på å ha 2 og 3 barn? Man går fra mannsoppdekning til soneforsvar. :fotballgal mann:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:05   #2
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gleder meg til å reise mer når barna blir større. En av hovedgrunnene er selvsagt at jeg håper på en mer solid økonomi som tåler to voksne og tre barn på tur. Når det er sagt frykter ikke vi å reise med små. Selve reiseturen kunne jeg vært foruten, men når vi er innstallert koser vi oss. Vi reiser til Spania i september med en på 4, en på 3 og en på 3 mnd. Satser på at det går bra.

Gammel 02-05-07, 11:18   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi reiser gjerne med barn. Rundt juletider var i Thailand med en ettåring og 3 tenåringer. Flott opplevelse!

Jeg har hele tiden regnet meg som reisegal, men etter at vi kjøpte hytte i fjor, ønsker jeg ikke å reise lenger. Det holder med de opplevelsene vi har der nede. Skjønt, en heisatur uten barn kunne kanskje ikke vært å forakte. Men da hadde det vært på grunn av de jeg reiste sammen med.

Gammel 02-05-07, 13:05   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Vi reiser gjerne med barn. Rundt juletider var i Thailand med en ettåring og 3 tenåringer. Flott opplevelse!

Jeg har hele tiden regnet meg som reisegal, men etter at vi kjøpte hytte i fjor, ønsker jeg ikke å reise lenger. Det holder med de opplevelsene vi har der nede. Skjønt, en heisatur uten barn kunne kanskje ikke vært å forakte. Men da hadde det vært på grunn av de jeg reiste sammen med.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:33   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiset mye før vi fikk barn, og valgte å fortsette med det også etter at vi ble foreldre. Jeg må innrømme at vi nok har lagt om reisestilen noe, men bare litt etterhvert. Vi har både reist til Paris og London på tur med småbarn, og det gikk strålende. Selvfølgelig ble ikke turen 100% slik den ville blitt når vi var alene, men vi opplevde mye flott sammen.
For oss har alltid reisen vært halve opplevelsen, så vi har lært oss å ikke være så fokusert på målet, men også alt som skjer når man er underveis. Det ser jeg barna også har lært seg, de koser seg når vi er på tur.

Vi har også øyloffet i Hellas, og reist charter til Spania. Jeg vi uten tvil reist på en ukes resortferie igjen, de er virkelig lagt opp for avslapning både for liten og stor. For opplevelsen ville jeg like gjerne reist på øyloffing, for vi så jo vitterlig mye mer på den turen.

Så for oss blir svaret ja takk begge deler. Jeg synes ikke den ene eller den andre formen for ferie kan kalles egoistisk heller. Vi utsetter hvertfall ikke å reise til barna blir store, det er vi alt for rastløse til

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:40   #6
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal reise masse når barna blir store, men da skal vi reise slike plasser som vi har lyst å se sammen. Jeg piner ikke barne avgårde på biltur Europa rundt når barna ikke har lyst til det.

Den ferieformen vi har funnet fungerer best for oss nå, er max 4 timer i fly og badebasseng/strand. Dermed reiser vi mye til Alcudia, for der har vi funnet ut at alle 4 trives godt. Verken mannen eller jeg har tålmodiget til å holde en 2 åring i sjakk på en 12 timers flytur, dermed unngår vi dette bevisst. Det kan hende jeg endrer syn etterhvert, men pr. i dag, så holder vi oss i Europa. Vi benytter oss ikke av bamseklubber og diverse mest fordi guttungen ikke har hatt lyst å være med. Jeg skal iallefall ikke tvinge han. Vi koser oss godt sammen alle 4.

Storbyferie synes jeg er en voksenferie, og det er ikke så dumt å holde voksenlivet litt for seg selv. Dermed kan det bli en og annen voksenferie en langhelg eller noe sånn uten barn.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:07   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke reist masse med Hannah enda. Hun har vært med på flytur til Stavanger og til København Det gikk fint det. Da var hun såpass lita at hun måtte sitte i ro på fanget - og det gikk greit.

Men ellers så har jeg ei snuppe som er rimelig - og jeg kjenner at jeg ikke helt orker en flytur på 14 timer. Skal vi reise til syden o.l synes jeg det iallefall er greit å reise flere sammen, sånn at vi kan finne på noe på kveldstid, ellers må jo en av oss sitte inne med henne enda, når hun er såpass lita.

