Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sommeroppbevaring av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-13, 15:18   #61
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Hos oss koster det 900 kr uka for SFO i ferier. Og vi betaler fullt for alle måneder utenom Juli, da er SFO stengt.
Vi betaler altså fullt for Juni og August, men SFO har bare åpent halvparten av tida. Vi kan ikke kjøpe enkeltdager.
I tillegg er det ikke SFO på egen skole i feriene, men det blir oppsammling på en skole, og det går på rundgang mellom skolene hvem som har.

Vi løser det med å sende poden til pensjonistbesteforeldre. Mye billigere og mormor får god tid på å dulle han bort.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 15:19   #62
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Jeg benytter meg av de tilbudende som vi kan. Her er det vanskelig å få kabalen til å gå opp i år. Skulle gjerne hatt flere "oppbevaringsmuligheter" i juli siden jeg ikke kan ta fri fra jobb i år. Har hele 8 uker ferie/avspasering å ta av, men det hjelper lite når man ikke kan ta fri når ungene har fri

Her er lillesøster på SFO denne uka. Bra opplegg med turer nesten hver dag. I går var de på stranda (10min. gange fra skolen) og i dag er det bondegårdsbesøk. Ser at det er tur i morgen også til et utfartsted samt teaterforestilling i Frognerparken torsdag. Koster ingenting når man har full plass. Storebror har fått helt fri denne uka med fri tilgang til PC/spill etc. Han hadde vært ut en tur i går med kamerater, men det ble mest spilling. Ikke hadde han spist hele dagen I dag har jeg laget matpakke som er lagt i kjøleskapet..

Neste uka er de påmeldt aktivitetsleir ved vannkanten (2 unger = 5200kr), mens uka etter skal de til besteforeldrene. Så har vi "leid" inn et eldre søskenbarn som barnevakt ei uke (hun kommer nordfra så det blir feriebesøk alene uten foreldre så det var jubel på begge kanter). Deretter tar vi 3 uker sommerferie alle samlet om ikke opplegget skjærer seg på jobben min.

Hjemme igjen så er det bare en uke til skolestart. Lillesøster drar på SFO og storebror på Forskerfabrikkens sommerskole som bedriften min organiserer.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 15:37   #63
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.242
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

På vår AKS er det ikke anledning til å kjøpe ekstra dager i feriene for de som har halv plass. Og så fant jeg denne informasjonen på skolens hjemmeside:

Sitat:

Endring i fra heldagsplass til halvdagsplass; Det er kun anledning til å redusere fra hel til halv plass to ganger i året.
Frist: 1.desember gjeldende fra 1. januar og 1. juni gjeldende fra 1. august.

Så det er i grunnen bare mulig å ha halv plass når barna blir så store ta de klarer seg selv i skoleferiene.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 20:07   #64
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da er det visst forskjell mellom de forskjellige skolene i Oslo.

Snuppa har halv plass (som er 12 timer i uka i Oslo). Hun er på aks 9-15 i 2 dager denne uka, og betaler ikke noe for det.

Sånn trodde jeg det var her også, så overraskelsen var stor når det i fjor kom ekstraregning. Her er det nemlig sånn at dersom de er på sfo utover det som er ordinær sfotid så må man betale ekstra. Dvs at storebror kun kan være på sfo mandag, tirsdag, torsdag og fredag fra 14.15-15.45 og onsdager fra 11.15-15.45. Alt utover det må man betale ekstra for.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 20:41   #65
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Min har 60% plass og har dermed bare 60% plass i feriene også (juli stengt). Vi kan ikke kjøpe ekstra dager heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 22:13   #66
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Vi kan kjøpe plass hos SFO for 210 kr når det er skoledag og 380 kr når det er skolestengt. Vi har foreløpig full plass for 2 klassingen, men kommer enten til å si opp plassen eller redusere til tre dager i uken fra høsten. Hun bruker pr nå ikke sfo om morgenen og har de siste ukene begynt å gå hjem med venninne når skolen slutter. Vi har pensjonist besteforeldre på begge sider, så det pleier å ordne seg med ferier.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 22:19   #67
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Vi har veldig bra SFO, så jeg har hatt barna der mest mulig. Etter at SFO har vært ferdig har vi alltid hatt ett eller annet på sommeren for eldste, det blir uansett nok sosetid.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 10:49   #68
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Sommeroppbevaringen var stor suksess! Barnet ligger på sofaen i dag og er så lei seg over at det ikke er mer allidrett.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 12:08   #69
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.873
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Neste uke er det sommerskole for mine gutter. De skal være på samme skole.
De vil egentlig ikke men de sier at de vil møte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no