Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om abonnementer og kampanjepriser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-13, 09:43   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om abonnementer og kampanjepriser

Jeg mottok regning på videre abonnement på Aftenposten Junior i går. Den var på 625 kroner, og jeg skulle akkurat til å betale da jeg fant ut at kampanjepris for nye abonnenter er 495 kroner. Jeg vet at dette er en fullstendig normal måte å skaffe abonnenter på, men det betyr ikke at jeg liker det. Hvorfor skal trofaste abonnenter alltid betale mer? Jeg er fristet til å avbestille og bestille på nytt (med mindre det kun gjelder første gang), men hvis dette er lov, så irriterer det meg desto mer. Skal det være slik? Er det riktig? Selvsagt er det bare for å tjene mest mulig penger og skaffe flest mulig abonnenter, men er det lureri og mangelfull opplysning for trofaste kunder?

Hadde det ikke vært for at Aftenposten Junior er en sabla god avis, så hadde de mistet meg der, av prinsipp. Jeg har sendt dem mail om hva jeg mener om denne praksisen.

Hva synes du?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 09:47   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Jeg syns det er helt greit med kampanjetilbud til nye abonnenter. Det irriterer meg ikke på en flekk. Et slikt tilbud betyr at nye abonnenter får en del aviser gratis og det er en grei måte å sjekke ut om man liker produktet. Samtidig får avisen solgt inn flere abonnementer. Liker man det så må man betale fullpris for å fortsette abonnementet. Grei skuring.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 10:13   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

men er det lureri og mangelfull opplysning for trofaste kunder?

Man kan jo begynne å lure.
Jeg er medlem av en KK klubb, via tekstmeldinger. Så jeg får innimellom sms om å abonnere til en lav pris. Sist var det kr. 99,- for 6 blader.
I tilbudet stod det at frakten var fri.
Når jeg fikk regningen så sstod det frakt påført. Jeg ringte og sa at det er lurerei så jeg ville avslutte abonnementet. Men da fikk jeg to blader ekstra som kompensasjon så da godtok jeg det.

Når det er i ferd med å gå ut så får jeg regning på rundt 600,- for omtrent like mange blad.. husker ikke lengre. Da ringte jeg for å avslutte abonnementet. Men da fikk jeg tilbud om å få samme abonnement til halv pris da. Jeg sa at når jeg ikke kunne få det i første omgang så kunne det være det samme...

Jeg blir litt irritert av sånt, jeg også.

Mamman til bestisen til minsten jobber i stort bladforlag og hun sier at de sliter skikkelig med bladsalg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 10:15   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Mitt råd er å ringe og si man vurderer å si opp fordi det blir for dyrt, da får man omtrent alltid et godt tilbud, noen ganger bedre enn nye abonnenter.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 10:44   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Mitt råd er å ringe og si man vurderer å si opp fordi det blir for dyrt, da får man omtrent alltid et godt tilbud, noen ganger bedre enn nye abonnenter.

Joda, men det er prinsippet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 11:20   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Joda, men det er prinsippet.

Enig i det!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 14:41   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Ingen andre meninger? Jeg tenkte dette kom til å bli en kontroversiell kjempesak!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 14:45   #8
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Jeg er enig med Kasia, jeg. Det finnes vel knapt ei abonnementsavis eller -blad som ikke gjør det på denne måten.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 15:17   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om abonnementer og kampanjepriser

Skjønner ikke helt problemet; introtilbud for å få vist frem varene, deretter full pris. Full pris er alltid det selgere klarer å klemme ut av markedet. Får de ikke solgt nok, senker de muligens prisen, legger ned eller prøver å lage et bedre produkt.

Så satser de på at folk fortsetter, og noen ganger når man ringer for å si opp, så selger de inn til lavere pris nok en gang. Grei skuring, normal tilbud-etterspørsel.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no