|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Å gå tomt for knær ...
Hvis man ønsker at folk skal møte opp eller si fra så er det lurt å
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Vi har til og med SMS-påminning. Og selvsagt skal det endres i systemet, selv om det tydeligvis (og stadig vekk?) skjer glipper der også.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
82 000 i Helse Vest i fjor.
|
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Enig i at det meste skyldes folk som driter i å møte opp. Kanskje det tyder på at køene er for korte?
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gå tomt for knær ...Esme og Katta, dere argumenterer godt. Det er veldig opplysende å lese, særlig sett i lys av valget.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Og når de ikke klarer å sende ut papirer, slik at man ikke får gjort kostholdsregistreringen, søvnregistreringen eller hva det nå var. Og aldri fikk beskjeden om å ikke bruke allergimedisiner i 14 dager før timen, og dermed må inn til ny undersøkelse noen uker senere.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Å gå tomt for knær ...Jeg har pålitelig sekretær. Men hun kan ikke hindre at folk glemmer eller melder forfall på veldig kort varsel. Stort sett kommer alle, men det er vel noe med den første uka etter sommerferien.
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Å gå tomt for knær ...Jeg kan da huske at det var fritt sykehusvalg på begynnelsen av 2000-tallet også, og jeg valgte å operere kneet mitt på Volvat både på grunn av kompetanse og ventetid.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Paradoksalt nok, ville jeg sagt. De behandler jo stadig vekk flere pasienter på norske sykehus.
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg har bare positive erfaringer med det offentlige, men synes det blir litt underlig å illustrere problemene med det private kontra det offentlige ved hjelp av helseforsikringspasientene som presser andre (barn) til å vente lenger. Vi har hatt 8 år med en regjering med FLERTALL. De har kunnet gjøre som de ville på alle områder, og så har vi altså endt opp med en løsning hvor stadig flere bruker private løsninger på noe som egentlig skulle være et helseNorge med flat struktur, likhet for alle uansett lommebok.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Jeg synes ikke det er noen underlig illustrasjon, poenget er at prioriteringene i det private følger en helt annen logikk enn i det offentlige, og det er det viktig å være klar over når man argumenterer for å omdisponere offentlige helsebudsjetter til det private.
|
|
|
#12 |
|
Usedvanlig begavet
Ja, nå kjenner jo ikke jeg til tariffavtalen for sykehusansatte, så hvor enkelt/billig/fornuftig det er å gjennomføre lengre åpnngtider på klinikker og operasjonssaler skal jeg ikke uttale meg om. Det blir dessuten sannsynligvis ikke noe av heller, hvis ikke Støre da fortsetter etter valget.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 22-08-13 kl 23:15. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt; Spekter har vel sagt opp avtalen med Legeforeningen?
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Å gå tomt for knær ...Jeg hørte om et eks. på skulderoperasjon utført privat. 1,5 timer tok det, fra pasienten kom til pasienten var utskrevet. Og hadde hatt generell anestesi.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Å gå tomt for knær ...Min erfaring med det private helsevesenet er ganske god. Joda, litt fort går det, men jeg synes vi har vært godt ivaretatt.
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Sv: Å gå tomt for knær ...Veldig interessant diskusjon å lese, kanskje spesielt med tanke på valget.
Jeg jobber ikke med helse, men kjenner meg godt igjen i denne. Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes mennesker av alle slag, i alle bransjer, for meg er det slik at hvis jeg ikke er sikker på vurderingen som er gjort, så gjør jeg den om igjen. Og jeg har ikke så mange kollegare at jeg har noe problem med å holde oversikt, men dette passer selvfølgelig ikke inn i tankegangen at noen skal vurdere og noen skal utføre. Og når vi snakker om mennesker så tenker jeg at den som skal utføre blir veldig var på å sjekke opp, slik at dobbeltarbeid er uunngåelig.
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
Sv: Å gå tomt for knær ...Leste først nå artikkelen om at LOs egne fagforeninger lokker til seg medlemmer ved hjelp av private helseforsikringer. Flaut.
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å gå tomt for knær ...Men det er jo litt sånn. Når jeg leser hva media og politikere mener om f.eks. telebransjen tenker jeg jaha, ok, er det sånn det er? Når det handler om legemiddelpolitikk sitter jeg og roper til avisen MEN FOR FAEN DU HAR JO IKKE SJEKKET NOEN TING DET DER ER JO HØL I HODET DU HAR JO IKKE PEIL EN PLASS!
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Når det gjelder forskningspolitikk, veksler jeg mellom det og «Enda godt de ikke vet hva vi faktisk driver med!»
|
![]() |
|
|