Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FPs partibarometer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du?
Høyre 72 23,30%
Arbeiderpartiet 101 32,69%
SV 38 12,30%
Senterpartiet 7 2,27%
Venstre 43 13,92%
Kristelig Folkeparti 9 2,91%
Fremskrittspartiet 5 1,62%
Rødt 7 2,27%
Miljøpartiet de grønne 16 5,18%
Andre 0 0%
Brokkolipartiet 11 3,56%
Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 18:59   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FPs partibarometer

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg stemmer sannsynligvis Venstre. Men jeg er nærmere å stemme Høyre enn jeg noen gang har vært.

Jeg også.

Gammel 06-08-13, 07:35   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg stemmer sannsynligvis Venstre. Men jeg er nærmere å stemme Høyre enn jeg noen gang har vært.

Jeg er akkurat motsatt. Jeg ønsker ny regjering, og har innsett at det er såpass mange som stemmer FRP at de ikke kan bli stående uten innflytelse. Derfor ønsker jeg å stemme på venstre, for å være med å flytte makten fra det ytterste høyre. Jeg håper dog at mange også stemmer Høyre. Spesielt de som vakler mellom FrP og Høyre.

Ellers så vet jeg ikke hva jeg tenker om KrF. Jeg kunne aldri ha stemt på dem, men tenker at det er bra om de kommer over sperregrensen. De mørkemanntingene de står for vil de uansett aldri få gjennomslag for, men det kan også bidra til litt mindre FrP-dominans. Jeg tror at min stemme i år går til Venstre.

Gammel 06-08-13, 07:42   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det verste med ny regjering er om man ser for seg Per Sandberg få en minusterpost.

Gammel 06-08-13, 08:07   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det verste med ny regjering er om man ser for seg Per Sandberg få en minusterpost.

Eller hva med Tybring-Gjedde?

Jeg har bestemt meg og stemmer ut i fra helheten.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 09:18   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Personlig synes jeg ikke Rigmor Aaserud og Trond Giske m.fl gjør meg stort annet enn puteflau, så knakende kjekke ministerkandidater finnes heldigvis overalt.

Jeg håper på et sterkt høyre! Jeg tror det blir veldig bra med regjeringskifte, og synes demokratiet er så viktig, at når folk har avgitt sine stemmer, så reflekterer faktisk det hvordan det Norske folk vil ha det. Jeg går ikke umiddelbart utifra at det da "egentlig" er feil, fordi jeg ikke liker at mange er uenig med meg.

Jeg tror faktisk at ingen tør å medgi at de stemmer på FrP her inne. Jeg tror nærmest det ville være å regne som forum-selvmord, og det er frytelig synd, egentlig. Demokrati og åpenhet gjelder nok ikke like mye for ALLE på FP

Gammel 06-08-13, 09:21   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Personlig synes jeg ikke Rigmor Aaserud og Trond Giske m.fl gjør meg stort annet enn puteflau, så knakende kjekke ministerkandidater finnes overalt.

Personlig pleier jeg å kalle Lysbakken "a blessing in disguise". Han har gjort underverker for SVs oppslutning, tror jeg.

(Ja, for oss på høyresiden, altså. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 10:54   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Personlig synes jeg ikke Rigmor Aaserud og Trond Giske m.fl gjør meg stort annet enn puteflau, så knakende kjekke ministerkandidater finnes heldigvis overalt.

Det er jeg helt enig i. Giske er kanskje den verste ever. Og Lysbakken ja.

Tybring Gjedde, kan ikke se for meg at han får en post. Han er bare for brun. Han Solvik Olsen og Siv Jensen kan jeg greie.

Jeg lar ikke mine fordommer mot FrP hindre meg i å stemme på de partiene jeg er mest enige med. Jeg har minst like store problemer med SV/SP, så det får meg ikke til å stemme på venstresiden av den grunn.

Gammel 05-08-13, 13:10   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Barometer sier SP, det er helt uaktuelt.
Ellers er jeg en vingler og har ikke bestemt meg enda.
Siden jeg er kommuneansatt er det helt uaktuelt å stemme Høyre!
Tiden vil vise.

