Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

E-bok-utgivelsesspørsmål

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 22:23   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

E-bok-utgivelsesspørsmål

Ferietid nærmer seg og mange nye bøker blir utgitt, men jeg ser at det tar litt tid fra boken blir utgitt i papirform til e-boken foreligger, noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar? Det er kanskje ikke alle bøker som blir utgitt i e-bok format?

Noen som vet noe om dette?

Jeg kjenner jeg har blitt litt sær mht å kjøpe papirbøker.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 22:25   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.911
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: E-bok utgivelse spørsmål

Kommer an på forlag og bok. Hvis du har en bestemt tittel, er det vel flere her som kan søke den opp i mentor for å se utgivelsesdatoer.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 22:52   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Nå fant jeg den ene jeg lette etter; "Huset Dilberne", Fay Weldon.

Men Aschehoug kommer med bla. "Politi" - Jo Nesbø og "Heia Kabul" Anders Sømme Hammer. Marian Keyes kommer også med ny bok om Walsh-familien. Siste bok i Crossfire-triologien har kommet ut, men ikke på e-bok. Jeg må ha litt "blandet drops" som sommerlektyre - Romaner, chicklit, krim, dokumentar..

Stod å tittet i hyllene på "vår" nyåpnede ARK butikk og det var mye som fristet, men som jeg ikke finner igjen på ARK sine nettsider.
Søker på Bokkilden og Digitalbok, men har inntrykk av at de ulike nettbutikkene har mye av det samme utvalget.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 27-05-13 kl 23:00.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 22:56   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Nokre bøker kjem ut på likt i e-bok og papirutgåve. Meiner at den siste til Dan Brown gjorde det for eksempel ( Inferno )
Eg er og litt nysgjerrig på om Jo Nesbø sin neste kjem ut som e-bok samtidig som den kjem ut i papirutgåve.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 23:00   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Det er ikke noe i veien for at ebok kan komme før papir.
Det er ofte tilfelle med skolebøker, f.eks. Når alt er godkjent for trykk, kan man publisere med en gang, mens papirboka må tusle seg gjennom trykkeriet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 23:37   #6
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Eg er og litt nysgjerrig på om Jo Nesbø sin neste kjem ut som e-bok samtidig som den kjem ut i papirutgåve.

Det gjør den, har sjekket på mentor.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 23:44   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Kult. Då blir nok den lasta ned på min kindle, så snart det går ann.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 23:55   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Det gjør den, har sjekket på mentor.

Så flott! Har du link til mentor? Er dette ett sted som viser utgivelsesdatoer?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 00:15   #9
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Så flott! Har du link til mentor? Er dette ett sted som viser utgivelsesdatoer?

Jeg jobber i bokhandel og logger inn via jobb for å sjekke, så har dessverre ingen link. Mentor viser bl.a. utgivelsesdatoer en stund frem i tid.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 00:18   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Jeg jobber i bokhandel og logger inn via jobb for å sjekke, så har dessverre ingen link. Mentor viser bl.a. utgivelsesdatoer en stund frem i tid.

Ahh, sånn og forstå. Tusen takk for svar.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 12:46   #11
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.492
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: E-bok-utgivelsesspørsmål

Ofte så kan man se utgivelser frem i tid i nettbokhandler og/eller direkte hos forlagene også.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no