Men hun er glad i å kjøre bil da!
Så i år blir det bilferie.

Gammel 02-05-07, 13:21   #8
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi kommer nok til å spare de mer omfattende reisene til ungene er større, ja. Med en fireåring og to toåringer på slep, derav én som ikke kan gå ennå, er jeg ganske sikker på at det vil bli mer stress enn kos foreløpig. Jeg ønsker ikke å vende hjem fra ferie mer sliten enn jeg var før jeg dro. Men vi kommer aldeles ikke til å vente til ungene er tenåringer av den grunn - bare de minste får et par år til på baken så kommer vi nok til å røre litt mer på oss.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:35   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå svarer jeg bare på hovedinnlegget:

Vi skal reise når barna blir større for akkurat nå har vi ett lite barn for mye til å holde skikkelig styr på dem. Det hjelper ikke om barna evnt hadde hatt glede av turen når vi voksne ikke ville ha det.

Det er godt mulig vi er overbeskyttende "hønseforeldre", men bare familiebesøk til Sveits som vi snart skal ha er noe jeg gruer meg til og det har med reisen å gjøre først og fremst og er ikke noe jeg kan laste svigerforeldrene mine for.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:36   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer på om noen tenker: Når barna blir større, DA skal vi pule.

jeg tror det er det som er tankegangen her i heimen.

Gammel 02-05-07, 15:24   #11
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har som Kirsebæret helt egoistiske grunner til utsette reising til barna blir større. Jovisst kan man både reise på ryggsekktur og på lange flyreiser med små barn. Men nei takk, det gidder ikke jeg - jeg venter til de blir større!

Vi reiser jo... har oppdaget både Danmark og Sverige som ferieland etter at jeg fikk barn. (og nå er det vel like før jeg oppdager Norge også). Men for oss blir den beste ferien den som er barnevennlig lagt opp, vi må finne en ferie der alle kan kose seg. Det betyr at noen ferieformer må utsettes til "barna blir større".

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 15:58   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først: En stor klem til m^3 og Divine; det er ikke bare bare nei!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

At de ikke skal føle seg låst til Alcudia-eller-Legoland-mønsteret bare fordi de tror det er det eneste mulige. Mulighetene er så mange!

Som om det er noe galt med Legoland.
Vi skal forøvrig dit fordi vi foreldre har lyst. Ungen får være med på slep.

Gammel 02-05-07, 16:13   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående museer vil jeg bare nevne at mitt største ankepunkt når det gjelder dette er køene. Hvis man reiser i sesongen kan det være utrolig mye kø ved de mest besøkte museene. Dette var det som begrenset meg og min samboers museumsfrekventering i blant annet Firenze og Roma. Og det var før vi fikk barn. Kan godt ta med ungen på museum, så lenge det ikke er 300 meter med kø for å komme inn og 30 varmegrader.

Ellers må jeg nevne at jeg gleder meg veldig til at jenta mi blir stor nok til å ha full glede av Legoland jeg da. Kunne gjerne dratt dit nå jeg, men hun er nok litt for liten enda. Det samme gjelder løveparken i Danmark, og dyreparken i Kristiansand. :barnslig: Men vil gjerne ha litt av alt.

Minner meg forresten om søstra mi og mannen, de hadde veldig lyst til å se Caprinos senter på Hunderfossen lekeland og dro med seg datteren som da var to. Betalte masse for å komme inn, og jenta ville helst bare hoppe på trampoline og gynge på gyngedyr, det samme som de hadde på nærmeste lekeplass hjemme. Inne i trollet var hun redd.

Gammel 02-05-07, 17:43   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er heller ikke av de som vaker rundt bassenget når vi reiser charter. Såpass lite at det nesten er pinlig. Jeg føler liksom at det forventes at man skal sprade rundt bassenget hele dagen, spise på hotellets restaurant osv. Vi leier alltid bil, reiser til småbyer/storbyer, besøker severdigheter og finner fram til gode spisesteder.

Gammel 02-05-07, 21:36   #15
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Barna kommer jo ikke til å huske noe av det, stakkars dem!" Kan man ikke ha glede av noe før man fyller fem?