Gammel 05-08-13, 13:12   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne for øvrig stemt mange partier iflg. Aftenpostens korte barometer. Det falt dess lengre mot høyre det kom, men ellers lå de fleste inne med over 30%. Så det er virkelig vanskelig. I blame FP!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 13:30   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hva skal man egentlig tro når man får veldig ulike svar på slike partibarometre? At man har inkonsistente meninger, at de er dårlig utformet eller at man bare ikke har meninger i det hele tatt?

Gammel 16-08-13, 14:10   #11
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det er så vanskelig å finne ut hvilke partier jeg er mest enige med. Jeg kan så lite om politikk og følger så lite med på hvem som gjør og mener hva i løpet av året, så hver gang det nærmer seg valg blir jeg sittende å google, teste, fundere og forsøke å sortere alle meningene.
Jeg vet ikke alltid helt hva jeg mener om forskjellige saker som nevnes i slike tester heller, så jeg føler ikke at jeg blir noe klokere.

Jeg stemmer ved hvert valg. Men ved hvert valg føler jeg meg egentlig litt dum som ikke står sterkere i egne meninger, slik at at partiet jeg bør stemme på sier seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

AP.
Har bestemt meg etter en god del frustrasjon. Er på langt nær enig i alt, men stemmer litt etter hjertet og litt etter de store linjene.

Kjenner meg igjen her.
Har vært og stemt, det ble AP.

Som Milfrid kan jeg stå frem som en som er lykkelig forelsket i en som stemmer FRP.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 13:30   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødt.
De kom også øverst da jeg tok NRK og Nettavisens test, med SV hakk i hæl.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 13:38   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg stemmer på MDG. Alle andre saker blir egentlig uviktige om vi ikke sørger for at kloden vår er til å leve på både for oss selv og oldebarna.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 13:49   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Høyre får min stemme, men jeg nærmer meg veldig å stemme Venstre.

Gammel 05-08-13, 14:02   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer noe rødt. Jeg er ikke lojal til ett parti, men Rødt/SV/AP blir det garantert.

Sist stemte jeg AP - ombestemte meg i valgøyeblikket, omtrent.

Tok test på NRK nå - faktisk kom MDG øverst, gitt - like etterfulgt av SV og Rødt

Sist redigert av Che : 05-08-13 kl 14:13.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 15:11   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Tok test på NRK nå - faktisk kom MDG øverst, gitt - like etterfulgt av SV og Rødt

Samme her!

Jeg ble overrasket, siden jeg ALLTID får SV øverst. Jeg har alltid stemt SV eller Rødt (stemmer nå Rødt bare lokalt sånn av og til), men er veldig usikker på SV. Jeg synes de er så wishy washy for tida, men jeg har ikke noe bedre alternativ, egentlig. Kanskje Ap? Jeg liker egentlig Venstre, men liker ikke vennene deres, ergo er det utelukket å stemme på dem.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 15:54   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer veldig hva som avgjorde MGP-utslaget. Ikke at jeg er noen miljøsynder, men jeg anser meg ikke akkurat som miljøaktivist heller.

Gammel 05-08-13, 16:08   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg lurer veldig hva som avgjorde MGP-utslaget.

Ja, hadde det vært et MGP-parti, hadde de fått min stemme umiddelbart.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:52   #19
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal stemme i år. Sist gang lukket jeg øynene og stemte på Ap. Det er helt 100% uaktuelt i år.

Er det fryktelig feigt å stemme blankt?

Det er helt uaktuelt å stemme på et parti som kan regjere med FrP.
Jeg er sterk tilhenger av EU "prosjektet"
Jeg er sterk tilhenger av å verne alt av miljø i nord mot oljeutvinning

MDG utgår også så lenge de ikke har noe mer utfyllende å si om skole og helsepolitikk.

Hater tanken på at jeg ikke får sove om natta med noen av alternativene. Blank stemme føles fryktelig feigt.

Gammel 05-08-13, 16:55   #20
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer, som vanlig, SV.

Men jeg er kjempenysgjerrig på hva dere som skal stemme MDG stemte ved forrige valg? Care to share?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.