|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg tog min nystemte Cithar i Hænde; |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittSånn omtrentlig på den tiden da skjæra våkner og begynner å skråle som om hun har hatt en svært begivenhetsrik natt, og bare må fortelle om det, omtrent da er det på tide for meg å stå opp.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittInnlegget ditt var så fint Tallulah at jeg fikk vondt i magen. Av og til savner jeg Oslo sånn skikkelig mye der jeg lurer på om vi gjorde rett med å flytte. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Smugleser
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg elsker å våkne om morgenen og høre fossen ikke så langt unna, tasse opp og drikke kaffen min mens jeg leser gjennom Aftenposten, rusle med Knøtto opp til skolen gjennom veier og stier som snirkler seg mellom villaene, før jeg kan sette meg på sykkelen og tråkke i 22 min før jeg varm og svett når kontoret - og noen ganger kan gjøre treningsøvelsene mine på et badehus og se utover hele Oslofjorden.
|
|
|
#5 |
|
Søt og rar
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg er ikke så heldig at jeg kan spasere dit jeg skal om morgenene lenger. Da jeg var student kunne jeg ha skrevet lange beretninger om livet i Bergen sentrum kl. 07 om morgenen, da tasset jeg rundt og nøt brokkene av begynnende liv,
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg elsker at jeg kan åpne vinduet eller verandadøra og høre fuglene kvitre, og bekken som renner gjennom hagen, og alt annet er helt stille. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg bor jo sikkert på norges vakreste øy, iallefall når vi har fint vær. Jeg er ikke så flink til å se alt det fine her sånne egentlig, men det er fint her, havet, blå himmel, midnattsol, sydenstrender, naturen.
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg er jo ikke vokst opp der jeg bor nå, men i nabobygda. Det tar meg bare 15 min å kjøre, og vi har egentlig vært begge steder like mye.
|
|
|
|
#9 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittFår ikke prikket deg, Tallulah, men finfin beskrivelse
|
|
|
#10 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittDet eg syns er fantastisk med min plass er opplevingar som dette:
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittÅ lese disse får jeg til å innse at en del av meg savner det å bo i Bergen, det å jobbe i Bergen sentrum, gå fra togstassjonen og bort på høyden, rusle gjennom et rolig Bergen sentrum en stille morgen, eller småhaste gjennom litt mer levende sentrum på vei hjem.
|
|
|
#12 |
|
lettere utlada
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittNydelig tråd! Og nydelig hovedinnlegg Tallulah!
|
|
|
#13 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittDet er vakkert her nord,
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittFor ein fin tråd. Eg trur me alle treng å setja oss ned av og til og tenkje litt over ting og tang, som t.d. kva ein er glad i med heimstaden sin. I kvardagen har det lett for å forsvinna i mas og tjas.
|
|
|
#15 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittDette er jo Paradis sa Far da vi satt oss ut med kaffen etter frokost i dag, selv om det er litt jobb å holde det i orden.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg måtte lese igjennom tråden min på nytt i dag morges etter å ha irritert meg over biler som parkerer i sykkelfeltet og barnevognmafiaer som bruker det som trille- og skravlefelt.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittJeg bor 10 min fra Majorstua, og nesten i tjukkeste skogen. Jeg ser hver morgen ut på en tett vegg av grønt (og tenker at jeg bør ta hekksaksa fatt, snart, og snike meg inn i skogen og rense litt), det er stadig ekorn innom, og stien begynner bak huset vårt og fortsetter langs elva ned til fjorden eller opp i marka.
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet ditt
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: God morgen! En kjærlighetserklæring til hjemstedet dittÅ, jeg har også en dame jeg ofte ser, og som gjør meg glad! Hun går et langt strekk langs samme vei som jeg kjører, og har gjort det i mange år. Hun langer sånn skikkelig ut, med glade, sterke steg, og så har hun digert, krøllete hår som vipper entusiastisk med der hun går. Jeg ser henne ikke hver dag, men ogte, og hun gjør meg alltid glad, pga energien hun utstråler. Kanskje jeg en dag skal rulle ned vinduet og si det til henne. Da blir jeg vel bura inn.
|
![]() |
|
|