|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Nemlig!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi har tidligere bodd på boligfelt der mange hadde katter, og siden de ikke gjorde fra seg i egen hage var det ofte en trivelig samling møkk i blomsterbedene og sandkassa. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Javel
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg har alltid vært veldig glad i katter. Vi hadde alltid katt hjemme da jeg var liten.
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er ikke spesielt fan av noen som helst dyr, katter inkludert. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er litt inhabil. Vi har alltid hatt katter hjemme til etter jeg ble voksen og jeg er ikke veldig fortrolig med hunder (redd store, skumle hunder). Vi har ikke katt selv, men plages ikke av katter. Har aldri merket kattehår eller tiss i utemøbler, ikke funnet bæsj i hagen og en sjelden gang hører jeg elskov-eller slåsshyling på kveld-natt. Men jeg har nok veldlig høy toleranseterskel muligens og synes de som ikke liker katter ofte overdriver problemet. Vi har hatt en katt gående i og rundt huset siden ifjor, etter sigende tilhører den et hus lenger vekk i området, men er den typen som gjerne vil inn til andre. Plager mannen min mer enn meg, jeg har en tendens til å adoptere katter hvis jeg får muligheten. Men jeg skjønner at mange katter i tettbebygde strøk gir utfordringer. Men det synes jeg hunder også gir.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriKatter er irriterende, men katteeiere er enda verre. Særlig de som tror at akkurat deres katt bæsjer i skogen, eller bare inne i sin egen bæsjekasse. Og det tror de fleste, evt. later de som de tror det. De som tror alt er i sin skjønneste orden så lenge de ikke får klager er også ganske lost. Det viser jo denne tråden. Katteeiere må virkelig begynne å innse at de som merker aller minst problemer med kattehold er katteeierne selv. Katteeiere driter ikke i sin egen hage, de går til en av de nærmeste naboene som ikke har katt. Jeg hadde null og niks problemer med kattehold da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine som har hatt katt. Den ene etter den andre. Bare koselig. Men så fort jeg flyttet til mitt eget kattefrie hjem oppdaget jeg hvor kattene drar og lager trøbbel. |
|
|
|
#7 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Helt enig! Men her er det katter på alle kanter, og ikke mye eierne får gjort med det. Jeg irriterer meg i det stille, og flirer av fireåringen som brøler til kattene som passerer hagen vår: IKKE BÆSJ I HAGEN VÅR!
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengerijeg må bare si at jeg har veldig høy terskel for å klage til naboen på kattebæsj, altså. jeg erger meg heller i stilleht og på FP enn overfor naboen. :konfliktsky feiging:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Selvsagt.
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg er også sånn. Det eneste jeg kan stekke meg til er halvhøy generell banning når jeg fjerner kattedritt på lekeplassen eller i egen hage.
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHelt greit med nabolagets katter i hagen så lenge de ikke bæsjer på terrassen. Og det gjør de ikke. Det hender de kommer inn når terrassedøra står åpen, da jager jeg dem bare ut igjen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg inderlig avskyr naboenes katter og sutrer til borettslagsstyret ved enhver anledning.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg har to katter og det var masse katter her og sneik rundt når vi flytta inn, nå ser jeg ingen av de lengre..... tror de har blitt jaga. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg tenker at hvis man ikke vil ha katter i hagen er det greit å gi de en god dusj med hageslangen. Da lærer de som regel fort. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er veldig fristet til å la ungene jage katter med hver sin Super Soaker. Er det politisk ukorrekt? De ville naturligvis blitt forklart hvorfor akkurat det er greit, men ikke annen type plaging av dyr. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Originala
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er nok også litt inhabil, all den tid jeg har gnagerfobi og er "beteween cats" (den 15 år gml katten vår døde i slutten av mai og kattunge flytter inn i slutten av juli). Men jeg forstår selvsagt at det er irriterende med kattebæsj, -hår og -gauling. Når det er sagt, så har jeg ikke opplevd det problemet her. Det er en del katter i området (tettbebygget enebolig-område i by). Kan en del av disse problemene elimineres ved hjelp av sterilisering og tilvenning til å bruke sandkasse innendørs, kanskje? Har inntrykk av at det er vanlig, i alle fall. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDer vi bor, er det en haug katter i nabolaget, inkludert vår. Vi har bodd på samme sted i snart 14 år, og jeg kan, med hånda på hjertet si at jeg aldri har opplevd gauling om natta (bortsett fra når grevlingene begynner å sloss utenfor.) Ei heller har jeg opplevd å finne kattemøkk i hagen. Aldri har jeg hørt katteløse naboer klage over fenomenet heller - med mindre alle nabolagets kattekrek har rotta seg sammen (pun intended) og blitt enige om å skite i alle andre hager enn hverandres, samt synge opera hos andre enn seg sjøl. Eller, så er det mulig naboene syter her, og i andre fora, i stedet for direkte til meg og de andre katteeierne, og da er det fint lite vi kan gjøre. (Og nå er kattekreket vårt så gammel at er han ute, og så må på do, står han på bakdøra og mjauer, så vi kan slippe ham inn og han får løpt til kassa si.
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg vil ikke ha katter hos oss, vi har fugl og jeg ønsker å kunne ha åpen terrassedør uten større risiko for at en katt skal ta seg inn. Dessuten vil jeg kunne sette støvler på trappen uten at de blir tisset i. Løse katter er skikkelig dårlig deal for andre enn low maintenance-eieren. :grynt:
|
|
|
#19 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriSvigers har hatt katt i alle år, de har aldri kattemøkk i hagen. (De synes det er praktisk at katten går litt unna og gjør fra seg, men om naboene har samme mening vet jeg ikke..) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMin mann har akkurat ønskegt seg et vanngevær av typåen som gir ham god treffsjangs fra anvist avstand for å avvenne et par av nabolagets katter fra å sitte på fuglekassen vår.
|
![]() |
|
|