Snuppa var 3 uker på den Dominikanske republikk i høst, 1,5 år gammel. Hun har et eget album med bilder derfra, og snakker masse om det. Det er helt tydelig at hun hadde stort utbytte av ferien, og at hun husker og tenker på det. Det er kanskje litt annerledes siden vi besøkte familie, men likevel.

Flyturen gikk forresten veldig fint, selv med bytte i Paris og lang ventetid. Og Snuppa er ikke av den mest tålmodige, absolutt ikke. Det er vel mye hva man er innstilt på? Vi var i hvert fall forberedt på å måtte løpe rundt på flyplassen på omgang, og sånn ble det også.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 10:34   #16
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi får også høre at "vent med slike turer til hun er større, da har hun mer glede av det!"...Vi var i usa i fjor sommer, snuppa på da 14 mnder syntes det var storveis i Disneyland og Las Vegas. Vi ser ofte på bildene fra turen, så selv om hun ikke husker noe, så har vi da bildene
I sommer skal vi til Paris, greit nok, det er en storby, men en tur til Disneyland, og parkliv er jo underholdning for store som små! Vi er glade i å reise, og tar henne med uansett hvor vi drar!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 11:40   #17
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster hadde vært i 10 land før hun var 2 år, så her ventes det ikke med reising. Lillebror skal nå få tatt sitt første passbilde i en alder av 4 uker. Det blir nok endel reising på han framover også. Storesøster elsker å reise. Maser stadig på om vi kan dra på ferie, med fly. Hun husker endel episoder fra vår 6 ukers backpacking i Asia sist vår. Og vi har jo mange bilder vi ser på. Og om hun ikke husker så mye om noen år så gjør jo ikke det noe. Vi voksne husker jo og kan fortelle. Dessuten er jo feriene minst like mye for oss.

Vi har venner som ikke reiser noe særlig på fly med barna. Forståelig siden de ikke har reist så mye før de fikk barn heller. Synes man en lang flytur virker tøff uten barn så begir man seg nok ikke ut på en slik tur med småbarn.

Er ellers enig med Tinetoff.

Gammel 05-05-07, 01:02   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg ville ikke fløyet så langt med små barn." Er det egentlig så stor forskjell på lange og korte flyturer?

Iben kan være et mareritt. På flyturen hjem måtte hun tvinges ned i setet under landing. Hun måtte holdes fast mens hun hylte og mor sang desperat den ene sangen etter den andre og bestakk med godsaker, leker og whatnot. En halvannen times flytur. Jeg hadde ALDRI, ALDRI tatt henne med til Cape Town, slik jeg gjorde med de to eldste. Ikke om jeg hadde fått betalt. Jeg svetter ved tanken.

Jo, for noen barn er forskjellen uhyrlig stor når det gjelder korte og lange flyturer. *fremdeles svett*

Gammel 05-05-07, 08:30   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Iben kan være et mareritt. På flyturen hjem måtte hun tvinges ned i setet under landing. Hun måtte holdes fast mens hun hylte og mor sang desperat den ene sangen etter den andre og bestakk med godsaker, leker og whatnot. En halvannen times flytur. Jeg hadde ALDRI, ALDRI tatt henne med til Cape Town, slik jeg gjorde med de to eldste. Ikke om jeg hadde fått betalt. Jeg svetter ved tanken.

Jo, for noen barn er forskjellen uhyrlig stor når det gjelder korte og lange flyturer. *fremdeles svett*

Ser for meg at min Hannah kan være litt "Iben" på flyturer ja...

Gammel 05-05-07, 09:47   #20
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke giddet å lese gjennom hele tråden, men kan jo svare likevel

Jeg har reist, reiser og kommer til å reise med barna. Jeg liker å ha med meg barna mine på reise, og vi har aldri vært på charterturer.
Før lillebror var ett reiste vi til Budapest, Nederland og Cuba. Litt ulik lengde på reisemålene, men alle gikk veldig bra. Flyturen til Cuba var nesten en lek
Storesøs og jeg har vært på lange togturer til Tyskland, Belgia og Frankrike og i Norge. Og til sommeren tar vi toget til Kroatia, mens mannen og lillebror tar fly.

Jeg trives med å reise sammen med barna, og kommer ikke til å slutte eller vente med det.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.