Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 15:21   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Ungenes forhold til søtt er nok som i en ganske gjennomsnittlig familie, vil jeg tro. Det er bare jeg som spiser godteri og kjeks hver dag, for å si det sånn. De får litt lørdagsgodt, men spiser ofte ikke så mye når det kommer til stykket. Sjokolade og litt kjeks på (sykkel-/ski)tur, juice til frokost i helgene og kanskje et glass brus et par ganger i måneden. I sommer har det blitt en del is.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 15:33   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er overrasket over hvordan de begrenser inntaket selv, for jeg mener at det gjorde ikke jeg da jeg var liten. (Og de er jo egentlig meg, er de ikke? ) I går hadde vi sjokoladekake til dessert etter middag, og da spiste de ett eller to (små stykker) og så var de fornøyde. Det var mer igjen og greier...

Selv er jeg sånn at hvis jeg skal nektes godteri så skal jeg spise det og helst alt. Men hvis det ikke er restriksjoner så spiser jeg det jeg har lyst på og det blir egentlig ikke såå mye.... Derfor har jeg forsøkt å ikke ha så mye restriksjoner på godteri og søtt, mulig det har funket, eller så er det mulig at de er aliens... Ikke godt å si.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 15:41   #3
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Dette er trolig mer mitt forhold til vesla og godteri, enn hennes forhold til det selv.

Jeg var veldig streng på søtsaker til vesla, når har jeg sluppet litt på det. Hun fikk ikke kake på 1-års dagen sin, jeg ble nesten dårlig da jeg hørte de skulle få is i bhg 16.mai da hun var 1,5 år osv. Lørdagsgodt er det sikkert under et år siden vi innførte fast, da fordi hun ble vant med det hos faren. Vi har aldri hagt nugatti eller tilsvarende i hus, men det siste året har vi noen ganger kjøpt Philadelphia med sjokolade som hun kan få en skive av etter en skive med vanlig pålegg i helgene.

Jeg tror jeg har vært livredd for at om jeg slapp taket og innførte godteri og søte pålegg Å ville jeg miste grepet. Hysterisk, ja jeg vet. Jeg vokste opp med nugatti, sjokade, sunda, HaPå, Corn Flakes osv. Jeg tror jeg dermed endte med så og si nulltolleranse overfor søtsaker til henne. Jeg har nå senket skuldrene litt. Er det finvær får hun is. Hun kan også ved enkelte anledinger få noe godt midt i uka, men jeg prøver å holde det til lørdagsgodt. Hun får alltids non av både det ene og andre når hun er til faren sin har jeg skjønt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 17:05   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De oppfører seg stort sett som om de aldri har fått mat når det er snakk om kaker, kjeks og godis. Og brus....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 19:30   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Alle mine er utrolig glad i godteri. mellomste er litt sær på det, men er definitivt mest glad i kake av mine.

De må begrenses, ellers hadde de spist til det tyter ut av ørene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.