|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"SmarteSmelt; du vet forskjellen på å ha 2 og 3 barn? Man går fra mannsoppdekning til soneforsvar. :fotballgal mann:
|
|
|
#2 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Jeg gleder meg til å reise mer når barna blir større. En av hovedgrunnene er selvsagt at jeg håper på en mer solid økonomi som tåler to voksne og tre barn på tur. Når det er sagt frykter ikke vi å reise med små. Selve reiseturen kunne jeg vært foruten, men når vi er innstallert koser vi oss. Vi reiser til Spania i september med en på 4, en på 3 og en på 3 mnd. Satser på at det går bra.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi reiser gjerne med barn. Rundt juletider var i Thailand med en ettåring og 3 tenåringer. Flott opplevelse!
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi reiset mye før vi fikk barn, og valgte å fortsette med det også etter at vi ble foreldre. Jeg må innrømme at vi nok har lagt om reisestilen noe, men bare litt etterhvert. Vi har både reist til Paris og London på tur med småbarn, og det gikk strålende. Selvfølgelig ble ikke turen 100% slik den ville blitt når vi var alene, men vi opplevde mye flott sammen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi skal reise masse når barna blir store, men da skal vi reise slike plasser som vi har lyst å se sammen. Jeg piner ikke barne avgårde på biltur Europa rundt når barna ikke har lyst til det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi har ikke reist masse med Hannah enda. Hun har vært med på flytur til Stavanger og til København
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi kommer nok til å spare de mer omfattende reisene til ungene er større, ja. Med en fireåring og to toåringer på slep, derav én som ikke kan gå ennå, er jeg ganske sikker på at det vil bli mer stress enn kos foreløpig. Jeg ønsker ikke å vende hjem fra ferie mer sliten enn jeg var før jeg dro. Men vi kommer aldeles ikke til å vente til ungene er tenåringer av den grunn - bare de minste får et par år til på baken så kommer vi nok til å røre litt mer på oss. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Nå svarer jeg bare på hovedinnlegget:
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Jeg har som Kirsebæret helt egoistiske grunner til utsette reising til barna blir større. Jovisst kan man både reise på ryggsekktur og på lange flyreiser med små barn. Men nei takk, det gidder ikke jeg - jeg venter til de blir større! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Først: En stor klem til m^3 og Divine; det er ikke bare bare nei!
Som om det er noe galt med Legoland.
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Angående museer vil jeg bare nevne at mitt største ankepunkt når det gjelder dette er køene. Hvis man reiser i sesongen kan det være utrolig mye kø ved de mest besøkte museene. Dette var det som begrenset meg og min samboers museumsfrekventering i blant annet Firenze og Roma. Og det var før vi fikk barn. Kan godt ta med ungen på museum, så lenge det ikke er 300 meter med kø for å komme inn og 30 varmegrader.
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi er heller ikke av de som vaker rundt bassenget når vi reiser charter. Såpass lite at det nesten er pinlig. Jeg føler liksom at det forventes at man skal sprade rundt bassenget hele dagen, spise på hotellets restaurant osv. Vi leier alltid bil, reiser til småbyer/storbyer, besøker severdigheter og finner fram til gode spisesteder.
|
|
|
#15 |
|
WF: BNBE
Snuppa var 3 uker på den Dominikanske republikk i høst, 1,5 år gammel. Hun har et eget album med bilder derfra, og snakker masse om det. Det er helt tydelig at hun hadde stort utbytte av ferien, og at hun husker og tenker på det. Det er kanskje litt annerledes siden vi besøkte familie, men likevel. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi får også høre at "vent med slike turer til hun er større, da har hun mer glede av det!"...Vi var i usa i fjor sommer, snuppa på da 14 mnder syntes det var storveis i Disneyland og Las Vegas. Vi ser ofte på bildene fra turen, så selv om hun ikke husker noe, så har vi da bildene |
|
|
|
|
|
#17 |
|
...
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Storesøster hadde vært i 10 land før hun var 2 år, så her ventes det ikke med reising. Lillebror skal nå få tatt sitt første passbilde i en alder av 4 uker. Det blir nok endel reising på han framover også. Storesøster elsker å reise. Maser stadig på om vi kan dra på ferie, med fly. Hun husker endel episoder fra vår 6 ukers backpacking i Asia sist vår. Og vi har jo mange bilder vi ser på. Og om hun ikke husker så mye om noen år så gjør jo ikke det noe. Vi voksne husker jo og kan fortelle. Dessuten er jo feriene minst like mye for oss.
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Iben kan være et mareritt. På flyturen hjem måtte hun tvinges ned i setet under landing. Hun måtte holdes fast mens hun hylte og mor sang desperat den ene sangen etter den andre og bestakk med godsaker, leker og whatnot. En halvannen times flytur. Jeg hadde ALDRI, ALDRI tatt henne med til Cape Town, slik jeg gjorde med de to eldste. Ikke om jeg hadde fått betalt. Jeg svetter ved tanken.
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Ser for meg at min Hannah kan være litt "Iben" på flyturer ja...
|
|
|
#20 |
|
Getting in tune
Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Jeg har ikke giddet å lese gjennom hele tråden, men kan jo svare likevel
|
![]() |
|
|