Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valgdagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-13, 21:16   #1
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valgdagen

Vi har forhåndsstemt og ingen store planer for i morgen. Blir vel å se på valgsendingene før jeg legger meg. Tenker jeg tar med storesøs på valgdagen om to år, da er hun 6 og da skjønner hun kanskje litt mer hva det dreier seg om.

Gammel 08-09-13, 21:13   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det gjør vi ikke. Jeg har stemt for mange uker siden og skal dermed ikke stemme i morgen.

Gammel 08-09-13, 21:39   #3
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg er alene med ungene neste uke, så jeg fant ut at det var like greit å benytte anledningen til å ta med meg de to eldste for å stemme i dag. Da slapp jeg i det minste barnevogna inne i valglokalet.

De har tydeligvis snakket om valget på skolen, men har kun fått med seg at man skal bestemme hvem som blir statsminister. Skulle tro de fulgte med i media, siden det nesten er det inntrykket man har fått av valgkampdekningen også.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 10:26   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal bare bort og stemme, og kanskje se litt ekstra på tv i kveld. Noe mere enn det skal jeg ikke gjøre ut av dagen.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 10:51   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal stemme på vei hjem fra jobb, ellers blir det en vanlig dag. Kommer sikkert til å følge kveldens sendinger med et halvt øye.

Gammel 09-09-13, 12:49   #6
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Valgvake likevel, gitt! /

Gammel 09-09-13, 12:51   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg til å stemme, og enten jeg eller Mannen tar med barna for å gjøre det, så skal det unnagjøres en fotballtrening, og så tenkte jeg å lage god mat som kan spises foran TV-en, Mannen og jeg kommer til å følge spent med, og det kommer kanskje noen av hans familiemedlemmer på besøk.

Jeg er veldig opptatt av dette valget.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 17:57   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi flagger. Mannen og jeg har vært og stemt. I kveld skal eldsten og jeg ha valgvake her hjemme, med litt godt å spise. Mannen skal ha valgvake med elevene på jobb.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:03   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi dro alle sammen ned på Rådhuset, Mannen og barna og jeg, det var ordentlig fint, egentlig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:48   #10
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg og mannen tar med minsten bort for å stemme nå. Eldste har vært med hver gang men i dag er hun fullt opptatt med treninger og lekser og rekker ikke. Hun får uansett ikke være med inn og da er det ikke like mye stas visst

Men jeg ble overrasket over 9-åringen som ramset opp alle partilederne med tilhørende parti i dag når vi satt i bilen. Det trodde jeg ikke han hadde fått med seg.

Gammel 09-09-13, 18:54   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og mannen kom fra jobb til valglokalet samtidig etter jobb (helt tilfeldig), han hadde vært hjemme og hentet yngste som ble med og fikk slippe to stemmesedler i valgurnen. Stor stas. Ellers gjør vi ikke noe mer ut av det. (Eller, jeg kan kanskje si at jeg feirer med godteri så jeg slipper dårlig samvittighet for å tømme restene av lørdagsgodtet. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 19:05   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri gjort noe spesielt ut av valgdagen, annet enn å stemme. Poden hadde ikke skolefri i dag, men jeg dro ham med meg etter pianotimen så han fikk se hvordan det foregår. Mannen stemte for en god stund siden.

Gammel 09-09-13, 19:08   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi "bare" stemmer.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 19:08   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør ingenting ut av dagen ut over å stemme.

Gammel 09-09-13, 19:56   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi gikk tur med ungene, traff en kompis fra barnehagen som også var på vei samme sted, ungene ble med meg inn, så gikk faren inn etterpå (for vi hadde også med oss hunden, og hun måtte vente ute, så derfor gikk en og en inn, planen var en unge hver også da...) og så gikk vi hjem, og det ble sjokoladepudding til dessert for den som ville. (I praksis bare ungene, jeg tar meg muligens litt når de er i seng, men det frister mer med potetgull. Og valgsending. Min egen likke valgvake, som kommer til å vare sånn omtrent til de aller første er talt opp... Så sovner jeg.

Men vi har fortalt guttungen litt om dette med valg, at vi skal stemme på hvem vi vil skal styre landet vårt. Så han lurte på om vi hadde valgt den samme (og her kommer det da inn en forklaring om at man stemmer på et parti, mange som er sammen som på et lag, ikke bare et menneske) og ettersom mannen praktiserer "hemmelig valg" såpass strengt, så gjør jeg også det på ren trass, og derved så vet vi ikke om vi har valgt det samme, men Knerten kunne i alle fall fortelle naboen at vi har gått tur og mamma og pappa har valgt hvem som skal styre landet vårt. Så da så.

Gammel 09-09-13, 20:05   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei i dag er en helt vanlig mandag gitt. Tok meg 2 minutter i valglokalet og har tenkt å styre unna alle valgsendinger på TV.

Gammel 09-09-13, 20:07   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har heller aldri gjort noe ut av valgdagen, men pga denne tråden ble jeg inspirert til å bake en kake. Til å drukne valgnederlaget i, så klart.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:13   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser sjokolade. Og velger å putte det på valgdagskonto.

Jeg tok med sønnen min til valglokalet før jobb i dag, og det var både hyggelig og skikkelig høytidelig. Vi fikk oss en god prat, og jeg ble superrørt over hvor langt vi har kommet her til lands, hvor frigjorte vi er på en del ting. (Jeg stod blant annet med rak rygg overfor min sjef i dag, og diskuterte, og var høylydt uenig om hva som var lurt å stemme. En kvinne på 35 mot en mann på 55. Uten at jeg trenger å være redd for verken jobben min, eller lønnsutsiktene mine. Det er faktisk fantastisk, og fortjener en liten tanke innimellom.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:00   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det ble en riktig fin ettermiddag her. Under middagen forklarte jeg ungene litt hva "å stemme" er og at de skulle få være med på det.
De fikk være med i avlukket (M med meg og D med pappaen) og jeg forklarte M litt fort hva det forskjellige var og dette med hemmelig valg osv.
Da vi gikk bort for å putte seddelen i valgurna, løftet vakten ned hele urna så guttene fikk putte min og pappaens seddel oppi. Dermed hadde de "vært og valgt" og var så stolte over det.
Etterpå dro vi til min mams og koste oss med litt sjokoladekake, kaffe/brus og havrekjeks. En fin valgdagsfeiring. (Selv om det ikke er noe å FEIRE akkurat.)

Gammel 10-09-13, 06:48   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiste fire is, men ellers ingen andre markeringer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.