Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skyllemiddel med lavendellukt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-13, 08:21   #61
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Jeg elsker vaskemidler med lukt, og ikke minst skyllemidler med lukt. Jeg tar meg i å snuse ut i lufta når vi får besøk hvis personen lukter parfymert klesvask. Har faktisk spurt en gang eller to hva slags vaske/skyllemiddel personen bruker hvis jeg har syntes det lukter veldig godt. Jeg skjønner at jeg er litt rar.
Omo color lukter rent tøy for meg.

Jeg har alltid brukt parfymefritt til ungene når de har vært helt små, men etterhvert som de blir større har jeg hatt litt skyllemiddel i igjen.

Hvis det plager folk rundt en så mye, så burde jeg kanskje begrense meg litt. Det går sikkert an å venne seg til at det ikke lukter noe også. Men jeg synes av og til det kan bli litt ekkel lukt i tøyet når det er vasket med parfymefritt. Jeg er ikke alltid kjapp til å ta ut tøyet av maskinen, og denslags slendrian funger nok ikke med parfymefritt.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 14:05   #62
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mens evt forvask, vask med innlagte ekstraskyllinger, OG ekstraskylling, er ikke nok til at ikke det ikke lukter (gankse sterkt) av omo av klær ungene har arvet, etter min mening.

Da tro jeg du enten er hund, eller har veldig dårlig vaskemaskin

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 18:16   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.750
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Nei, jeg har ny vakemaskin som skyller godt, faktisk, og hunden sover ved siden av meg, jeg ligner ikke så mye på henne heller. Men, vi lever i et ganske parfymefritt hus. Vi bruker ikke parfymert vaskemiddel eller skyllemiddel. Vi har svaktduftende eller luktfri såpe også ganske ofte. Jeg bruker ikke parfyme.

Derved er det ikke mye parfymelukt i vårt hus, og da desto lettere å merke den på annet. At det lukter STERKT er vel kanskje en overdrivelse da, men at jeg kjenner lukten og uten tvil vet at det plagget har vært vasket annet sted forrige gang, det er det ikke tvil om.

Jeg har markant bedre luktesans enn min mann da, men det er fordi han har elendig luktesans.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 18:40   #64
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.857
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Jeg elsker parfymelukt. Liker andres parfymer også, nesten uansett. Synes det er gøy at ulike damer har ulike lukter, og synes verden hadde vært litt gråere og kjedeligere uten parfymer og oljer og krydder og lukter generellt. Akkurat nå er jeg i England, har snust meg frem til nye lukter, har kjøpt med med ulike duftlys, ny parfyme og eteriske oljer hjem, blir alltid inspirert til å prøve nye lukter når jeg er ute og reiser.
Akkurat skyllemiddellukter er ikke så veldig spennende, synes jeg. Bruker det selv innimellom, men har ikke funnet noen som lukter veldig godt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 19:34   #65
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Parfymer kan være veldig gøy. Jeg husker jeg ikke kunne forda Shalimar i noen år. Vet ikke helt hvorfor, men jeg var i en butikk og prøvde ulike merker, og der stod tilfeldigvis Shalimar. Jeg sprayet på en pappbit, og kjente lette toner jeg aldri hadde gjort før. Plutselig var Shalimar mye rener og friskere, ikke gammel, tjukk og støvete.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 20:02   #66
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Da tro jeg du enten er hund, eller har veldig dårlig vaskemaskin

... eller kanskje du har dårlig luktesans.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:10   #67
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

... eller kanskje du har dårlig luktesans.

hehe, kjenner du sterk Omolukt etter full varm vask uten såpe i din maskin?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:36   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

hehe, kjenner du sterk Omolukt etter full varm vask uten såpe i din maskin?

Ja.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:39   #69
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.875
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Mange år siden det har vært parfymerte vaskemidler og skyllemidler i vår vaskemaskin. Kjører Blenda sensitiv, og parfymefri Milo. Har aldr tenkt over at det burde lukte noe av klærne.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:41   #70
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.750
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja.

Jeg tror egentlig de som ikke kjenner den enten har svak luktesans eller omgir seg med så mye lukter så de ikke registrerer det (eller vasker med omo selv så de er immun)

Det lukter. Absolutt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:56   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Jeg kan fint lukte parfymerte vaskemidler flere vasker med parfymefri senere, det er da helt normalt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 22:26   #72
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Jeg også synes Omo lukter serkt, Unik Ultra litt mindre. Blenda sensitiv lukter ikke parfyme, men det henger igjen en svak lukt av såpe selv der. Om Omo-parfymen henger tydelig igjen etter 60 graders vask uten vaskemidel underer jeg. Da tenker jeg maskinen trenger en god rens, eller bedre vaske-/skylleprogram. Den svakeste anelse av Omo kan jeg gå med på, men ikke mye?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 22:30   #73
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Røyker du, arrow?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 23:20   #74
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Røyker du, arrow?

Nei

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 10:49   #75
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyllemiddel med lavendellukt

Jeg kjenner godt at det kommer en svooosj av Omo Color med min kollega inn i rommet når han har vært og hentet en koppe kaffe eller lignende. Jeg får hodepine av tung parfyme (mye musk er en killer). Jeg liker flere typer parfyme og bruker litt parfyme selv innimellom, men det er jamen forskjell på både mengde og styrke. Min svigermor bruker en veldig tung parfyme og den tror jeg rett og slett ikke hun kjenner selv og derfor bare dynger på. Når ungene kommer hjem derfra så lukter de av hud, hår og klær så jeg må hive dem i badekaret.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no