Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frokost til ikke-frokostmenneske?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-13, 09:33   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.681
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det er ikke noe i veien for å spise to store måltider altså, og man må ikke spise frokost. Med mindre det fører til at du småspiser søtsaker o.l innimellom da så klart.

Periodisk faste er helt ok, dersom man er bevisst på at det er det man driver med og man fungerer fint slik. For de fleste av oss er det problematisk å spise to store måltider, fordi svingningene i blodsukkeret gjør at vi velger feil mat og velger for mye mat når vi først spiser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:45   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Spiser du frukt, da? En banan er veldig lett å ta med seg og metter godt, med både fruktsukker og fett. Og enklere å forholde seg til for B-mennesker enn å begynne å lage smoothie når dette ikke vanligvis er en del av morgenrutinen.

Jeg er glad i frukt.

I dag hadde jeg med en banan som jeg spiste på vei til jobb.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Periodisk faste er helt ok, dersom man er bevisst på at det er det man driver med og man fungerer fint slik. For de fleste av oss er det problematisk å spise to store måltider, fordi svingningene i blodsukkeret gjør at vi velger feil mat og velger for mye mat når vi først spiser.

For ikke å snakke om at alle andre rundt meg blir så teite når jeg har lavt blodsukker.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 10:30   #23
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Jeg er ingen frokostspiser, om ikke frokosten serveres fra halv ti og utover!
Det er litt sent å spise når jeg er oppe og i aktivitet senest klokken sju.

Nå prøver jeg å skjerpe meg, og frokosten er havrekli og yoghurt. Liker ikke bare yoghurt og må ha noe i. Helst vil jeg ha bambuskli, men det vet jeg ikke hvor jeg får tak i lenger.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 10:52   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

En banan og et glass melk?

Jeg har nå funnet en frokostblanding jeg syns er etendes: Quinoa müsli fra helsekosten. Og så sprinkler jeg litt honning over, for litt søtt må det være om jeg skal få ned noe til frokost.

Hva med å maule litt ost og skinke og drikke et glass melk til?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 12:20   #25
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Jeg spiser knekkebrød.
Orker heller ikke spise så tidlig, men sånn i 9-tida er fint.
Ellers er banan kjekt ja. Også er jeg glad i nøtter.
Agurk og paprika er digg å "maule".

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 12:33   #26
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Smoothie er godt om morgonen, som dei andre nemner. Her er det for tida grove pannekaker det går i. Eg lagar ei røre om kvelden, med masse havregryn og grovt mjøl i (og litt kveitemjøl for at det skal henge saman) og så steiker vi etterkvart som vi er klare om morgonen.

Eg har ei elektrisk takke der kan vi steike fleire små pannekaker på ein gong. Ungane får med seg i nisteboksen (utan noko på, vi berre rullar dei saman i matpapir) og ei eller to med heimelaga blåbærsylte eller moltesylte med minimalt med sukker i til frukost. Det tek berre eit par minutt å steike opp det ein treng når røra er klar, takka varmar seg opp medan eg gjer andre ting. Det sklir ned til og med hjå tenåringen som absolutt ikkje orkar noko om morgonen.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 18:54   #27
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Er heller ikke noe frokostmenneske... Står opp 6 og spiser et par knekkebrød når jeg kommer på jobb kl 8... så ikke akkurat med en gang, men er ikke klar for mat før den tid. Har knekkebrød i skuffen på kontoret og en pakke skivet gulost i kjøleskapet på jobb.

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 19:39   #28
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Jeg er heller ikke en person som klarer å spise frokost så tidlig (begynner 07 på jobb). Noen ganger tar jeg en smoothie, men jeg pleier å følge med i tilbudsavisene og hamstre inn litt ferdig smothier når de er på tilbud.
Tvinger aldri i meg frokost, men spiser når jeg er sulten.
Er jeg ekstra trett om morgenen funker det godt med ett stort glass vann (skal visstnok være like bra som koffein) og en banan.

Ett annet forslag er wraps. Kjøp fullkornsvarianten og ha på kremost, skinke og avocado.

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 19:40   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Jeg spiser en banan når jeg kommer på jobb. Metter nok til lunchen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:58   #30
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

I perioder lager jeg kyllingsalat,pastasalat eller fruktsalat på kvelden og har i en tett boks i kjøleskapet. Deler av denne blir da både kveldsmat og frokost på jobben i et par dager.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 22:19   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.608
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Jeg har i alle år spist frokost på jobb (medbragte skiver). Håper jeg kan fortsette med det i ny jobb nå, ellers tror jeg at jeg får spise skivene og kaffe i bilen på vei til jobb. Jeg er ikke sulten når jeg står opp og sparer tid på å ikke spise hjemme, men litt senere MÅ jeg ha mat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 06:29   #32
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Grove vafler med brunost og litt frukt?

Du kan også lage smoothie med melk istedenfor jogurt. Jeg synes ikke den blir tyntflytende, men hvis du bruker ekstra med banan, blir den tykkere i konsistensen.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 09:48   #33
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Frokost til ikke-frokostmenneske?

Jeg sliter også med frokost, og nå når hverdagen starter igjen har jeg strengt tatt ikke tid heller. Løsningen min er shake, det holder meg mett til lunsj og gjør underverker for småspising resten av dagen! Er så godteriavruset nå som jeg ikke har vært på flere år.

Jeg bruker eplejuice og farris i stedet for melkeprodukter i smoothie, synes det smaker bedre.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no